LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

26 sep 2013, 08:09

Ik heb er ook geen camberlinks onderhangen, net niet nodig :-)
Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

26 sep 2013, 12:44

Prima, dan proberen we het eerst eens zonder camberlinks.

Heb zojuist de velgen én de banden besteld...
Velgen komen uit UK over, hoop dat ze snel binnen zijn.
Banden zijn Hankook Ventus S1's geworden in 195/40/17, daar rij ik nu ook op in de TT.
Hiermee moet de auto wel een beetje laag mee kunnen, hoop ik.

Vanavond de RVS uitlaat ophalen, morgenavond monteren! Ben benieuwd naar de pasvorm.
En voor zondag een afspraak staan met een auto-poetser zodat hij weer helemaal strak staat straks!

Lekker bezig, al zeg ik het zelf. :mrgreen:
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2013, 13:17

camberlinks zijn niet direct noodzakelijk maar wel erg handig als je wat "extremere" spec's kiest voor je wielen en banden.

Ben benieuwd voor welke wielen je gekozen hebt en vooral ook naar de spec's. Kom maar door!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2013, 21:10

Welkom bij de club en... :D

...............................heel veel rijplezier in je SSSsss.... :P :) :D
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

26 sep 2013, 21:42

Welkom en dikke mods op komst.... Vorige auto's waren ook plaatjes zeg!
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

27 sep 2013, 19:40

mushrop schreef:Ben benieuwd voor welke wielen je gekozen hebt en vooral ook naar de spec's. Kom maar door!
17" 8,25J ET35, maar dan weet je al genoeg denk ik. :wink:

Ik ga de camberlinks voor alsnog even achterwege laten, als ik heel erg in de knoop kom met m'n wielkasten kan ik die er altijd nog onder knopen!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

27 sep 2013, 20:56

XXR 530 8)
Goede keuze! Trouwens wel bijzonder dat ze in UK ET35 leveren. Ik dacht dat ze 8,25J voor 4-gaats alleen in ET25 leverden...
Ben benieuwd hoe ze gaan staan onder je R53!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!

27 sep 2013, 23:33

Vanmorgen voor het eerst in mijn leven bij de BMW dealer langs geweest voor een uitlaatpakking, ik had immers achterin een verse blinkende uitlaat liggen! En blinken doet hij zeker, kanonnen! Mooi spul, oordeel zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de auto de poetsbrug op gereden en de oude uitlaat eronder vandaan gehaald. Wel redelijk bizar dat je twee M10 bouten van de uitlaatflens zo doormidden breekt van een auto uit 2002... Zelfs mijn helemaal originele VW oldie uit 1957 die ik gerestaureerd heb had geen bouten die afbraken. :s Ach, het maakte de demontage alleen maar makkelijker.

Afbeelding

Daarna met veel puzzelen en friemelen de nieuwe uitlaat eronder gefritst! Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de pasvorm en het gemak waarmee hij gemonteerd wordt omdat het allemaal losse delen zijn die je in elkaar schuift.

Afbeelding

Daarna de eindstukjes erop gezet en die expres zo ver mogeljk naar binnen gedrukt, vind het altijd zo lelijk als je uitlaat 5 meter uitsteekt zodat je er bijna over struikelt. Het logo van de uitlaatfabrikant is zo net niet meer leesbaar, lijkt net OEM, hehe.

Afbeelding

Dan nog twee plaatjes van de auto zelf, interieur en exterieur. Ik zou graag een ander dash willen hebben, want dit geborstelde spul is echt extreem lelijk stiekem. Heb al een beetje zitten zoeken, maar zo'n 5-delig JCW dash ligt ook niet voor het oprapen zeker?

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor nu even. Vandaag bericht gehad dat de velgen op de post zijn gegaan en ook de schroefset verstuurd is. Verder een GROM iPhone interface besteld en ook een paar stroken lampenfolie in verschillende kleuren om eens wat te experimenteren. Ik wil de parkeerlichten oranje maken a la US lights. Ik heb ook zo'n module zelf liggen, maar als ik met 2€ folie hetzelfde kan bereiken als met die module van 40€, proberen we het eerst met folie!

Zondag ga ik de auto machinaal polijsten, zit nog een beetje in dubio... Cooper S van de achterklep halen, wel of niet?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: LosCreepers' R53 - RVS catback eronder!

