Stephan's Mini Cooper

Stel je hier even voor.
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Stephan's Mini Cooper

27 mei 2013, 17:04

Hallo iedereen!

Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Stephan, 24 jaar oud, geboren en getogen in Limburg. Ik ben al erg lang op dit forum aan het rondkijken maar nog nooit aangemeld simpelweg omdat er nog geen MINI op de oprit stond.

Momenteel zit ik in de laatste 2 maanden van mijn Communication & Multimedia Design studie in Maastricht. Verder ben ik werkzaam als freelance multimedia designer met mijn eigen bedrijfje.

Ik zal ook even kort mijn autohistorie vertellen. Nog voordat ik mijn rijbewijs had stond er al een ‘echte Mini Cooper’ op de oprit. Namelijk een British Racing Green Cooper 1.3 SPi. Hier heb ik een tijdje mee rondgereden maar zon klassieke auto heeft toch veel onderhoud nodig, wat aardig in de centen liep. Vandaar dat ik deze met pijn in mijn hart heb verkocht. Aan de Mini waren ook een paar kleine dingetjes aangepast. Zo zat er een K&N 57i kit op met aangepaste airfeed, Cooper stripes op de achterklep, een 76mm Rover uitlaat en Cobra kuipstoelen. Verder is hij ook een tijdje gestript geweest van de achterbank en de reserveband. Geluidje van de Mini:

Plus een foto van de Mini:

Afbeelding

Afbeelding

Hierna heb ik mij een Saxo 1.4 VTS gekocht, deze had 153.000 kilometer gelopen. Toch wel een vlot autootje, maar hij mistte wel de directe response en wegligging van de Mini. Hier heb ik verder ook een 57i kit op geïnstalleerd, wat bij nader inzien niet slim was. Het zorgde voor een leuk geluidje maar leverde ook de nodige heat soak op. Dus ik was waarschijnlijk nog slechter af qua vermogen. Dat merkte je vooral bij het wegtrekken bij een stoplicht, zodra je 20 ging en er verse lucht was ging die weer. Van je fouten leer je zullen we maar zeggen. Daarna een klein aluminium doosje gemaakt die als nieuwe airbox moest dienen. Dat icm een direct airfeed werkte een heel stuk beter. Daarna ook een veel te zware Remus uitlaat eronder gehangen. Dit leverde wel veel minder tegendruk op, hij trok veel makkelijker door richting begrenzer. Deze Saxo heb ik verkocht bij 189.000km omdat er toch wel groot onderhoud zat aan te komen. Dit geld investeerde ik liever in een nieuwer model met minder kilometers.
Een foto van de 1.4:

Afbeelding

Daarna heb ik een blauwe Saxo 16v gehad, erg rap en sportief autootje met een goede wegligging! Daarna heb ik nog een 16v gekocht omdat de vorige zo goed was bevallen. Momenteel heb ik dus een Citroen Saxo 16v -die te koop staat- en een MINI Cooper!

Saxo 16v:

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste natuurlijk de Mini Cooper!

Het gaat om een Mini Cooper uit 2005, waarbij extra op het jaar is gelet zodat de Mini voorzien is van de Getrag versnellingsbak en we geen rare verassingen hoeven te verwachten. De Mini heeft net iets meer dan 110.000 gelopen en ziet er verder zeer netjes uit. Er zijn een paar kleine dingetjes die in de loop van de tijd opgelost zullen worden (onder garantie) zoals een slecht werkende leuning van de passagiersstoel.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2013, 17:11

Hoi en welkom leuk verhaal, en met alle respect voor de saxo maar daar ga je geen spijt van krijgen :lol: de mini stuurt veel strakker. Heb je nog plannen met de mini?
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 mei 2013, 23:49

Hey Casper, dankjewel, een klein verhaaltje is wel zo leuk om te lezen dacht ik zo :) De Mini stuurt inderdaad een stuk -anders- strakker dan de Saxo terwijl het onderstel goed in orde van de Saxo. Het is een bijna een halve circuit auto, Gr. N motorsteunen, Oreca Gr. N uitlaat, Bilstein onderstel met progressieve veren en de 24mm stabilisatorstang)

Het enige wat ik een beetje mis is het spartaanse en toch wat rauwere gevoel. De Saxo is daarnaast ook nog een stukje sneller in vergelijking met de Mini.

