Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Stephan, 24 jaar oud, geboren en getogen in Limburg. Ik ben al erg lang op dit forum aan het rondkijken maar nog nooit aangemeld simpelweg omdat er nog geen MINI op de oprit stond.
Momenteel zit ik in de laatste 2 maanden van mijn Communication & Multimedia Design studie in Maastricht. Verder ben ik werkzaam als freelance multimedia designer met mijn eigen bedrijfje.
Ik zal ook even kort mijn autohistorie vertellen. Nog voordat ik mijn rijbewijs had stond er al een ‘echte Mini Cooper’ op de oprit. Namelijk een British Racing Green Cooper 1.3 SPi. Hier heb ik een tijdje mee rondgereden maar zon klassieke auto heeft toch veel onderhoud nodig, wat aardig in de centen liep. Vandaar dat ik deze met pijn in mijn hart heb verkocht. Aan de Mini waren ook een paar kleine dingetjes aangepast. Zo zat er een K&N 57i kit op met aangepaste airfeed, Cooper stripes op de achterklep, een 76mm Rover uitlaat en Cobra kuipstoelen. Verder is hij ook een tijdje gestript geweest van de achterbank en de reserveband. Geluidje van de Mini:
Plus een foto van de Mini:


Hierna heb ik mij een Saxo 1.4 VTS gekocht, deze had 153.000 kilometer gelopen. Toch wel een vlot autootje, maar hij mistte wel de directe response en wegligging van de Mini. Hier heb ik verder ook een 57i kit op geïnstalleerd, wat bij nader inzien niet slim was. Het zorgde voor een leuk geluidje maar leverde ook de nodige heat soak op. Dus ik was waarschijnlijk nog slechter af qua vermogen. Dat merkte je vooral bij het wegtrekken bij een stoplicht, zodra je 20 ging en er verse lucht was ging die weer. Van je fouten leer je zullen we maar zeggen. Daarna een klein aluminium doosje gemaakt die als nieuwe airbox moest dienen. Dat icm een direct airfeed werkte een heel stuk beter. Daarna ook een veel te zware Remus uitlaat eronder gehangen. Dit leverde wel veel minder tegendruk op, hij trok veel makkelijker door richting begrenzer. Deze Saxo heb ik verkocht bij 189.000km omdat er toch wel groot onderhoud zat aan te komen. Dit geld investeerde ik liever in een nieuwer model met minder kilometers.
Een foto van de 1.4:

Daarna heb ik een blauwe Saxo 16v gehad, erg rap en sportief autootje met een goede wegligging! Daarna heb ik nog een 16v gekocht omdat de vorige zo goed was bevallen. Momenteel heb ik dus een Citroen Saxo 16v -die te koop staat- en een MINI Cooper!
Saxo 16v:


Als laatste natuurlijk de Mini Cooper!
Het gaat om een Mini Cooper uit 2005, waarbij extra op het jaar is gelet zodat de Mini voorzien is van de Getrag versnellingsbak en we geen rare verassingen hoeven te verwachten. De Mini heeft net iets meer dan 110.000 gelopen en ziet er verder zeer netjes uit. Er zijn een paar kleine dingetjes die in de loop van de tijd opgelost zullen worden (onder garantie) zoals een slecht werkende leuning van de passagiersstoel.
Foto's:

