Sinds 1 maart 2014 de eigenaar van een silver white Mini Cooper S Coupe van februari 2013.
Ik was op zoek naar iets wat de beleving van auto rijden accentueerde (lees stuiteren over de weg en snelle bochten)
Nu was mijn dochter een poosje geleden op zoek naar een auto en maakte we een proefrit in een Cooper S op leeftijd.
Mijn dochter kocht uiteindelijk iets anders (had alles te maken met haar budget) bij mij bleef de proefrit toch nog ergens in mijn hoofd hangen.
Na mijn vakantie in januari besloot ik dat het tijd was voor iets anders en kwam het idee van de Mini weer boven drijven.
Mijn eerste idee was een Mini roadster, maar dit liet ik relatief snel varen, toen ik het enkel doeks dakje zag, ik rij per jaar 30.000 kilometer woon/werk verkeer. Bij de dealer stond ook een Coupe, niet eerder had ik dit model gezien en ik moest eerst wel aan het model wennen. Maar een proefrit beviel uitstekend, de sportknop bleek een briljante uitvinding, ligt goed op de weg en de beleving van auto rijden is voortreffelijk. Na drie verschillende coupe's te hebben gezien, liep ik in Rotterdam bij Breeman tegen mijn huidige auto aan. Een jaar oud, slechts 5500 kilometer op de teller, letterlijk als nieuw. De auto is vrijwel full options en het JCW exterieur, wat toch wel veel voor het uiterlijk doet. De inruil van mijn "oude" auto deed even pijn, maar daar moet je maar niet te lang over nadenken. Op 1 maart mocht ik de auto halen, hij bevalt uitstekend, op Autoweek hou ik een myreview bij daar staan de belevenissen. Het verbruik is ongekend goed, ik rij niet als een idioot, maar rij toch wel lekker door en ik blijf nog steeds boven de 1:14 zitten (nu 6500 kilometer gereden). Een klein dingetje, een gekmakende rammel in het dashboard, op 15 mei heb ik een afspraak staan, dus dat zal wel goed komen. Thuis kan mijn Coupe geen genade vinden, mijn vrouw blijft het mijn Donald Duck auto noemen, maar goed ik rij er in rond en zij niet. Tot op dit moment is mijn Mini Coupe de enige Coupe die ik buiten de dealers heb gezien, mogelijk dat hier t.z.t. met een meeting verandering in komt.