Peter met zijn Coupe S

Stel je hier even voor.
Pjork
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Peter met zijn Coupe S

05 mei 2014, 17:18

Hallo ik ben Peter,
Sinds 1 maart 2014 de eigenaar van een silver white Mini Cooper S Coupe van februari 2013.
Ik was op zoek naar iets wat de beleving van auto rijden accentueerde (lees stuiteren over de weg en snelle bochten)
Nu was mijn dochter een poosje geleden op zoek naar een auto en maakte we een proefrit in een Cooper S op leeftijd.
Mijn dochter kocht uiteindelijk iets anders (had alles te maken met haar budget) bij mij bleef de proefrit toch nog ergens in mijn hoofd hangen.
Na mijn vakantie in januari besloot ik dat het tijd was voor iets anders en kwam het idee van de Mini weer boven drijven.
Mijn eerste idee was een Mini roadster, maar dit liet ik relatief snel varen, toen ik het enkel doeks dakje zag, ik rij per jaar 30.000 kilometer woon/werk verkeer. Bij de dealer stond ook een Coupe, niet eerder had ik dit model gezien en ik moest eerst wel aan het model wennen. Maar een proefrit beviel uitstekend, de sportknop bleek een briljante uitvinding, ligt goed op de weg en de beleving van auto rijden is voortreffelijk. Na drie verschillende coupe's te hebben gezien, liep ik in Rotterdam bij Breeman tegen mijn huidige auto aan. Een jaar oud, slechts 5500 kilometer op de teller, letterlijk als nieuw. De auto is vrijwel full options en het JCW exterieur, wat toch wel veel voor het uiterlijk doet. De inruil van mijn "oude" auto deed even pijn, maar daar moet je maar niet te lang over nadenken. Op 1 maart mocht ik de auto halen, hij bevalt uitstekend, op Autoweek hou ik een myreview bij daar staan de belevenissen. Het verbruik is ongekend goed, ik rij niet als een idioot, maar rij toch wel lekker door en ik blijf nog steeds boven de 1:14 zitten (nu 6500 kilometer gereden). Een klein dingetje, een gekmakende rammel in het dashboard, op 15 mei heb ik een afspraak staan, dus dat zal wel goed komen. Thuis kan mijn Coupe geen genade vinden, mijn vrouw blijft het mijn Donald Duck auto noemen, maar goed ik rij er in rond en zij niet. Tot op dit moment is mijn Mini Coupe de enige Coupe die ik buiten de dealers heb gezien, mogelijk dat hier t.z.t. met een meeting verandering in komt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ian
Be Mini
Be Mini

Re: Peter met zijn Coupe S

05 mei 2014, 17:35

Welkom! Mooie kleurstelling ook!

Ja, en dat is het met de coupé you love it or you hate it :-)
Afbeelding
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2014, 19:07

Hahaha welkom :)
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over je coupe :)
Ziet er super uit , heel veel plezier ermee.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2014, 19:38

Welkom bij de club en... :D

..............................nog vele fijne en veilige kilometers in je SSSsss... :P :D :)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2014, 21:17

Welkom en mooie ride hoor :rijden
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 mei 2014, 22:25

Veel plezier met deze prachtige Coupé 8) 8) !! Gave kleur en dito interieur!

Ik rijd ook 30.000 km per jaar en heb voor de Roadster gekozen :wink: !
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

05 mei 2014, 23:19

Welkom. Had hem al op FB gespot. Mooie coupe. En zijn er nog mod plannen? Of hou je hem standaard? (Dan moet je zeker niet naar een meeting of rit gaan ;).....)
PjV
Be Mini
Be Mini

06 mei 2014, 08:19

Welkom en veel plezier met je nu-al klassieker :icon_top:
Weer een Coupé erbij, binnenkort zijn ze allemaal binnen de club :mrgreen:
Deze komt me bekend, voor, komt 'ie uit Apeldoorn?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

