's morgens maar even naar de garage gegaan waar ik vaker kom. Misschien dat hun een oplossing wisten. Batterijtje in de sleutel vernieuwd, vond ik zelf nodig maar dit bleek niet het euvel te zijn. Hij eens even op zijn computer gekeken voor een on board diagnose, maar er was geen foutmelding te bekennen in heel de Mini niet. Toen maar eens even gekeken hoe het aangemeld moest worden. Bleek dat er 2 methodes waren om hem aan te melden, nl in het contact slot te doen, er uit te halen en dan 4 keer op het mini logo te duwen. Dit mocht ook niet baten. Er was nog een mogelijkheid maar deze is me ontschoten. Deze was het ook niet. Toen heeft de monteur een combinatie van deze geprobeerd en dat bleek dus te werken. Dus hiervoor hoeft de mini niet aan de computer en dure rekeningen overbodig.
Tevens kwam ik ook om mijn Mini eens te laten balanceren, want na iedere rit was ik moe van het telkens corrigeren van de auto. Samen met de monteur de wielen van de Mini gehaald en uit gebalanceerd. Tijdens het uitbalanceren kwamen we er achter dat de voorbanden bijna slicks waren geworden. Hier zijn dus nieuwe dunlops voor besteld alleen dan non runflat. Ondertussen ook even de remschijven opgemeten en deze voldeden ook niet meer. Dus hier komen ook nieuwe schijven en blokken voor. De achterbanden zijn naar voor gegaan.
Bij die garage hadden ze nog mooie banden liggen en de monteur zei voor de gein eens; zullen we deze eens er op leggen. Ik zo; ja waarom niet. Deze zijn 225 breed en 45 hoog

Na wat gepiel en getrek zaten ze eindelijk om de velg en we hebben ze eens naast de originele gedaan. Damn wat waren het dikke sloffen zeg. Het kwam goed overeen met de wielkast achter dus besloten ze om ze maar te monteren. Het is wel een heel verschil van 205 naar 225

Maar de wielkasten zijn nu wel mooi gevuld

Hier een aantal foto's met de nieuwe banden achter op. Kijk maar eens goed naar de verschillen tussen voor en achter

Door de hogere band lijkt de auto nu verlaagd te zijn, maar dat is optisch bedrog. Ben er erg blij mee. Ben benieuwd hoe deze band zich houdt op nat wegdek, want daar zou deze band uitermate voor geschikt zijn

Hoe vinden jullie het er uit zien ??