27 sep 2013, 23:49

LosCreepers schreef: Daarna de eindstukjes erop gezet en die expres zo ver mogeljk naar binnen gedrukt, vind het altijd zo lelijk als je uitlaat 5 meter uitsteekt zodat je er bijna over struikelt. Het logo van de uitlaatfabrikant is zo net niet meer leesbaar, lijkt net OEM, hehe.
Geef maar eens goed gas, dan steekt die wel uit :P
Maar tof dat je een (merk) uitlaat gebruikt die niemand hier heeft! Gebeurd (te) weinig hier ;)

Je weet wel dat je nu een soundfile verschuldigd bent hè? >)

De dashbords kon je eerst voor een mooi prijsje krijgen in Huissen. Helaas zijn die verkocht en nu alleen tegen veel te hoge prijzen te vinden op ebay. Voorheen €100, nu zo rond de €150 met geluk.

Welke kleuren folie heb je gekozen voor de koplampen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

28 sep 2013, 00:00

Catback ziet er goed uit! Goed te horen ook dat je blij bent met de uitlaat. Ondertussen heb ik al 5 mensen blij mee kunnen maken met een RVS catback en krijg niets anders dan goede reacties! Voor mij was het ook een gok, maar ben blij dat ik die gemaakt heb. Wordt wel echt een dikke bak straks met de 530's en schroefset. Toen ik keek voor XXR's waren ze er alleen in ET25, waardoor ik erg twijfelde of het wel ging passen, ET35 is dan een stuk gunstiger!
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 00:09

Ziet er goed uit man. Was die oude Ghia van jou stond die op DUMPD? Heb daar nog met nostalgie naar staan kijken mijn ouders hadden er vroeger zo een allen in het licht blaauw en iets andere camber :lol:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

28 sep 2013, 00:34

BMX schreef:Je weet wel dat je nu een soundfile verschuldigd bent hè? >)
Ik heb wel een stukje film opgenomen maar dat was met een koude motor en koude uitlaat... Als straks alles eronder zit zal ik wel wat laten horen!
BMX schreef:Welke kleuren folie heb je gekozen voor de koplampen?
Ik heb een stukje oranje, stukje rood en een stukje zwart/smoke. Oranje voor de parkeerlichten/knippers vooraan, rood voor de achterlichten, zwart voor de koplampen. Ik zie overal dat de pre-facelift koplampen zo'n drama zijn om uit elkaar te halen, dus de blakers zwart dippen zit er dan even niet in...
Casper schreef:Ziet er goed uit man. Was die oude Ghia van jou stond die op DUMPD? Heb daar nog met nostalgie naar staan kijken mijn ouders hadden er vroeger zo een allen in het licht blaauw en iets andere camber :lol:
Klopt ja, hij stond op Dumpd. Even wat foto's genereren voor de geplande verkoop, haha. Auto binnen een week verkocht en naar de nieuwe eigenaar in Normandië gebracht, leverde ook leuke plaatjes op!

Afbeelding
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 10:49

Je bent al lekker bezig :)
Heb jij ook niet toevallig een Arosa gehad ?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 11:12

Leuk topic zeker om in de gaten te houden, waarom ben je overgestapt op MINI je vorige auto waren zeg maar bijna allemaal VAG groep vind het leuk hoor dat je "je ding " los laat op een MINI en gaat vast dik worden maar was gewoon nieuwsgierig
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

28 sep 2013, 14:27

WimS schreef:Je bent al lekker bezig :)
Heb jij ook niet toevallig een Arosa gehad ?
Jep, dat was mijn eerste auto. Heeeeel lang in rondgereden en oldies 'on the side' gehad, maar nu financieel de mogelijkheid om wat anders te kopen. Voor de liefhebbers ook nog twee plaatjes van de Arosa, die in een paar jaar tijd ontelbaar veel setjes wielen versleten heeft. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Casper schreef:Leuk topic zeker om in de gaten te houden, waarom ben je overgestapt op MINI je vorige auto waren zeg maar bijna allemaal VAG groep vind het leuk hoor dat je "je ding " los laat op een MINI en gaat vast dik worden maar was gewoon nieuwsgierig
Ik wilde iets snels en kleins, een keer wat anders proberen dan de VAG waar ik al heel lang in vastgebakken zit. Ik wist dat Mini's goed plat konden (dat was een vereiste!), omdat je ze wel eens tegenkomt op internet... Ze lagen altijd ver buiten budget omdat het toch vrij luxe wagentjes zijn en relatief nieuw zijn. Vriend van me had een normale Cooper en dat reed al best leuk, dus een S moest dan wel helemaal afgaan.

Ik moet zeggen dat ik qua snelheidsbelevenis de TT leuker vind rijden, alhoewel die op papier langzamer zou moeten zijn dan de R53. Uitlaatje wat er nu onder zit maakt wel een hoop goed, klinkt een stuk aangenamer en sportiever zo. Ben heel erg benieuwd wat de schroefset aan de rijbelevenis gaat doen!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers

Terug naar “Show your ride”