Weer ellende... en nu nog vermoedelijk veel erger...
Aantal keren goed gestart, en tijdje rond gereden. Even genieten van de mini, en ineens op de snelweg een heel piepend en schrapend geluid uit de motor. Olie was prima op pijl.
Daarna rustig naar huis gereden, maar bij gas geven nog steeds een metaalachtig geluid.
Daarna weer proberen te starten, maakte de startmotor / vliegwiel een heel piepend geluid.
Daarna dood, weer alleen klak en geen starten.
Mijn vermoeden is dat er een tand van de starterkrans is afgebroken en daar een hoop schade heeft aangericht. Wellicht dat door een los stuk de startmotor steeds niet kan starten?
Ik ben zo bang dat het nu voor nog meer schade heeft gezorgd...
Wat kan ik nu nog doen?
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zit je niet mee man. Zal even helemaal niets doen en morgen de garage of dealer bellen want de kans dat je nu wat stuk maakt of erger maakt is groot lijkt mij
Laatst gewijzigd door Casper op 18 feb 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is heel hard piepen bij druk opbouwen (gas geven).
Op constant toerental is het volgens mij niet. Lijkt dan, heel tegenstrijdig met het vliegwielprobleem, eerder vanuit de compressor te komen... Motor hield af en toe ook in. Ook bij stationair draaien leek hij wel eens te dippen.
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.