R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2013, 15:37

Jups, is de ex van Frank!
Die moet dus weer in ere hersteld worden :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2013, 15:42

Raj schreef:
Daveke schreef:Als je minder blik wil moet je die smalle Playmini ens vervangen door een milFltek
:s
2,25 inch vs 2,5 inch met kleinere dempers. You do the math
GreyCooperS
Forum Junky

10 apr 2013, 15:53

BMX schreef:Ja.. zoiets, maar ik hoop op een iets minder blikachtig geluid ;)

Heb overigens weer een nieuw projectje verzonnen! (je zal je maar vervelen)
Ik zou ook de mods die in de schuur liggen eens kunnen gaan instaleren, of met Sam gaan babbelen over die GP-kop, of mn nieuwe velgen klaar maken voor de nieuwe kleur, of.. ach.. k doe dr gwoon wat bij :D
Kijken of ik een mooie R53 badge kan maken, ipv Cooper S op de achterkant.
Als je toch tijd over hebt in de schuur van je, kun je vast mn mod er wel opschroeven komende week :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2013, 16:03

Als ik een eigen brug had, had ik het gedaan!
Ik zal helpen m in de auto te krijgen.. want dat wordt ook nog een mooie! :shock:

@Rob
Wat een heerlijke advertentie is het toch!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2013, 16:05

Daveke schreef:
Raj schreef:
Daveke schreef:Als je minder blik wil moet je die smalle Playmini ens vervangen door een milFltek
:s
2,25 inch vs 2,5 inch met kleinere dempers. You do the math
Poepie het was een grapje met MILF :cry:

I know that the milltek is groter
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mei 2013, 20:18

Ik had gister te veel tijd over, dus ben 'even' naar Waalwijk gereden om de handjes uit de mouwen te steken.

De remschijven en blokken achter hebben hun 2 jaar rijptijd gehad op zolder, dus werd het tijd voor instalatie.
Toen ik aan kwam meteen de MINI op de brug gezet. Alle spullen uit de auto en uitgepakt, brug op de juiste hoogte... en toen riep mn baas me. Ik was 5 minuten weg en toen ik terug kwam waren er 2 monteurs bezig :lol:
De klauwen waren er al af, schijven werden vervangen. Klauw werd terug gedraaid, alles schoongemaakt, blokken op de plek en klauw terug. Heerlijk die gedreven jongens :mrgreen:

Sinds ik bij BRP ben geweest zijn mij dwarsdraagarmen verbogen, samengeknepen. Toen ik ze er eenmaal af had, bleken ze ook nog eens krom (verbogen) te zijn. Dit duid toch op mijn diagnose; daar mag niet niets aan vastmaken. Ik heb het bij gelaten wat het is. Ze liggen bij het oud ijzer, te veel energie om er nog iets mee te doen.
De camberlinks hebben bijna een jaar lang kunnen rijpen in de schuur. Ze zijn op hun best nu had ik begrepen.
De camberlinks heb ik dan weer wel zélf vervangen. Ik heb de links op dezelfde lengte gemaakt als de oude. Met het idee dat de wielstanden dan hetzelfde blijven... Ik heb alleen t idee dat ik een hoop meer negatief camber erbij heb gekregen.
Afbeelding

Uiteindelijk ook weer de poes onder de auto weggejaagd en de trillende demper er weer terug onder gezet. Gelijk 2 nieuwe pakkingen er tussen gedaan. De versies die bij het spruit zaten, waren grotendeels weggesmolten!

Verder heb ik een dealtje gemaakt met Sam. Die gaat er weer voor zorgen dat mijn JCWcilinderkop weer helemaal in orde komt! Daar staat geen haast op. Nouja... vóór de zomervakantie moet die er wel op zitten 8)

Last but not least:
Ik heb een nieuw setje velgen gekocht. 17" in doorsnee, 8" breed en een offset van ET35. Alleen moet mijn kleurtje er nog op; koperbrons.
Iemand nog een leuk adres in het zuiden om te laten spuiten? Heb Jobraay al een PM gestuurd, weet alleen niet of die ze nog leest hier...
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2013, 21:29

Lekker bezig! Benieuwd naar je velgen
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2013, 22:53

Je kan wel weer zien waar het grote geld verdient wordt... :mrgreen:
Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2013, 23:45

Goed bezig!!!
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mei 2013, 08:17

Raymond schreef:Je kan wel weer zien waar het grote geld verdient wordt... :mrgreen:
Als ik het langer had laten liggen, was het antiek geworden!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2013, 08:51

:mrgreen:
goed bezig 8) ben benieuwd naar je wielen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mei 2013, 09:31

Daiel weet nog niets... althans.. niet dat ik weet dat hij t al weet :P haha
Het is een velg waar al 2 andere mee rond rijden. De één standaard, de andere zwart. Ik ga dus voor een 3e kleurstelling.

De motor doet t goed. Alleen wat dorstig met de olie :lol:
Gelukkig staat er hier een 20.000liter vat, dus sta niet snel zonder :')
Bij normaal, dagelijks gebruik; 55km heen, 55km terug; zit ik op 1:1500 ongeveer.
Hopen dat de JCWcilinderkop ook hier een beetje zorgt voor verbetering... Anders sparen voor een andere MINI.......

Terug naar “Show your ride”