327eml eindelijk binnen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

327eml eindelijk binnen

10 feb 2014, 17:54

jongens kan het zijn dat mijn works misschien per ongeluk de software een keer is overschreven van de ecu.. deze is door renova breda ingebouwd met een works exemplaar.
maar ik twijfel of er daadwerkelijk 210 pk in zit..
pas in maart op de rollenbank maar ben benieuwd naar de mogelijkheden wat er gebeurd kan zijn.
Laatst gewijzigd door minimblik op 01 mar 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: ecu overgeschreven

10 feb 2014, 18:12

Een JCW haalt standaard op de rollenbank minder dan het beloofde vermogen. Vaak rond 192-195 pk. Dat hij minder snel aanvoelt heeft ook met de lineaire vermogensopbouw te maken, je krijgt dus geen echte "boost". Ik schat de kans dat hij is overgeschreven klein.
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 18:34

Oke want hij voelt inderdaad net zo snel als mijn vorige standaard S.
Hij voelt wel allerter aan op het gaspedaal.
Maar verder niet spannend.. ook geen wielspin in 2e of 3e versnelling. (Niet dat ik daar op zit te wachten natuurlijk)
Je hebt wel gelijk betreft linaire opbouw. . Ipv een boost. Dat is natuurlijk mini eigen.
Als er dan 190 pk uitkomt.. wat zijn mijn redelijke opties betreft tunen dan?
Met een normaal budget dan..
Heeft de jcw dezelfde poulley als de standaard S? Valt er nog te chippen?

:)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 18:54

minimblik schreef: Heeft de jcw dezelfde poulley als de standaard S? Valt er nog te chippen?
Nope, heeft een 11% kleinere pully.
Je kan dus over gaan naar een 17%

chippen kan.
of: http://minispeed.nl/product.php?id=331&cat=31&model=1
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 19:29

haha een wat? jemig nu krijgen we de echte termen...:)
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 19:50

En wat heb ik daarvoor nodig? Smartphone heb ik natuurlijk. .
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 20:07

minimblik schreef:En wat heb ik daarvoor nodig? Smartphone heb ik natuurlijk. .
Heb je een Iphone of android?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 20:15

boris_brznjef schreef:Stock gaat tot max ongeveer12 bar.
NONDEJU!
Wat heb jij voor een speciale R53?? DAMN!
Moet mijne ook eens rustig gaan rijden, word t een flink beest van! 8)

Ik zou het op een 10-11PSI houden.
Voor een JCW rond de 13-14?
Met een 15 of 17% pully kom je op een 15-18PSI uit
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 20:28

boris_brznjef schreef:Hij heeft weleens op 11 nog wat gestaan.Die van jou zat toch op 12? Hij zit tegen de 12 aan.geen idee waar de mijnes met volle belasting op zat maar wel over de 11 iig
Lees nog eens wat je schreef ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ECU overgeschreven

10 feb 2014, 20:35

boris_brznjef schreef:
BMX schreef:
boris_brznjef schreef:Hij heeft weleens op 11 nog wat gestaan.Die van jou zat toch op 12? Hij zit tegen de 12 aan.geen idee waar de mijnes met volle belasting op zat maar wel over de 11 iig
Lees nog eens wat je schreef ;)
Die van jou.Maar dat was toch voor dat je de nieuwe Pully had?
Jij had het over 12 bar!
Ik hou het op PSI ;) Zit een behoorlijk verschil in :P

Vóór pully mét JCW kop had ik 11PSI.
Nu net normaal blok en 17% pully draai ik ergens tussen de 16 en 18PSI. Eigenlijk nog niet goed gemeten...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”