MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

05 feb 2013, 12:48

Nou ben er wel een beetje uit blijf toch bij LOW BUDGET Demper met veren. ga voor een setje Bilstein B16.
koopman schreef:En op de planning staan voor volgende maand Bilstein B12 pro kit maar ben ik nog niet geheel over uit
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

05 mar 2013, 10:09

Zo morgen komen de Bilstein B16 IRC demper met veren eronder. Erg benieuwd hoe dat gaat rijden. En in mei lekker testen met time attack rijden en op de nurburgring.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

05 mar 2013, 10:10

Morgen komen er ook nieuwe stoeltjes in de auto. Sparco Corsa seats besteld !
Brana.b
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 mar 2013, 10:32

Cooole updates! 8) Erg mooie MINI!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2013, 14:06

speedy schreef:
boris_brznjef schreef:
koopman schreef:Zeker leuk een sport stuur. maar ben dan wel alle bediening kwijt van radio tot cruisecontrol.
of weet je nog een stuur waar ik ze mee behoudt.
originele JCW works sportstuur met alcantara of de volledig leren?

Afbeelding
JCW leather/alcantara steering wheel... by Marcel S, on Flickr
nice ride 8) vol leder stuur voor r53 word volgens mij niet meer geleverd :wink:
Volledig leer is heel zeldzaam, kom je bijna nooit tegen en zijn grof duurder dan de versies met alcantara bovendien. Ik zag er pas eentje voor €450 verkocht worden.

Voor "A I R": de GP vleugel is denk ik niet origineel. De originele past eigenlijk niet met de originele achterruit namelijk. Bovendien moet de bestaande spoiler worden verwijderd, daarbij blijven twee schroefgaten in de klep over. Daar zijn weer een soort haaienvinnen-plakkertjes voor, maar die zijn ook heel moeilijk te vinden. (Ik heb een originele GP, mijn vriendin rijd een Cooper S: daar zit echt wel verschil in de achterklep.)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

07 mar 2013, 11:45

De spoiler komt uit engeland. en klopt is niet orgineel. Maar deze valt wel in drie verschillende hoogtes af te stellend.e gaten in waar de oude spoiler heeft gezeten heb ik met een carbon sticker opgelost. en de adere sticker die jij bedoeld heb ik nog in het wit en zwart liggen ( ovale stickers in hoogglans )
Floor-is schreef:
speedy schreef:
boris_brznjef schreef:
originele JCW works sportstuur met alcantara of de volledig leren?

Afbeelding
JCW leather/alcantara steering wheel... by Marcel S, on Flickr
nice ride 8) vol leder stuur voor r53 word volgens mij niet meer geleverd :wink:
Volledig leer is heel zeldzaam, kom je bijna nooit tegen en zijn grof duurder dan de versies met alcantara bovendien. Ik zag er pas eentje voor €450 verkocht worden.

Voor "A I R": de GP vleugel is denk ik niet origineel. De originele past eigenlijk niet met de originele achterruit namelijk. Bovendien moet de bestaande spoiler worden verwijderd, daarbij blijven twee schroefgaten in de klep over. Daar zijn weer een soort haaienvinnen-plakkertjes voor, maar die zijn ook heel moeilijk te vinden. (Ik heb een originele GP, mijn vriendin rijd een Cooper S: daar zit echt wel verschil in de achterklep.)
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

07 mar 2013, 11:48

Zo bilstein set zit onder de auto.De stoel heb ik ook opgehaald alleen die moet er nog weer ingezet worden.
Ook de brandstof drukregelaar is aangepast zodat hij bij hogere toeren een goede vermenging blijft houden.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

14 mar 2013, 10:23

Zo de nieuwe sparco stoel gisteren op de orginele rails geplaats, met behoorlijk wat aanpassingen om de nog steeds naar voor en achter te kunnen blijven verstellen.

Maar het staat super nu hopen dat me 2 de stoel snel geleverd wordt dan kan die er ook in !
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

14 mar 2013, 10:48

Afbeelding

Bilstein setje zit eronder
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

14 mar 2013, 10:56

boris_brznjef schreef:*kuch* SPACER! */kuch*
Hoe bedoel je !
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

14 mar 2013, 10:57

Afbeelding

Zo de eerste sparco zit er ook in nu hopen dat de andere ook snel binnen is !
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

14 mar 2013, 11:20

boris_brznjef schreef:
koopman schreef:
boris_brznjef schreef:*kuch* SPACER! */kuch*
Hoe bedoel je !
wielen zitten goed verstopt in zijn kast.Zal een spacer hier niet wat verbetering in brengen tezamen met wat handeling verbeteringen?
Een spacer zal niet te goede zijn. de handeling gaat achteruit, ook het het wegkomen van de plaats wordt moelijker omdat het gewicht van je velg verder naar buiten komt te staan waardoor je aandrijfas meer moeite moet doen om je wiel rond te krijgen en het sturen zwaarder wordt en de remweg langer wordt omdat het zwaarte punt verder naar buiten zit!

Terug naar “Show your ride”