Ik heb ook B14. Helemaal fan!CHRIS_GiX schreef:Even een weetje.
Heb altijd Bilstein B16 set gereden en nu heb ik Bilstein B14 en deze is veel comfortabeler.
Verkocht: R52 MCS Cabrio JCW; toch weer Mini
- Erwinner
- Be Mini

Bericht
wellicht domme vraag, maar lopen je 30"-wielen dan niet aan de wielkast?mushrop schreef:Dat kun je best doen, maar dan nog raakt je bumper de grond bij drempels. Dat doen ze al op hun standaard-hoogte. Dat hoort nou eenmaal bij een MINI en ga je dus ook niet wegkrijgen tenzij je 'm op 30" wielen zet.
One life, live it!
- mushrop
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ligt aan de et 
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Erwinner
- Be Mini

Bericht
Net een 'rare' aankoop gedaan... Op MP stond een spiksplinternieuw JCW demper setje voor 1ste Gen. De cobra-1 schroefset rijdt heerlijk, maar vanaf begin toch altijd net beetje te laag gevonden voor praktisch daily drive.
De JCW dempers zijn nog zonder veren, dus daar kan nog leuk mee gespeeld worden om niet te hoog op de poten te komen, lijkt me?
Wie heeft er suggestie wat het beste setje veren icm de JCW dempers is voor comfortabel dagelijks gebruik, maar toch ook nog lekker sturen en zonder dat het standje SUV wordt?
De JCW dempers zijn nog zonder veren, dus daar kan nog leuk mee gespeeld worden om niet te hoog op de poten te komen, lijkt me?
Wie heeft er suggestie wat het beste setje veren icm de JCW dempers is voor comfortabel dagelijks gebruik, maar toch ook nog lekker sturen en zonder dat het standje SUV wordt?
One life, live it!
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- mushrop
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik begrijp de reden waarom, alleen ga je dat straks zeker merken in je comfort en nog steeds schraapt je neus over de drempels.
MINI Dubman '07 PureSilver

- Erwinner
- Be Mini

Bericht
Misschien moet ik eens meesturen met iemand die een setup heeft met JCW dempers? Iemand enig idee wie hier mee rondrijdt?
Als er inderdaad 3cm verlagingsveren onder gaan is deze actie inderdaad meer achteruitgang dan een verbetering. Moet dus wel iets omhoog eigenlijk.mushrop schreef:Ik begrijp de reden waarom, alleen ga je dat straks zeker merken in je comfort en nog steeds schraapt je neus over de drempels.
Misschien moet ik eens meesturen met iemand die een setup heeft met JCW dempers? Iemand enig idee wie hier mee rondrijdt?
One life, live it!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:

Bericht
Ik had een JCW onderstel maar ben over op een Cobra Evo-R set. Casper heeft ook nog JCW dempers onder maar dan koet je wel opschieten.
- Erwinner
- Be Mini

Bericht
Ook juist aan de voorkant had ik gehoopt wat meer te kunnen verstellen, maar hij staat nu op de allerhoogste stand. We hebben de aerostrip onder de beschermplaat er al af gehaald, maar nog maak ik me wel erg ongerust als er ergens op de weg zo'n ronde schoteldrempel ligt voor mijn carter en olieplug.
Zou dus liefst rondom iets omhoog kunnen.
Comfort en ride vind ik overigens prima! Dikke complimenten daarvoor voor Cobra / Coendek!
Blijft gewoon wat te onpraktisch als daily drive voor mijn vrouw met de kids hier in bet drempelwalhala van Baarn
Voorkant:

Achterkant:

Zijkant

Op dit moment zakt hij aan de achterkant soms wat te ver door zijn hoeven als je van een drempel afrijdt en dan happen de banden in de kasten. Ik heb al eens geprobeerd om hem daar meer omhoog te zetten, maar dan werd het teveel 'standje duikboot' omdat de voorkant al op zijn hoogst staat.Wilcoos schreef:Wat is nu daadwerkelijk het probleem? Ik denk namelijk ook niet dat je het met veren op gaat lossen.
Er zit nu de EVO 1 onder toch? Heb je last van veel (hard) inveren waardoor je veel geschraap hoort, en ligt hij voor iets te laag?
Ook juist aan de voorkant had ik gehoopt wat meer te kunnen verstellen, maar hij staat nu op de allerhoogste stand. We hebben de aerostrip onder de beschermplaat er al af gehaald, maar nog maak ik me wel erg ongerust als er ergens op de weg zo'n ronde schoteldrempel ligt voor mijn carter en olieplug.
Zou dus liefst rondom iets omhoog kunnen.
Comfort en ride vind ik overigens prima! Dikke complimenten daarvoor voor Cobra / Coendek!
Blijft gewoon wat te onpraktisch als daily drive voor mijn vrouw met de kids hier in bet drempelwalhala van Baarn
Voorkant:

Achterkant:

Zijkant

One life, live it!
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!

Bericht
Dit heeft niets met jouw drempelwalhala te maken. Op de snelweg zal je het waarschijnlijk ook hebben. De inslag is gewoon te soft. Ik had hetzelfde namelijk met de cobra EVO 1 set.
Maar.... Daarvoor had ik de JCW dempers met H&R veren. Comfort minder, inslag met drempels misschien iets beter, maar up tempo op de snelweg nog steeds niet goed.
Nu heb ik Bilstein, en dat rijd vele malen beter. Direct geen schrapen meer en geen moeite met drempels enz. Om de voorkant iets omhoog te halen zou je kunnen overwegen om nog een camberplaat er op te zetten. Krijg je 1 cm meer speling.
Maar.... Daarvoor had ik de JCW dempers met H&R veren. Comfort minder, inslag met drempels misschien iets beter, maar up tempo op de snelweg nog steeds niet goed.
Nu heb ik Bilstein, en dat rijd vele malen beter. Direct geen schrapen meer en geen moeite met drempels enz. Om de voorkant iets omhoog te halen zou je kunnen overwegen om nog een camberplaat er op te zetten. Krijg je 1 cm meer speling.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors