Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Zo, de demo is weer ingeruild! Het was erg leuk om een keer een paar dagen te mogen proberen, hier de foto's en testresultaten
Het betrof hier een vrijwel full option Cooper S, demo ter beschikking gesteld door De Beier uit Heerenveen.
Over de buitenkant blijf ik bij mijn mening: duidelijke MINI lijn maar té grote achterlichten en de neus voor hangt ook iets te ver over. 10mm spacer en kleine beetje verlagen zou de looks ook wel goed doen
Rijmodus was dynamisch in te stellen; bij eco reed je relatief zuinig en was vering ook comfortabeler. De sportstand zorgt voor meer fun en qua hardheid was de wegligging dan ongeveer gelijk aan mijn R53.
..dus zuinig rijden was niet persé noodzakelijk.
Midden console kan worden opgevrolijkt met een mooie start/stop knop
De enige sticker die iedere Nederlandse MINI bezitter met trots mag laten zitten.
HUD is erg fijn, wat ik jammer vind is dat bij BMW het in het raam wordt geprojecteerd en bij MINI er een glaasje omhoog schuift. Wellicht vanwege opstaande raam? Ik vond HUD in ieder geval niet een vereiste optie die ik zou aanvinken.
Al met al een super fijne wagen, als ik het geld zou hebben dan wellicht overwegen maar met minder (dure) opties en in spannender kleur, dechromen, 18" en korte antenne onder andere.
Nu weer helemaal blij in de 2003 Cooper S die deze maand een schroefset krijgt als laatste modificatie.
Leuke review! In een paar dagen leer je zo'n auto natuurlijk een stuk beter kennen dan met een proefrit. Mij werd verteld dat er voor de HUD is gekozen vanwegen de kosten. Bij BMW is het een optie van 1400 geloof ik en bij MINI een stuk minder. Ik vind het zelf in de ruit ook mooier, maar ik snap de reden er achter wel.
Jaja Rob, ik moest even bijslapen na enerverende dag Cobra Evo 1 schroefset monteren
Dag begon prima om 10:00 toen we met zijn tweeen begonnen in de werkplaats van Koos. Al snel sloeg de feeststemming om toen de bout afbrak in voorste wielophanging die voorste schokdemper knelt. Na 11 jaar zat spul onderop dus echt heel erg vast, door roest en viezigheid. We zijn lang bezig geweest (met name Koos) om de boel uit te boren. Bumper etc er ook nog afgehaald om meer ruimte in wielkast te krijgen dus het lag er fraai bij. Al met al was ik 19:30 weer op weg, ruim 6 uur later als gepland
Check die werkschoenen van Rianne eens!
Iedereen hartelijk dank voor de gezellige en leerzame dag, ben toch blij dat het erop zit en de looks maken veel goed. Zet 'm voor nog wel halve cm hoger deze week.
Betere foto's met echte camera volgen nog!
Laatst gewijzigd door wheeler op 28 mei 2014, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is inderdaad beste voor de looks om 'm laag te zetten, ben echt erg blij mee!
Denk niet dat ik 'm achter laat zakken maar voor nog cm verhoog. Het is onze enige auto dus vrouw, zoon van 8 maanden en alle spullen moeten er ook in. Wil dan niet moeten omrijden. Ik snap dat het voor de club uit maakt hoe laag die staat maar tikje hoger is ook nog perfect
Zit alleen nog met een vervelende trilling in auto bij ongeveer 40km/u dus zal wielen/spacers voor nog eens loshalen. Het is niet bij hogere snelheden of bij remmen dus beetje vreemd waar dat vandaan komt. Iemand een idee?