LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
Ik heb er ook geen camberlinks onderhangen, net niet nodig :-)
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
Prima, dan proberen we het eerst eens zonder camberlinks.
Heb zojuist de velgen én de banden besteld...
Velgen komen uit UK over, hoop dat ze snel binnen zijn.
Banden zijn Hankook Ventus S1's geworden in 195/40/17, daar rij ik nu ook op in de TT.
Hiermee moet de auto wel een beetje laag mee kunnen, hoop ik.
Vanavond de RVS uitlaat ophalen, morgenavond monteren! Ben benieuwd naar de pasvorm.
En voor zondag een afspraak staan met een auto-poetser zodat hij weer helemaal strak staat straks!
Lekker bezig, al zeg ik het zelf.
Heb zojuist de velgen én de banden besteld...
Velgen komen uit UK over, hoop dat ze snel binnen zijn.
Banden zijn Hankook Ventus S1's geworden in 195/40/17, daar rij ik nu ook op in de TT.
Hiermee moet de auto wel een beetje laag mee kunnen, hoop ik.
Vanavond de RVS uitlaat ophalen, morgenavond monteren! Ben benieuwd naar de pasvorm.
En voor zondag een afspraak staan met een auto-poetser zodat hij weer helemaal strak staat straks!
Lekker bezig, al zeg ik het zelf.

1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
camberlinks zijn niet direct noodzakelijk maar wel erg handig als je wat "extremere" spec's kiest voor je wielen en banden.
Ben benieuwd voor welke wielen je gekozen hebt en vooral ook naar de spec's. Kom maar door!
Ben benieuwd voor welke wielen je gekozen hebt en vooral ook naar de spec's. Kom maar door!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- cooperbol
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
Welkom bij de club en...
...............................heel veel rijplezier in je SSSsss....


...............................heel veel rijplezier in je SSSsss....



- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
Welkom en dikke mods op komst.... Vorige auto's waren ook plaatjes zeg!
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ik ga de camberlinks voor alsnog even achterwege laten, als ik heel erg in de knoop kom met m'n wielkasten kan ik die er altijd nog onder knopen!
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
17" 8,25J ET35, maar dan weet je al genoeg denk ik.mushrop schreef:Ben benieuwd voor welke wielen je gekozen hebt en vooral ook naar de spec's. Kom maar door!

Ik ga de camberlinks voor alsnog even achterwege laten, als ik heel erg in de knoop kom met m'n wielkasten kan ik die er altijd nog onder knopen!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: LosCreepers' R53 Cooper S
XXR 530
Goede keuze! Trouwens wel bijzonder dat ze in UK ET35 leveren. Ik dacht dat ze 8,25J voor 4-gaats alleen in ET25 leverden...
Ben benieuwd hoe ze gaan staan onder je R53!

Goede keuze! Trouwens wel bijzonder dat ze in UK ET35 leveren. Ik dacht dat ze 8,25J voor 4-gaats alleen in ET25 leverden...
Ben benieuwd hoe ze gaan staan onder je R53!
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Vanmorgen voor het eerst in mijn leven bij de BMW dealer langs geweest voor een uitlaatpakking, ik had immers achterin een verse blinkende uitlaat liggen! En blinken doet hij zeker, kanonnen! Mooi spul, oordeel zelf:


Daarna de auto de poetsbrug op gereden en de oude uitlaat eronder vandaan gehaald. Wel redelijk bizar dat je twee M10 bouten van de uitlaatflens zo doormidden breekt van een auto uit 2002... Zelfs mijn helemaal originele VW oldie uit 1957 die ik gerestaureerd heb had geen bouten die afbraken.
Ach, het maakte de demontage alleen maar makkelijker.

Daarna met veel puzzelen en friemelen de nieuwe uitlaat eronder gefritst! Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de pasvorm en het gemak waarmee hij gemonteerd wordt omdat het allemaal losse delen zijn die je in elkaar schuift.

Daarna de eindstukjes erop gezet en die expres zo ver mogeljk naar binnen gedrukt, vind het altijd zo lelijk als je uitlaat 5 meter uitsteekt zodat je er bijna over struikelt. Het logo van de uitlaatfabrikant is zo net niet meer leesbaar, lijkt net OEM, hehe.

Dan nog twee plaatjes van de auto zelf, interieur en exterieur. Ik zou graag een ander dash willen hebben, want dit geborstelde spul is echt extreem lelijk stiekem. Heb al een beetje zitten zoeken, maar zo'n 5-delig JCW dash ligt ook niet voor het oprapen zeker?


Dat was het voor nu even. Vandaag bericht gehad dat de velgen op de post zijn gegaan en ook de schroefset verstuurd is. Verder een GROM iPhone interface besteld en ook een paar stroken lampenfolie in verschillende kleuren om eens wat te experimenteren. Ik wil de parkeerlichten oranje maken a la US lights. Ik heb ook zo'n module zelf liggen, maar als ik met 2€ folie hetzelfde kan bereiken als met die module van 40€, proberen we het eerst met folie!
Zondag ga ik de auto machinaal polijsten, zit nog een beetje in dubio... Cooper S van de achterklep halen, wel of niet?


Daarna de auto de poetsbrug op gereden en de oude uitlaat eronder vandaan gehaald. Wel redelijk bizar dat je twee M10 bouten van de uitlaatflens zo doormidden breekt van een auto uit 2002... Zelfs mijn helemaal originele VW oldie uit 1957 die ik gerestaureerd heb had geen bouten die afbraken.


Daarna met veel puzzelen en friemelen de nieuwe uitlaat eronder gefritst! Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de pasvorm en het gemak waarmee hij gemonteerd wordt omdat het allemaal losse delen zijn die je in elkaar schuift.

Daarna de eindstukjes erop gezet en die expres zo ver mogeljk naar binnen gedrukt, vind het altijd zo lelijk als je uitlaat 5 meter uitsteekt zodat je er bijna over struikelt. Het logo van de uitlaatfabrikant is zo net niet meer leesbaar, lijkt net OEM, hehe.

Dan nog twee plaatjes van de auto zelf, interieur en exterieur. Ik zou graag een ander dash willen hebben, want dit geborstelde spul is echt extreem lelijk stiekem. Heb al een beetje zitten zoeken, maar zo'n 5-delig JCW dash ligt ook niet voor het oprapen zeker?


Dat was het voor nu even. Vandaag bericht gehad dat de velgen op de post zijn gegaan en ook de schroefset verstuurd is. Verder een GROM iPhone interface besteld en ook een paar stroken lampenfolie in verschillende kleuren om eens wat te experimenteren. Ik wil de parkeerlichten oranje maken a la US lights. Ik heb ook zo'n module zelf liggen, maar als ik met 2€ folie hetzelfde kan bereiken als met die module van 40€, proberen we het eerst met folie!
Zondag ga ik de auto machinaal polijsten, zit nog een beetje in dubio... Cooper S van de achterklep halen, wel of niet?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht 
Maar tof dat je een (merk) uitlaat gebruikt die niemand hier heeft! Gebeurd (te) weinig hier
Je weet wel dat je nu een soundfile verschuldigd bent hè?
De dashbords kon je eerst voor een mooi prijsje krijgen in Huissen. Helaas zijn die verkocht en nu alleen tegen veel te hoge prijzen te vinden op ebay. Voorheen €100, nu zo rond de €150 met geluk.
Welke kleuren folie heb je gekozen voor de koplampen?
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Geef maar eens goed gas, dan steekt die wel uitLosCreepers schreef: Daarna de eindstukjes erop gezet en die expres zo ver mogeljk naar binnen gedrukt, vind het altijd zo lelijk als je uitlaat 5 meter uitsteekt zodat je er bijna over struikelt. Het logo van de uitlaatfabrikant is zo net niet meer leesbaar, lijkt net OEM, hehe.

Maar tof dat je een (merk) uitlaat gebruikt die niemand hier heeft! Gebeurd (te) weinig hier

Je weet wel dat je nu een soundfile verschuldigd bent hè?

