Voorstellen vanuit den Elzas

Stel je hier even voor.
Abynormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Voorstellen vanuit den Elzas

10 jul 2014, 08:03

Hallo allemaal :))

We zijn Yves en Wendy, een Belgisch koppel die sinds langere tijd in Frankrijk wonen.

Beiden zijn we auto/motor liefhebbers, rijden BMW auto en motorfiets en nu is er besloten dat er een mini roadster bij komt voor die dagen dat het echt te warm is om met de motor in beschermde kledij rond te rijden. We zijn actief op diverse BMW forums dus het concept forum en informatie uitwisselen kennen we heel goed.

Maar goed, ik ben niet zo maar toevallig op jullie leuke forum terecht gekomen. Sinds enkele tijd heb ik zitten meelezen wat betreft de probleem zone's van de nieuwere mini's. Het is ontnuchterend te moeten lezen dat ook de mini familie de nodige problemen kent, op zich niet echt wereldschokkend gezien het feit dat ieder merk wel zo zijn eigen problemen heeft.

We hebben nu een Mini Cooper S roadster van begin 2012 met een dikke 35dKM op de klok in het vizier.
Op zich verwacht ik geen grote problemen bij deze auto gezien de leeftijd en de KM stand...

De vraag nu, waar moeten we op letten bij de aankoop van zo'n exemplaar? Als ik het goed begrepen heb zijn de 184pk versies reeds met de nieuwe distributie ketting spanner voorzien en komt deze motor van BMW zelf. Zijn er nog andere dingen buiten het normale waar we moeten opletten. Ik ben thuis in de automechaniek en weet dus waar ik moet op letten maar er zijn zo van die merk typische verborgen gebreken die men tijdens een bezichtiging met de roze (aankoop) bril over het hoofd ziet :oops:

Alvast bedankt voor de feedback,

Groeten vanuit het regenachtige Frankrijk.

Hier alvast een foto van de roadster die we gaan bekijken :rijden

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Abynormal op 14 jul 2014, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

Re: Voorstellen vanuit den Elzas

10 jul 2014, 08:58

Motor heb ik ook. Is een N18 blok. Niks mis mee.
Aandachtspunten:
  • Kans op beschadigen van de kap achter in het midden. Als hij ingeklapt zit het in het midden achter langs je chrome belt line.
  • Doen alle 3de remlicht ledjes het. Is een kwaal door de opkomende spoiler.
  • Vocht in mistlamp unit
  • Ik heb een trillende linker zonneklep
Dit zijn de dingen die ik kan verzinnen van onze roadster.

Maar verder een heeeeeeerlijk auto waar je heel veel rijplezier mee gaat hebben. :rijden
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jul 2014, 20:36

Inderdaad letten op de kap, ik heb 2 plekken die bovenmatig slijten, daar moet ik nog mee naar de garage. als ik het mij goed herinner is bij mij ook een temperatuursensor vervangen (was een terugroepactie).

Verder geen problemen, inmiddels 71.000 km met het N18 blok gereden en totaal geen olieverbruik.
Abynormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 jul 2014, 11:25

Bedankt voor de begroeting en feedback zover :icon_top:

Ondertussen ook een heleboel info gevonden op een Duits mini forum. De N18 motor schijnt geen problemen te geven wat eigenlijk een pak van mijn hart is. De mini gaat ook gebruikt worden door mijn vrouw om op mooie dagen van en naar het werk te rijden dus buiten hobby wagen moet ie ook betrouwbaar zijn. Wat betreft de problemen met de kap, de overgrote meerderheid heeft blijkbaar een nieuwe kap gekregen onder garantie/coulance.

Zondag gaan we kijken, gaat een leuk uitstapje worden naar Duitsland. De verkoopster heeft ons prijsaanbod aanvaard (we verplaatsen ons niet om dan te moeten uitvinden dat we op financieel vlak niet tot een overeenkomst kunnen komen) dus als de auto is zoals we hem reeds gezien hebben op gedetaileerde foto's dan acht ik de kans heeeeeel groot dat we binnenkort een mini in onze garage hebben staan!!! :dansen

@Niekcarfreak, we zitten op een kwartier rijden van het Duitse zwarte woud en op een half uurtje rijden om in de vogezen aan te komen! :rijden

To be continued.....

Je vous souhaite à tous un bon week-end!
Abynormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid

14 jul 2014, 10:03

Zoals beloofd een update van onze kant...

Gisteren wezen kijken naar de roadster en zoals verwacht hebben we hem gekocht!

Eigenlijk konden we geen argumenten vinden om de mini niet te kopen...

Zoals we reeds op de foto's hadden gezien is de auto eigenlijk zo goed als nieuw! 36d KM op de klok, geen ongeval schade, geen schade aan het dak. Een optie lijst langer dan mijn arm! Dat ding is volgepakt met alle opties die er maar zijn (was een demo versie in de garage). De enige optie die er niet opzit is een elektrisch dak. Komt het volume van de koffer ten goede en spaart enkele kilo's!
Wat betreft een paar andere optie's...een appart "klokje" die de tijd weergeeft van hoelang je met de kap open hebt gereden, dat heeft niemand echt nodig...had liever een water/olie temperatuur meter gezien in dat klokje.
Er zijn een paar zaakjes die om aandacht vragen, lichte trillingen in de auto, waarschijnlijk moeten de achterste banden gebalanceerd worden. Een paar kleine "visitekaartjes" van onze medeburgers in de vorm van 3 kleine deukjes in de rechter portier. Die haal ik er wel uit...
Alleen het sportonderstel in combinatie met runflats, van een stugge vering gesproken! Een mini stuurt zoals een cart maar dit is toch wel been hard hoor! Ik geloof niet dat die RFT er lang gaan op blijven liggen...Omdat ik een paar weken in het buitenland zit kunnen we hem maar het 1st weekend van augustus gaan halen, zullen we wel overleven zekers???

Hier een paar foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

14 jul 2014, 11:32

Ik had ook het optionele JCW sport onderstel onder mijn Roadster. Deze is idd erg stug. Uiteindelijk heb ik een Cobra EVO-R schroefset gemonteerd en is de roadster circa 5cm gezakt.
Het comfort is beter dan het JCW onderstel en hij staat er ook nog een stuk strakker bij. 2 vliegen in een klap dus.
coert60
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2014, 20:41

Veel rijplezier toegewenst !! Bij mij gaan de RFT's onder de Roadster, ook plaatsmaken voor non RFT's. Heb hem 3 cm verlaagd met Cobra veren. Verre van comfortabel :/
Binnenkort komt er een schroefset in.
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2014, 21:31

:)( Welkom en veel plezier met je mooie roadster. Gelukkig houden roadster eigenaren niet van modden dus ook deze zal wel OEM blijven :mrgreen: En als je eens een rit daar wil organiseren graag doen zo mooi daar

coert60 schreef:Veel rijplezier toegewenst !! Bij mij gaan de RFT's onder de Roadster, ook plaatsmaken voor non RFT's. Heb hem 3 cm verlaagd met Cobra veren. Verre van comfortabel :/
Binnenkort komt er een schroefset in.
Daar ga je geen spijt van krijgen dat word een wereld van verschil qua rijden
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2014, 20:04

Welkom bij de club en... :D

...............................voor straks in augustus, heel veel fijne en veilige kilometers in je Mini... :P :D :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 jul 2014, 21:59

Welkom en veel plezier met de aankoop :rijden

Terug naar “Who are U?”