Het is alweer even geleden, maar het probleem is terugkerend. De Mini is teruggegaan naar de garage om gecontroleerd te worden. Ze hebben "alles" extra stevig aangedraaid. Alleen zonder resultaat.
Zelfs bij 120 kilometer per uur heb je er soms al last van. (voor het garagebezoek al).
Dus hij kan weer terug. Superirritant begint het te worden.
Te hard snerperd lawaai bij 160 km +
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Komt het nu dan bij de A-stijlen vandaan?
Probeer anders eens een breed stuk verwijderbaar plakband over voorruit en A-stijl te plakken van boven naar onderen, en ga er dan nog eens 160 mee rijden. (geel schildersplakband bijvoorbeeld, maar wel breed).
Is het dat niet dan ga je net zo lang plakken tot het geluid weg is (motorkap?) De dealer komt er kennelijk zo niet uit dus moet je hem een beetje helpen
Probeer anders eens een breed stuk verwijderbaar plakband over voorruit en A-stijl te plakken van boven naar onderen, en ga er dan nog eens 160 mee rijden. (geel schildersplakband bijvoorbeeld, maar wel breed).
Is het dat niet dan ga je net zo lang plakken tot het geluid weg is (motorkap?) De dealer komt er kennelijk zo niet uit dus moet je hem een beetje helpen

- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
Het probleem is dat het niet constant is. Dus een middagje er op uittrekken betekent nog niet dat je het heel de middag kan testen.
btw: wat is een A-stijl? Neem aan de kolom naast de ruit
. En is schilderstape wel de juiste methode? Ducked tape laat ook geen resten achter en lijkt me wat meer geschikt, toch?
Berthil schreef:Komt het nu dan bij de A-stijlen vandaan?
Het probleem is dat het niet constant is. Dus een middagje er op uittrekken betekent nog niet dat je het heel de middag kan testen.
btw: wat is een A-stijl? Neem aan de kolom naast de ruit

- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb het probleem ook, destijds ook een topic over geopend.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1992
Soms is het een tijdje terug en dan komt het ineens weer terug. Had er maanden geen last van en gisteren ineens weer wel.
Kan echt niet aanwijzen waar het vandaan komt..
Soms is het een tijdje terug en dan komt het ineens weer terug. Had er maanden geen last van en gisteren ineens weer wel.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hiero ABC-stijl uitleg in MINI-stijl 
Ducktape zal ook goed gaan maar je moet oppassen dat de lijm niet het plastic aan gaat tasten. Ik heb gezien hoe ducktape zelfs de beschermlaag op de lak van een auto compleet heeft opgelost (niet mijn eigen auto). Het zou jammer zijn als je opeens allemaal doffe plekken hebt op je A-stijl.
Even flink aandrukken van de A-stijl wil ook wel eens helpen.

Ducktape zal ook goed gaan maar je moet oppassen dat de lijm niet het plastic aan gaat tasten. Ik heb gezien hoe ducktape zelfs de beschermlaag op de lak van een auto compleet heeft opgelost (niet mijn eigen auto). Het zou jammer zijn als je opeens allemaal doffe plekken hebt op je A-stijl.
- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
ah ok, dan zoek ik even naar een alternatief. Ik begin wel met het afplakken met de schilderstape. Mocht dat niet werken, dan zoek ik een ander soort tape. Lekker plakken tijdens het paasweekend.
Berthil schreef:Hiero ABC-stijl uitleg in MINI-stijl
ah ok, dan zoek ik even naar een alternatief. Ik begin wel met het afplakken met de schilderstape. Mocht dat niet werken, dan zoek ik een ander soort tape. Lekker plakken tijdens het paasweekend.

- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
Park Lane productiefout? Laten we t niet hopen
Ik heb dat topic toentertijd doorgebladerd. Dank je voor het nogmaals doorlinken.Nexus schreef:Heb het probleem ook, destijds ook een topic over geopend.
Park Lane productiefout? Laten we t niet hopen

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb t ook, maar alleen boven de 185km/uur dat ie ineens heel hard gaat snerpen, maar ja alles maakt op die snelheid herrie en de buitenspiegel rechts gaat ook beetje trillen(t glas). Maar ach bij 185 of meer dat doe ik toch bijna nooit, dus kan er niet echt mee zitten eigenlijk. Ben wel benieuwd wat t nu is. T zit ergens bij de vooruit in t midden onderaan heb ik t idee.
Gr,
PP
Gr,
PP
- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht

Maar bij 120-140 is het uitermate hinderlijk.
Ja ok, maar dat vind ik wel een mooie persoonlijke beschermer: een te hard geluid dat je niet harder wil rijden..PPCS schreef:Ik heb t ook, maar alleen boven de 185km/uur dat ie ineens heel hard gaat snerpen, maar ja alles maakt op die snelheid herrie en de buitenspiegel rechts gaat ook beetje trillen(t glas). Maar ach bij 185 of meer dat doe ik toch bijna nooit, dus kan er niet echt mee zitten eigenlijk. Ben wel benieuwd wat t nu is. T zit ergens bij de vooruit in t midden onderaan heb ik t idee.
Gr,
PP

Maar bij 120-140 is het uitermate hinderlijk.

- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
Ik ben gaan testen met het plakken van tape:
1e keer: raam / A stijl afgeplakt aan beide kanten; geen succes
2e keer: raam / A stijl afgeplakt aan beide kanten en onder en bovenkant raam: geen succes
3e keer: alles aan de voorgrill waar een opening zat tape geplakt: geen resultaat.
Het moet dus wel ongeveer onder de motorkap vandaan komen, lijkt me.
Wel flink balen dat het plakken niks geholpen heeft.
Ik moet alleen nog een keer de spiegels afplakken.
1e keer: raam / A stijl afgeplakt aan beide kanten; geen succes
2e keer: raam / A stijl afgeplakt aan beide kanten en onder en bovenkant raam: geen succes
3e keer: alles aan de voorgrill waar een opening zat tape geplakt: geen resultaat.
Het moet dus wel ongeveer onder de motorkap vandaan komen, lijkt me.
Wel flink balen dat het plakken niks geholpen heeft.
Ik moet alleen nog een keer de spiegels afplakken.
Laatst gewijzigd door Nquire op 07 apr 2007, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors