We zijn Yves en Wendy, een Belgisch koppel die sinds langere tijd in Frankrijk wonen.
Beiden zijn we auto/motor liefhebbers, rijden BMW auto en motorfiets en nu is er besloten dat er een mini roadster bij komt voor die dagen dat het echt te warm is om met de motor in beschermde kledij rond te rijden. We zijn actief op diverse BMW forums dus het concept forum en informatie uitwisselen kennen we heel goed.
Maar goed, ik ben niet zo maar toevallig op jullie leuke forum terecht gekomen. Sinds enkele tijd heb ik zitten meelezen wat betreft de probleem zone's van de nieuwere mini's. Het is ontnuchterend te moeten lezen dat ook de mini familie de nodige problemen kent, op zich niet echt wereldschokkend gezien het feit dat ieder merk wel zo zijn eigen problemen heeft.
We hebben nu een Mini Cooper S roadster van begin 2012 met een dikke 35dKM op de klok in het vizier.
Op zich verwacht ik geen grote problemen bij deze auto gezien de leeftijd en de KM stand...
De vraag nu, waar moeten we op letten bij de aankoop van zo'n exemplaar? Als ik het goed begrepen heb zijn de 184pk versies reeds met de nieuwe distributie ketting spanner voorzien en komt deze motor van BMW zelf. Zijn er nog andere dingen buiten het normale waar we moeten opletten. Ik ben thuis in de automechaniek en weet dus waar ik moet op letten maar er zijn zo van die merk typische verborgen gebreken die men tijdens een bezichtiging met de roze (aankoop) bril over het hoofd ziet

Alvast bedankt voor de feedback,
Groeten vanuit het regenachtige Frankrijk.
Hier alvast een foto van de roadster die we gaan bekijken