Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 mar 2013, 19:42

8) ,graag meer info over de combi van electrische waterpomp en gemodificeerde compressor Berthil :wink:
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

05 mar 2013, 19:49

Moet je niet eerst de de speling opmeten zodat je weet welke overmaat schalen je nodig hebt voor je krukas?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 mar 2013, 20:00

cooperke s schreef:8) ,graag meer info over de combi van electrische waterpomp en gemodificeerde compressor Berthil :wink:
Ik heb de inlaat van de kompressor vergroot en zal ook de inlaat buis vergroten. Als je de originele buis ziet snap je niet dat ze dat zo hebben kunnen maken. Als ik wat meer klaar heb zal ik wat foto's maken. Zal misschien niet zo heel veel schelen maar alle kleine beetjes helpen als er een 19% pulley op zit :)
De inlaat aande kompresser zijde van de Sprintex is wat dat betreft over bemeten maar heeft ook last van een te kleine inlaat buis gezien de onderdruk die ik voorheen had.
werner schreef:Moet je niet eerst de de speling opmeten zodat je weet welke overmaat schalen je nodig hebt voor je krukas?
Klopt maar ben er van uitgegaan dat de krukas niet teveel versleten is dus ga geen overmaat monteren.
Als ik het uit elkaar heb bekijk ik het nog even wat te doen.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 mar 2013, 20:21

Leuk Berthil,maar is er dan zoveel plaats op de compressor om de inlaat groter te maken?

Ben zelf ook aan het plannen om de inlaataanzuigbuis aan te passen.Wel niet de plastieke maar een custom one.Die aanzuigbuis is echt een knelpunt,and that's a understatement lol!

Zal ook voor een 19% gaan,maar wil wel fmic gaan,ook custom.

Gaat de W2A er terug op?

En je blijft voorlopig M45 rijden?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 mar 2013, 21:05

Heb even een foto gemaakt van gemodificeerd (links) en origineel (rechts).
Ik denk dat goed te zien is dat de buisopening aan de linkerkant wel wat groter is geworden.
Dat heeft alleen zin als ook de aanzuigbuis zelf in diameter groeit dus die maak ik ook helemaal nieuw in carbon zoals gezegd. Naar de motor toe is er nog ruimte en ook naar boven door de elektrische waterpomp.

Afbeelding

W2A is noodzakelijk met een 19% pulley, anders niet aan beginnen op de Ring denk ik.

De m45 ga ik zo dit seizoen mee rijden.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 mar 2013, 21:13

Leuk Berthil,alle beetjes helpen!

Kijk uit naar je setup met de elec.waterpomp.

Gaat de aanzuigbuis iets worden als die ene GP,waar je me eens foto's van hebt verstuurd? Die met de gemodificeerde cooper waterpomp?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 mar 2013, 21:16

Zoiets maar wat meer gevormd naar daar waar ruimte is.

Ik ben overigens geen voorstander van FMIC, teveel drukverlies wat niet opweegt tegen de lagere IAT.
Wel veiliger voor je motor maar meer peekaas komen er niet.
Ik heb al veel pogingen gezien van Krumm, steeds met hetzelfde resultaat.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

05 mar 2013, 21:35

Dat is idd een behoorlijk verschil in de inlaat.
Prachtig dat je dit allemaal zelf doet!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

23 mar 2013, 18:20

Competition vliegwiel en clutch zit er in.

Afbeelding

Nu nog de Quaife dif overzetten naar de nieuwe facelift versnellings bak en alles weer in elkaar zetten. Dan moet hij het weer een paar jaar uit kunnen houden op de Ring.

Sprintex heeft toegezegd een nieuwe unit te sturen maar ik ga eerst de standaard compressor met 19% pulley en nieuwe aanzuigbuis. Deze is klaar en goed gelukt, foto's volgen als het gemonteerd is.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

23 mar 2013, 20:00

Weer interessant om allemaal door te nemen Berthil... Erg goed bezig...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

24 mar 2013, 18:07

Inlaatbuisje is klaar :)

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

24 mar 2013, 18:09

Wat moet dit voor effect gaan hebben?

Buiten het feit dat het er goed uit ziet.. :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

24 mar 2013, 18:10

Ik hoop voor je dat wat oplevert want is een hoop werk dus wat resultaat mag er zijn.

Ga je ook de inlaat naar het blok vergroten waar de schoepen zitten
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

24 mar 2013, 18:18

3 weken elke avond bezig geweest met die buis :shock:
Inlaat kompressor is al gebeurd maar niet spectaculair groter, alle kleine beetjes helpen. De originele buis heeft een erg kleine opening daar waar de achterkant van de ventilator zit. Kleiner dan de opening van de gasklep.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”