Brug is er, dus zullen voor subframe methode gaan.
Moet ik me haasten of heeft dit geen gevolg of schade voor de motor?
Wat zijn globaal de stappen als we voor subframe methode gaan?
Waar komt deze olielekkage vandaan?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wielen etc. er af zodat je subframe kan zakken, niet vergeten om tankje hydraulische vloeistof voor stuurbekrachtiging los te halen. Alles demonteren wat in de weg zit om de bouten los te draaien waarmee de versnellingsbak aan de motor vast zit. TIS DVD of Haynes manual is aan te raden als je zoiets zelf gaat doen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het kan ook zo'n kwaad niet hoor..
Mijn motor "zweet" al sinds ik de auto heb eigenlijk, en nooit problemen door gehad. Ik zou er persoonlijk gewoon mee door blijven rijden, maar dat is mijn mening.
Ik lepel er nu een nieuw blok in, met andere bak, nieuwe koppelingsplaat en alle keerringen nieuw, maar dat komt puur omdat het het laatste is wat op motorgebied nog moet gebeuren
Mijn motor "zweet" al sinds ik de auto heb eigenlijk, en nooit problemen door gehad. Ik zou er persoonlijk gewoon mee door blijven rijden, maar dat is mijn mening.
Ik lepel er nu een nieuw blok in, met andere bak, nieuwe koppelingsplaat en alle keerringen nieuw, maar dat komt puur omdat het het laatste is wat op motorgebied nog moet gebeuren

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Gasten!
Is er niemand in Brabant die tegen niet-dealerprijzen de klus kan klaren?
Mijn monteur weet niet zeker of hij de juiste gereedschappen heeft. Hij heeft het over 2 verschillende soorten tools. Hij heeft wel een centreerpen, maar geen centreerkist. Schijnt afhankelijk te zijn welke type koppeling erin zit. Zegt jullie dit iets?
Moet het vliegwiel er ook vanaf om de keerring te vervangen?
Is er niemand in Brabant die tegen niet-dealerprijzen de klus kan klaren?
Mijn monteur weet niet zeker of hij de juiste gereedschappen heeft. Hij heeft het over 2 verschillende soorten tools. Hij heeft wel een centreerpen, maar geen centreerkist. Schijnt afhankelijk te zijn welke type koppeling erin zit. Zegt jullie dit iets?
Moet het vliegwiel er ook vanaf om de keerring te vervangen?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Centreerpen is goed als deze in de opening van de koppeling past.
Ik heb er één liggen van een koppelingskit.
Door koppelingsproblemen heb ik nu de boel open liggen, vliegwiel en waar het vliegwiel aan vast zit moet er af. Ik zie namelijk geen keerring zitten met deze delen er op. Hoe het onderdeel waar het vliegwiel aan vast zit er af moet weet ik niet. Deze delen zijn vaak er op gekrompen en er moeilijk af te krijgen.
Ik heb er één liggen van een koppelingskit.
Door koppelingsproblemen heb ik nu de boel open liggen, vliegwiel en waar het vliegwiel aan vast zit moet er af. Ik zie namelijk geen keerring zitten met deze delen er op. Hoe het onderdeel waar het vliegwiel aan vast zit er af moet weet ik niet. Deze delen zijn vaak er op gekrompen en er moeilijk af te krijgen.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb even gezocht, maar daar heb je een vliegwiel trekken voor nodig.
Kan ze op internet niet specifiek vinden voor Mini.
Voorbeeld bij motorfiets:

Kan ze op internet niet specifiek vinden voor Mini.
Voorbeeld bij motorfiets:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Trouwens, het is niet gezegd dat de olie uit de motor komt, de keerring naar de versnellingsbak kan ook lek zijn.
Dan moet de versnellingsbak er nog steeds af maar koppeling kan blijven zitten.
Je kan dat ruiken aan de olie. De versnellingsbak olie heeft een duidelijk penetrantere geur dan de motorolie. De versnellingsbak olie ruikt echt onaangenaam.
Dan moet de versnellingsbak er nog steeds af maar koppeling kan blijven zitten.
Je kan dat ruiken aan de olie. De versnellingsbak olie heeft een duidelijk penetrantere geur dan de motorolie. De versnellingsbak olie ruikt echt onaangenaam.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Re: Waar komt deze olielekkage vandaan?
Nou!! Opgelost hoor. Krukaskeering en oringetje vervangen. Meteen ook hele drukgroep. Wat een verschil!
Na 400 km nog geen olie verbruikt. Wel zweet de overgang tussen bak en blok/ onderkant motor wat olie. Is dit normaal?
Na 400 km nog geen olie verbruikt. Wel zweet de overgang tussen bak en blok/ onderkant motor wat olie. Is dit normaal?

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Komt vaak voor. Dat "zweten" wordt later "lekken".
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Wel gek, want alles is vervangen. Nieuw carterpanpakking, krukaskeerring en o-ring van krukassensor.
Meer kan het toch niet zijn? Het is geen versnellingsbakolie.
Hebben anderen dit ook die dezelfde reparatie hebben laten uitvoeren?
Meer kan het toch niet zijn? Het is geen versnellingsbakolie.
Hebben anderen dit ook die dezelfde reparatie hebben laten uitvoeren?

- Manick
- Sponsor
Bericht
Hoe is het gesteld met de kleppendeksel pakking, als de lekkage van hoog komt kan het ook deze pakking zijn
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
mmm... zou kunnen. Dure reparatie? Moet dan de kop gevlakt worden?

- Manick
- Sponsor
Bericht
Neee dit is de kleppendeksel 

Pakking kost bijna niks alleen is het even werk, IC moet weg, bougie kabels

Pakking kost bijna niks alleen is het even werk, IC moet weg, bougie kabels
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Ok. Ga ik dan nog wel even doen. Meteen even olieplug vervangen.
STEL dat ie dan nog wat zweet, dat is toch normaal?
STEL dat ie dan nog wat zweet, dat is toch normaal?

Onze sponsors