De dashbords kon je eerst voor een mooi prijsje krijgen in Huissen. Helaas zijn die verkocht en nu alleen tegen veel te hoge prijzen te vinden op ebay. Voorheen €100, nu zo rond de €150 met geluk.
Welke kleuren folie heb je gekozen voor de koplampen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Catback ziet er goed uit! Goed te horen ook dat je blij bent met de uitlaat. Ondertussen heb ik al 5 mensen blij mee kunnen maken met een RVS catback en krijg niets anders dan goede reacties! Voor mij was het ook een gok, maar ben blij dat ik die gemaakt heb. Wordt wel echt een dikke bak straks met de 530's en schroefset. Toen ik keek voor XXR's waren ze er alleen in ET25, waardoor ik erg twijfelde of het wel ging passen, ET35 is dan een stuk gunstiger!
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Ziet er goed uit man. Was die oude Ghia van jou stond die op DUMPD? Heb daar nog met nostalgie naar staan kijken mijn ouders hadden er vroeger zo een allen in het licht blaauw en iets andere camber 


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Ik heb wel een stukje film opgenomen maar dat was met een koude motor en koude uitlaat... Als straks alles eronder zit zal ik wel wat laten horen!BMX schreef:Je weet wel dat je nu een soundfile verschuldigd bent hè?![]()
Ik heb een stukje oranje, stukje rood en een stukje zwart/smoke. Oranje voor de parkeerlichten/knippers vooraan, rood voor de achterlichten, zwart voor de koplampen. Ik zie overal dat de pre-facelift koplampen zo'n drama zijn om uit elkaar te halen, dus de blakers zwart dippen zit er dan even niet in...BMX schreef:Welke kleuren folie heb je gekozen voor de koplampen?
Klopt ja, hij stond op Dumpd. Even wat foto's genereren voor de geplande verkoop, haha. Auto binnen een week verkocht en naar de nieuwe eigenaar in Normandië gebracht, leverde ook leuke plaatjes op!Casper schreef:Ziet er goed uit man. Was die oude Ghia van jou stond die op DUMPD? Heb daar nog met nostalgie naar staan kijken mijn ouders hadden er vroeger zo een allen in het licht blaauw en iets andere camber

1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- WimS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Je bent al lekker bezig 
Heb jij ook niet toevallig een Arosa gehad ?

Heb jij ook niet toevallig een Arosa gehad ?
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Leuk topic zeker om in de gaten te houden, waarom ben je overgestapt op MINI je vorige auto waren zeg maar bijna allemaal VAG groep vind het leuk hoor dat je "je ding " los laat op een MINI en gaat vast dik worden maar was gewoon nieuwsgierig

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht


Ik moet zeggen dat ik qua snelheidsbelevenis de TT leuker vind rijden, alhoewel die op papier langzamer zou moeten zijn dan de R53. Uitlaatje wat er nu onder zit maakt wel een hoop goed, klinkt een stuk aangenamer en sportiever zo. Ben heel erg benieuwd wat de schroefset aan de rijbelevenis gaat doen!
Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!
Jep, dat was mijn eerste auto. Heeeeel lang in rondgereden en oldies 'on the side' gehad, maar nu financieel de mogelijkheid om wat anders te kopen. Voor de liefhebbers ook nog twee plaatjes van de Arosa, die in een paar jaar tijd ontelbaar veel setjes wielen versleten heeft.WimS schreef:Je bent al lekker bezig
Heb jij ook niet toevallig een Arosa gehad ?



Ik wilde iets snels en kleins, een keer wat anders proberen dan de VAG waar ik al heel lang in vastgebakken zit. Ik wist dat Mini's goed plat konden (dat was een vereiste!), omdat je ze wel eens tegenkomt op internet... Ze lagen altijd ver buiten budget omdat het toch vrij luxe wagentjes zijn en relatief nieuw zijn. Vriend van me had een normale Cooper en dat reed al best leuk, dus een S moest dan wel helemaal afgaan.Casper schreef:Leuk topic zeker om in de gaten te houden, waarom ben je overgestapt op MINI je vorige auto waren zeg maar bijna allemaal VAG groep vind het leuk hoor dat je "je ding " los laat op een MINI en gaat vast dik worden maar was gewoon nieuwsgierig
Ik moet zeggen dat ik qua snelheidsbelevenis de TT leuker vind rijden, alhoewel die op papier langzamer zou moeten zijn dan de R53. Uitlaatje wat er nu onder zit maakt wel een hoop goed, klinkt een stuk aangenamer en sportiever zo. Ben heel erg benieuwd wat de schroefset aan de rijbelevenis gaat doen!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
Onze sponsors