Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 mei 2013, 23:26

Ik ben al zo ver om het subframe te laten zakken.
Kan ik eindelijk het rubber op het stuurhuis vervangen door een exemplaar van Powerflex wat er 2 jaar ligt :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 mei 2013, 08:15

Gadverdamme... Laten we hopen dat het iig geen voorbode is voor wat er komen gaat :(
Succes met de reparatie, dat je maar snel weer mag gaan genieten!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mei 2013, 19:07

De bak voor de derde keer open gehaald.
De Quaife sper is overleden, waarom weet ik niet.

Afbeelding

De tandwielen in de rode cirkel steken te ver naar buiten, het binnenwerk laat zich ook niet meer met de hand draaien. De sper heeft daardoor zo zwaar gelopen dat de tandwielen zijn afgebroken. Het magneet in de bak heeft goed zijn gedaan, ik zie geen schade aan de rest van de versnellingsbak.

Ik vond al dat ik erg hoge inlaatlucht-temperaturen had en ook het volle vermogen was er niet. Naar nu blijkt dus omdat de sper heel zwaar gelopen heeft.

Er komt nu een Drexler sper in. Twee keer de prijs van een Quaife maar schijnt ook erg goed te zijn.

Quaife bied 'life-time warranty'. Ik heb alleen geen bon, destijds via M7 racing aangekocht en gemonteerd. Mocht Quaife nog wat doen dan leg ik hem opzij voor de Cabrio waar geen sper in zit.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2013, 19:09

Pfff bij jou blijft t ook aan de gang zeg...
Ben ik gelukkig niet de enige die hoofdpijn van zn mini krijgt ;)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2013, 19:15

Ga je het sper uit elkaar halen om te kijken wat de oorzaak was? Of meteen terug sturen zodra je iets gehoord hebt?

Toch weer jammer dit. Wann kan je weer rijden?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mei 2013, 19:27

Ik mail eerst naar Quaife voordat ik hem open ga maken.

De Drexler sper heb ik morgen al, hopelijk dit weekend alles weer in elkaar zetten. De 24h van de Ring is dit weekend dus ik kan toch niet naar de Ring (om zelf te rijden) :)
Tommy_hf
Enthousiast
Enthousiast

15 mei 2013, 20:42

Zo, da's niet mis. Ben benieuwd wat Quaife zegt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mei 2013, 12:51

ALs je zoveel uitgeeft aan een sper, waarom dan geen OS Giken?

Door menigeen aangewezen als DE beste sper voor Mini's
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mei 2013, 18:46

Blijkbaar zat volgens Martijn het verschil in twee types Aston Martin dat er bij de ene zo'n stuurhuisrubber in zat en bij de andere niet.. Het is wel een klotewerkje om te vervangen, tenzij je het subframe laat zakken. Dan is het een fluitje van een cent.

Geen idee.. Ik had nog nooit van Drexler gehoord. Alleen dat er in Engeland en Amerika als het over LSD's gaat en men vraagt naar de beste heel hard OS Giken wordt geroepen. Maar dan praat je ook over een sper van 1800 dollar ex verzenden en import kosten. Toch wel een fikse prijs
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2013, 18:49

Ik geloof dat een Drexler ook zo'n 2k doet. En daar zijn dealers voor in de buurt. Ook niet onbelangrijk.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 mei 2013, 19:17

Ik heb momenteel twee sperren thuis liggen.

De Drexler van 1900 Euro en een nieuwe soort sper (Tran-X) via Lohen van 500 Euro, die met instelbare hoek en agressiviteit. Als je al kijkt naar materiaalgebruik en afwerking is er al een verschil.

De Drexler heeft zich al 100% bewezen op de Ring, ook na vele ronden. Dat is goed voor een lamellensper want die slijten. De R56 met een tijd onder de 8 min. heeft ook een Drexler sper.

Met de Tran-X word het gokken. Bovendien moet men om de Tran-X te laten passen alu uit de bak frezen.

Ik ben er niet kapot van om alu uit een nieuwe bak te gaan frezen met het risico de bak weer open te moeten maken omdat de sper niet doet wat ik wil of omdat deze na 100 Ringronden versleten is.

Ondanks het grote prijsverschil ga ik denk ik toch de Drexler monteren.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2013, 19:25

Daveke-Orranje schreef:Blijkbaar zat volgens Martijn het verschil in twee types Aston Martin dat er bij de ene zo'n stuurhuisrubber in zat en bij de andere niet.. Het is wel een klotewerkje om te vervangen, tenzij je het subframe laat zakken. Dan is het een fluitje van een cent.
Bij de Aston Martin V8 Vantage S is dat (tov de non-S), al weet ik natuurlijk niet hoe dragend het rubber daar is etc...
Geen idee.. Ik had nog nooit van Drexler gehoord. Alleen dat er in Engeland en Amerika als het over LSD's gaat en men vraagt naar de beste heel hard OS Giken wordt geroepen. Maar dan praat je ook over een sper van 1800 dollar ex verzenden en import kosten. Toch wel een fikse prijs
Drexler is zo'n beetje de standaard voor Duitse racers geloof ik, maken absoluut fantastisch spul. Heeft als voordeel dattie erg snel en direct reageert, wat wel voor een listigere auto en meer bijgeluiden kan zorgen. Maar dat lijkt me geen probleem voor deze toepassing.

OS Giken maakt een platensper waarvan de preload en vertraging goed te fine-tunen zijn, waardoor je de voordelen van een platen- en torsensper combineert, zonder de nadelen van torsen (slijtage bij preload, geen sper zonder weerstand (kerbstones)).
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 mei 2013, 19:45

Die powerflex stuurhuis rubber liggen trouwens al 2 jaar klaar en gaan er nu echt op als ik de inwendige torx dopsleutel binnen heb want dit keer heb ik het subframe laten zaken en niet de motor er uitgehaald.

Terug naar “Show your ride”