Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 mar 2013, 21:16

Hoi Berthil, dank voor het plaatsen van de foto !!!!
Wim (TBL) , grote dank voor het maken van de foto !!!!

Marcel Always Open schreef:
Cannuccia schreef:Goed bezig weer Marcel!
(volgens mij ben je ook het record "langste tijd met dezelfde topic titel" aan het halen :mrgreen: Ruim een jaar inmiddels :lol: )
Sorry Rianneke , maar ik heb nog geen nieuwe records kunnen brengen sindsdien. Ik ga voor "meeste fun met een mini per kilometer", dat win ik gemakkelijk! :mrgreen: of "grootste idioot in een cooper" :mrgreen: Makkie!
he Rianne,
Deze winter ben ik bezig geweest om het nieuwe record om continu open te rijden zonder windscherm, zonder stoelverwarming en met de ramen omlaag... Doel was om de gehele winterperiode, vanaf september t/m februari (einde van de winter) zo te rijden, maar de winter houdt wat langer aan dan verwacht, tot en met april.

En zo open rijden ging best goed, maar gisteren was het eigenlijk niet leuk meer zo allejezus koud was het. Maar ik heb toch maar volgehouden gisteren, ik vond het namelijk zonde van de 5 maanden werk om dan op "het laatste winterdagje" de boel te verknallen. Het was al zo koud, en dan ook nog het MINI evenement van MINI NL wat geheel buiten plaatsvond! Vandaag alleen maar ziek in bed gelegen, niet slim.

.... en de buurman belde zonet aan dat hij met een windvlaag de deur van de auto tegen m'n portier heeft laten vallen... Grrrrrrrrrr morgen met daglicht maar kijken. In elk geval respect voor deze man dat hij gewoon verantwoordelijkheid toont ... dat is tegenwoordig wel anders (getuige twee andere deukjes en een geschaafde achterbumper -- die daders liggen op het kerkhof).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ian
Be Mini
Be Mini

24 mar 2013, 21:31

Mooie foto! Die beer op je hoofd heeft het wel koud denk ik :mrgreen:

Zonder stoelverwarming, maar wel met handschoenen neem ik aan.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2013, 08:39

Geweldig Marcel 8) !!
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Cabrio Black Eye Purple : 100K open & koude record !

09 jul 2013, 21:59

Update tijd

De paarse viert binnenkort z'n 5e verjaardag met koffie en gebak en een APK-keuringsplicht. Dus vandaag naar de dealer en ik verplaats me even in een zwarte MINI Coupe, met zwarte ramen, zwart interieur en een kenteken met de letters ..-KBG-. Dus ik durf daar niet in de achterbak te kijken, angstig dat er een lijk in ligt.

Er is nogal wat aan de hand (sommige dingen APK punt, sommige dingen gewoon onderhoud nodig)
1. achteruit-rij lichtje kapot (APK afkeur punt);
2. krukas-kering;
3. koppeling schurend geluid;
4. soms moeilijk in de 1e of 2e versnelling bij koud weer;
5. remvloeistof moet vervangen (APK afkeur punt);
6. verroeste remleidingen achter. (APK afkeur punt - te ver om bij te schuren);
7. einddemper lek (APK afkeur punt);
8. dak (alweer) versleten;
9. olielekkage carterpakking (zweten).
10. Airco microfilter vanwege "natte honden geur"

Dat gaat geld kosten SOS . De auto heeft gewoon heel veel kilometer op de teller, en dan wordt het een keer tijd. Maar nu komt het wel allemaal tegelijk SOS terwijl de auto altijd tijdig z'n onderhoud heeft gehad.
Ik rijd dus nog maar een extra dagje in de KGB Mini , en het hoognodige wordt aangepast. Ik denk dat ik over een halfjaar bij de volgende oliebeurt de koppeling zal laten vervangen en daarmee alle bovenstaande punten in een keer kan aanpakken. Uitlaat wordt gelast voor nu, en over een half jaar of zo vervangen door een andere uitlaat (JCW here i come!). Daarnaast ben ik ook met de zomervelgen bezig om te laten opknappen en nieuwe banden.

Voorlopig is het geld dus weer op. Stiekem vroeg ik me af of de MINI nu eigenlijk formeel total loss kan worden verklaard :mrgreen: :mrgreen: , maar een ding is zeker: deze auto gaat gewoon nooit meer weg. Punt. Ik koop er ooit wel eens een zuinig MINItje bij.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 10 jul 2013, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cabrio Black Eye Purple : Groot onderhoud & KGBmini

09 jul 2013, 22:03

Jammer van die kosten Marcel, maarja hoort erbij moet je maar denken!

Daarna is ie wel weer he-le-maal TOP !!! :bier (shakeit)
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jul 2013, 22:04

een foto van de KGB MINI van de dealer:
zwart buitenkant, zwarte ramen, zwarte binnenkant, en KGB op de nummerplaat

Afbeelding
Gr, Marcel
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2013, 22:19

En hoe vond je het sturen Marcel? Leuk speelgoed he zo'n coupe :D
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jul 2013, 22:25

Zo'n gen-2 blijft zo licht sturen dat het de fun wegneemt. Ik pas ee eigenlijk ook niet goed in, maar voor een dagje moet het kunnen. Coupe ging best redelijk over de rotonde, maar mijn cabrio heeft ook nog een LSD - dat mis ik een beetje bij de coupe. Plus dat ik met andermans wagen niet zodanig rijd, als dat ik soms m'n eigen wagen door de rotondes gooi.

Alle genoemde punten zijn overigens gelieerd aan kilometrage en ouderdom, niet aan schade.
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jul 2013, 22:42

160.000 kilometer.
Inclusief trackday, inclusief retourtje noordkaap, inclusief 100-200 miniritten, inclusief tunnelknallen, inclusief als ouwe opa op de rechterbaan, inclusief 2x mini united, 2x oxford, 1x brands hatch festival, duitse evenementen, 1x de skipistes op in oostenrik in juni, tripjes naar zuidduitsland zonder snelwegen, tourritjes Eiffel... I had fun and will keep having fun. :mrgreen: :rijden
Gr, Marcel
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2013, 22:44

Marcel Always Open schreef:160.000 kilometer.
Inclusief trackday, inclusief retourtje noordkaap, inclusief 100-200 miniritten, inclusief tunnelknallen, inclusief als ouwe opa op de rechterbaan, inclusief 2x mini united, 2x oxford, 1x brands hatch festival, duitse evenementen, 1x de skipistes op in oostenrik in juni, tripjes naar zuidduitsland zonder snelwegen, tourritjes Eiffel... I had fun and will keep having fun. :mrgreen: :rijden
Gesproken als een ware liefhebber Marcel :rijden Is die special niet wat voor jou?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 jul 2013, 07:00

Comparco, er zit ook woonwerk tussen.... Bijvoorbeeld die keer tijdens een sneeuwstorm met max 15 km/u (en dan achteraf 10 tot 15 cm sneeuw uit de achterbank scheppen) :mrgreen:

Maar ik fiets ook veel naar het werk tegenwoordig! Conditie enzo :oops:
Gr, Marcel

Terug naar “Show your ride”