06 mei 2014, 08:36

Dusseldorp zou geen sticker van Breeman op de klep plakken ;)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

06 mei 2014, 08:37

Mooie wagen en zou die sticker er gelijk afhalen 8-)
Afbeelding
PjV
Be Mini
Be Mini

06 mei 2014, 08:46

speedy schreef:Dusseldorp zou geen sticker van Breeman op de klep plakken ;)
Nee, maar Breeman zou mogelijk wel een sticker van Dusseldorp weghalen en de eigen sticker plakken.
Ik was benieuwd door wie de coupé is geleverd, het zou de auto van Marleen kunnen zijn.
Afbeelding
Pjork
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

06 mei 2014, 17:56

Hartelijk dank voor het welkom :icon_top:

Even wat reacties; de sportknop zit inmiddels in mijn routine,...starten, S aan,...

Het verhaal wat ze hebben verteld bij Breeman, de auto is kort gebruikt door een van de directie leden van importeur BMW, daarna met 5500 kilometer op de teller in de showroom van Breeman verdwenen.
De auto heeft relatief lang bij Breeman gestaan, via google kwam ik hem tegen met een prijskaartje van € 28.995,....dat heb ik er niet voor betaald,...dus hij zal daadwerkelijk langere tijd (maanden) hebben gestaan.
Aangezien ik op de aankoopfactuur inderdaad afdracht BPM zag staan ben ik hoogstwaarschijnlijk de eerste particuliere eigenaar, en is er geen reden aan het verhaal te twijfelen.

Ik heb het gevoel dat de uitvoering van de auto min of meer standaard is, bij overcapaciteit van de fabriek.
Het valt me op dat je de auto in deze exacte uitvoering (kleur/interieur) ongewoon vaak ziet op internet.
Om deze reden is hij al gezien op Schiphol en nu zelfs in Apeldoorn, ik neem aan exacte kopieën.
Ook op facebook (coupe bezitters) zie ik meerdere in het buitenland.
Maar dit is slechts een veronderstelling van mijn kant.

De keuze tussen de coupe en de roadster heeft mij ook wel wat denkwerk gekost, heb minimaal 24 uur lopen dubben (is voor mij extreem lang, normaal beslis ik vrijwel direct)
Er waren verschillende redenen, er was een mini verkoper die aangaf dat ook met de kap dicht het geluid van buiten, nogal extreem is, hiernaast (ik weet een doodzonde) ik rij iedere week even door de wasstraat, met een stoffen kap schijnt dit niet goed te zijn. Wat uiteindelijk de doorslag gaf, de goedkoopste mini roadster S, met JCW exterieur die ik kon vinden was nieuw op voorraad en er hing een passend prijskaartje aan, ruim boven de 30K. Alternatief was een "gewone" 122 pk roadster, maar vond dit wel zonde dat ik dan niet de S knop zou hebben, en was bang daar spijt van te krijgen. De plof ging dus boven het open dak,.... :D
Ik neem aan als het straks echt mooi weer is ik daar nog wel eens anders over kan denken.

Ik laat de auto zoals deze is, dit heeft een eenvoudige reden, sinds de smart roadsters (meervoud, die bleven ieder 2,5 jaar) heb ik eigenlijk geen auto langer gereden dan een jaar, meestal begin ik na een maand of 6 rond te kijken (tot ergernis van mijn vrouw) en komt er iets anders. Dit is ook de reden dat ik op zoek ga naar auto's van een jaar oud, is de afschrijving iets beter te verteren.
Nu roep ik op dit moment, deze auto blijft langer, maar die riep ik ook bij alle voorgangers.
De tijd zal het leren,....en in dat geval zal mijn vrouw denk ik juichen, ze vind hem echt foei lelijk.
En dat is bij de aanschaf van een andere auto meestal de grootste hobbel, hoe vertel ik thuis dat ik wat anders heb gekocht :roll:

Terug naar “Who are U?”