wheeler's R53 - na 5 jaar afscheid

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: wheeler's R53 | even ingeruild voor F56

25 apr 2014, 19:58

"even ingeruild" :-D
have fun ;)
Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2014, 20:22

Ik vind die van jou zelf een stuk mooier hoor...:)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 apr 2014, 19:50

Zo, de demo is weer ingeruild! Het was erg leuk om een keer een paar dagen te mogen proberen, hier de foto's en testresultaten ;) :rijden

Het betrof hier een vrijwel full option Cooper S, demo ter beschikking gesteld door De Beier uit Heerenveen. :dansen
Afbeelding

Over de buitenkant blijf ik bij mijn mening: duidelijke MINI lijn maar té grote achterlichten en de neus voor hangt ook iets te ver over. 10mm spacer en kleine beetje verlagen zou de looks ook wel goed doen ;)
Afbeelding

Rijmodus was dynamisch in te stellen; bij eco reed je relatief zuinig en was vering ook comfortabeler. De sportstand zorgt voor meer fun en qua hardheid was de wegligging dan ongeveer gelijk aan mijn R53.
Afbeelding

..dus zuinig rijden was niet persé noodzakelijk.
Afbeelding

Midden console kan worden opgevrolijkt met een mooie start/stop knop
Afbeelding

De enige sticker die iedere Nederlandse MINI bezitter met trots mag laten zitten.
Afbeelding

HUD is erg fijn, wat ik jammer vind is dat bij BMW het in het raam wordt geprojecteerd en bij MINI er een glaasje omhoog schuift. Wellicht vanwege opstaande raam? Ik vond HUD in ieder geval niet een vereiste optie die ik zou aanvinken.
Afbeelding

Al met al een super fijne wagen, als ik het geld zou hebben dan wellicht overwegen maar met minder (dure) opties en in spannender kleur, dechromen, 18" en korte antenne onder andere.

Nu weer helemaal blij in de 2003 Cooper S die deze maand een schroefset krijgt als laatste modificatie.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: wheeler's R53 | F56 voor weekend

25 mei 2014, 11:16

Mooi verslagje van de F56, maar hoe zit het met het verslagje van gisteren?..... :() :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 14:38

duurt lang zeg

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 14:47

Leuke review! In een paar dagen leer je zo'n auto natuurlijk een stuk beter kennen dan met een proefrit. Mij werd verteld dat er voor de HUD is gekozen vanwegen de kosten. Bij BMW is het een optie van 1400 geloof ik en bij MINI een stuk minder. Ik vind het zelf in de ruit ook mooier, maar ik snap de reden er achter wel.
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 mei 2014, 21:18

Jaja Rob, ik moest even bijslapen na enerverende dag Cobra Evo 1 schroefset monteren :P

Dag begon prima om 10:00 toen we met zijn tweeen begonnen in de werkplaats van Koos. Al snel sloeg de feeststemming om toen de bout afbrak in voorste wielophanging die voorste schokdemper knelt. Na 11 jaar zat spul onderop dus echt heel erg vast, door roest en viezigheid. We zijn lang bezig geweest (met name Koos) om de boel uit te boren. Bumper etc er ook nog afgehaald om meer ruimte in wielkast te krijgen dus het lag er fraai bij. Al met al was ik 19:30 weer op weg, ruim 6 uur later als gepland :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Check die werkschoenen van Rianne eens!
Afbeelding

Iedereen hartelijk dank voor de gezellige en leerzame dag, ben toch blij dat het erop zit en de looks maken veel goed. Zet 'm voor nog wel halve cm hoger deze week.

Betere foto's met echte camera volgen nog!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door wheeler op 28 mei 2014, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: wheeler's R53 | 3cm naar beneden

25 mei 2014, 22:12

Staat 'm goed!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 mei 2014, 22:22

staat erg mooi 8-)
achter halve cm zakken is ook nog een optie :-D
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 22:44

Ik zou hem inderdaad achter een beetje laten zakken en vanvoor laten staan hoe hij nu staat!
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 22:56

Ziet er erg mooi uit!!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2014, 23:12

Dat was idd een enerverend dagje :mrgreen: het begon allemaal zo voorspoedig, haha!

Hij staat er echt super bij. Toen je wegreed stonden we je allemaal nog even na te kijken en het oordeel was unaniem: superdik 8)

Afbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2014, 10:37

Het is inderdaad beste voor de looks om 'm laag te zetten, ben echt erg blij mee!

Denk niet dat ik 'm achter laat zakken maar voor nog cm verhoog. Het is onze enige auto dus vrouw, zoon van 8 maanden en alle spullen moeten er ook in. Wil dan niet moeten omrijden. Ik snap dat het voor de club uit maakt hoe laag die staat maar tikje hoger is ook nog perfect :P

Zit alleen nog met een vervelende trilling in auto bij ongeveer 40km/u dus zal wielen/spacers voor nog eens loshalen. Het is niet bij hogere snelheden of bij remmen dus beetje vreemd waar dat vandaan komt. Iemand een idee?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 mei 2014, 10:40

verlagen is altijd trillen bij optrekken in 1 en 2.
word op den duur wel minder ;)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”