kwiebje' ride compleet overzicht MINI: nieuwe Halo angeleyes!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2007, 22:47

Ben weer na een turbulent dagje met de mini. Gisteren met smousje naar het ziekenhuis geweest. Eenmaal daar aan gekomen probeerde ik de mini op slot te doen met mijn centrale deurvergrendeling. Dit werkte niet meer. Naar een paar keer geprobeerd te hebben, heb ik er voor gekozen om de auto zo met de sleutel maar op slot te doen.

's morgens maar even naar de garage gegaan waar ik vaker kom. Misschien dat hun een oplossing wisten. Batterijtje in de sleutel vernieuwd, vond ik zelf nodig maar dit bleek niet het euvel te zijn. Hij eens even op zijn computer gekeken voor een on board diagnose, maar er was geen foutmelding te bekennen in heel de Mini niet. Toen maar eens even gekeken hoe het aangemeld moest worden. Bleek dat er 2 methodes waren om hem aan te melden, nl in het contact slot te doen, er uit te halen en dan 4 keer op het mini logo te duwen. Dit mocht ook niet baten. Er was nog een mogelijkheid maar deze is me ontschoten. Deze was het ook niet. Toen heeft de monteur een combinatie van deze geprobeerd en dat bleek dus te werken. Dus hiervoor hoeft de mini niet aan de computer en dure rekeningen overbodig.

Tevens kwam ik ook om mijn Mini eens te laten balanceren, want na iedere rit was ik moe van het telkens corrigeren van de auto. Samen met de monteur de wielen van de Mini gehaald en uit gebalanceerd. Tijdens het uitbalanceren kwamen we er achter dat de voorbanden bijna slicks waren geworden. Hier zijn dus nieuwe dunlops voor besteld alleen dan non runflat. Ondertussen ook even de remschijven opgemeten en deze voldeden ook niet meer. Dus hier komen ook nieuwe schijven en blokken voor. De achterbanden zijn naar voor gegaan.

Bij die garage hadden ze nog mooie banden liggen en de monteur zei voor de gein eens; zullen we deze eens er op leggen. Ik zo; ja waarom niet. Deze zijn 225 breed en 45 hoog :D:D
Na wat gepiel en getrek zaten ze eindelijk om de velg en we hebben ze eens naast de originele gedaan. Damn wat waren het dikke sloffen zeg. Het kwam goed overeen met de wielkast achter dus besloten ze om ze maar te monteren. Het is wel een heel verschil van 205 naar 225 :D:D
Maar de wielkasten zijn nu wel mooi gevuld :D:D

Hier een aantal foto's met de nieuwe banden achter op. Kijk maar eens goed naar de verschillen tussen voor en achter :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door de hogere band lijkt de auto nu verlaagd te zijn, maar dat is optisch bedrog. Ben er erg blij mee. Ben benieuwd hoe deze band zich houdt op nat wegdek, want daar zou deze band uitermate voor geschikt zijn :D

Hoe vinden jullie het er uit zien ??
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

12 apr 2007, 23:00

Ziet er lekker dik uit zeg. Gaaf!!! :shock:
coendek
Stoepsleutelaar

12 apr 2007, 23:21

als ik heeeeeeeeeel eerlijk ben dan vind ik het niks... band is VEELste hoog! en breed.. ziet er een beetje lomp uit..

maar wil wel ff kwijt dat ik je auto echt verder DIK vind!!! ;)

coen
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 apr 2007, 23:27

Nu lijkt het wel een beetje alsof je velg achter kleiner is, ik vind het eigenlijk niet zo mooi.
svendekoster
Enthousiast
Enthousiast

12 apr 2007, 23:32

kaya schreef:Nu lijkt het wel een beetje alsof je velg achter kleiner is, ik vind het eigenlijk niet zo mooi.
Ja, inderdaad, zo lijkt het wel.
Als je het zo bekijkt staat het wat vreemd...
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 00:01

Zeker niet mijn ding qua looks, maar als je dan de achterkant ziet.... :shock: DAMN die is dik!
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 00:03

Ieder zo zijn eigen mening he ;) dat moet ook gerespecteerd worden.
Vind het zelf wel aardig staan. Als ze versleten zijn kan ik altijd nog voor andere gaan.
Maar hij oogt nu van de achterkant echt dik idd, toch maar eens een sonja bakker boek kopen voor de mini :mrgreen: :mrgreen:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 01:03

Erg dik Kwiebje!! 8)
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

13 apr 2007, 01:14

Lijkt net of je wielen er elk moment uit kunnen floepen: te dik gevuld als je 't mij vraagt :O

Bij ons zeggen ze "trop is teveel en teveel is trop". Doe mij maar een gewone 205 :wink:
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 09:47

Vandaag eens paar kilometer met de nieuwe brede banden gereden en ik moet zeggen dat het erg comfortabel rijdt. Alleen met drempels moet ik er wel rustig af. Maja moet ik toch al doen anders schaaft me voorbumper :D
Het valt me niet tegen hoe de band zich met 140 op de snelweg gedraagd. Nu nog een keer kijken als het regent.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 10:02

Altijd leuk he, nieuwe aankopen. Veel plezier ermee, zal de 22e eens een kijkje nemen bij je auto... Op de foto kan ik het persoonlijk nog niet zo goed zien. Blijft een mooie kar! :lol:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2007, 13:53

225 is er toch wel over vind ik op een 7j velg, 215 vind ik nog net gaan. Gewoon terug 205 ondersmijten :wink:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 16:39

Vandaag maar eens even mijn stadslichten vervangen. Zondag was er eentje kapot gegaan tijdens de rit. Maar dat is niet erg. Maar meteen even van die silvervision lampjes er in gezet om de oranje gloed te minimaliseren bij de knipperlichten.
Dit is het uiteindelijke resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De oranje gloed is al veel minder en als je er in kijkt, zie je het amper zitten nu met de nieuwe lampjes :D:D
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mei 2007, 18:04

Ziet er beter uit 8)
Moet ik ook nog es doen

CU
Bas
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 18:13

tevens vandaag even naar de garage gegaan om het schaven van de achterbanden te laten verhelpen. De band kwam tegen de plastic strip aan de zijkant van de wielkast. Dit is door middel van een paar ringen op gelost. Het schaven is nu gelukkig voorbij, en de mini is nu nog stugger geworden. Dat laatste vind ik wel fijn :D
Kennen we kijken of we nu nog harder door de bocht kunnen :D:D

Terug naar “Show your ride”