Er zijn voorlopig nog niet veel dingen die ik kan betalen voor de Mini, aanschaf is al heel wat voor een student... Ik zou graag twee lampjes voor de grille willen, andere velgen (zwarte S-Spokes) en mogelijk een verlaging. Als laatste ook nog een aero kit, dat maakt de Mini toch wel echt sportief. Ik heb volgens mij nog nooit een witte Mini met aero kit gezien!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2013, 00:07

Gewoon lekker rustig aan dingen uitzoeken die jij mooi vind. En vind het knap hoor als student 2 auto's voor de deur :lol: doe je goed. En als je dat kartachtige terug wilt in de mini, gaat er eerdaags vast wel een schroefsetje komen. Ik ga er na de vakantie ook aan geloven.

En hou het forum goed in de gaten er zijn een hoop clubleden die door het modden een hoop leuke spullen verkopen voor een mooie prijs.

Suces ermee :icon_top:
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 mei 2013, 00:11

Dat staat op de planning, de Mini rijd nu al erg lekker en het stuurgevoel is erg direct. Het is anders dan de Saxo maar op een goede manier, de auto op zich is een stuk volwassener. Mijn eigen bedrijfje loopt wel lekker zullen we maar zeggen, daarnaast blijft de Saxo sowieso niét. Deze moet echt verkocht worden.

Schroef setje klinkt inderdaad aantrekkelijk, ik blijf zeker het forum in de gaten houden voor onderdelen die eventueel te koop komen te staan!
Micoupe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 mei 2013, 07:54

Welkom Stephan! Mooie bak hoor. Ik deed het destijds met een 3 cilinder Daihatsu Charade ; )

Op mijn vorige Mini had ik ook zwarte S spokes. Het blijven in mijn optiek prachtige velgen, zeker bij jouw bak!

Op dit forum komen echt veel aantrekkelijke aanbiedingen voorbij, kijk ook maar eens in dit topic voor bijvoorbeeld die zwarte S spokes bij een zolderopruiming.
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 mei 2013, 17:34

Dankje! Ik ben eerlijk gezegd al een lange tijd aan het azen op een Mini Cooper S maar toen ik uiteindelijk het geld had moest ik gaan bezuinigen op wat kosten waardoor de S even van de baan moest. In plaats daarvan heb ik toen de rode Saxo 16v gekocht omdat er natuurlijk wel wat rijplezier moet blijven :mrgreen:

Die S- Spoke velgen blijven toch mijn favoriet, alsook de zwarte JCW velgen Afbeelding

De komende maanden toch eerst wat sparen mochten er wat onvoorziene dingen gebeuren met de Mini!
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2013, 19:01

Welkom bij de club en... :lol:

................................heel veel rijplezier in je MINI... :P :) :D
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mei 2013, 16:37

:)(

Heel veel MINI rijplezier :rijden :ralley
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 mei 2013, 18:50

Dankjewel beide, ik heb de eerste paar 100 km al erop zitten! In en uitstappen gaat iedere keer gepaard met een grote glimlach :mrgreen:
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 jun 2013, 19:06

Weten jullie trouwens of de Mini Cooper al voorbereid is voor mistlampjes op de grille? Zoals hier: Afbeelding
Stephan.nl
Nieuw Lid
Nieuw Lid

05 jun 2013, 13:40

Ik heb het al gevonden, ze heten driving lights! Er zullen deze maand twee van deze lampjes op de Mini verschijnen :)

Terug naar “Who are U?”