R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
!
Over nadenken..... Als de wiedeweerga naar Den Haag. Voor jou helemaal een goed vergelijk om vanuit Limburg met een 'standaard' auto deze kant op te komen en dan met 15% extra vermogen 250km terugrijden! Wat een traktatieMaaij schreef:Als mijn uitlaat en luchtfilter vervangen zijn dan ga ik er ook over nadenken om langs Beek te gaan

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo dat valt niet tegen. Is goed ingereden dan!
Ik ben wel benieuwd wat de mijne zou doen op de bank. Hoewel ik moet zeggen dat er meer dan genoeg pk's en koppel in het bakkie zitten. Zeker vandaag met de regen is het net als de vorige niet zo'n fijne auto. Je hoeft maar een beetje te hard door een bocht te gaan en je glijdt alweer.
In de eerste 3 versnellingen vol wielspin. Kan je nagaan als je dan 214 pk loslaat op een regenachtig wegdek.
Nee hoor voor een voorwielaangedreven auto vind ik hem genoeg power hebben.
Trouwens mooie waardes! Waar blijft die grafiek?!

In de eerste 3 versnellingen vol wielspin. Kan je nagaan als je dan 214 pk loslaat op een regenachtig wegdek.

Trouwens mooie waardes! Waar blijft die grafiek?!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga er voorlopig niks aan doen, ben hem nog lang niet beu. Bovendien hoef ik ook niet per see de snelste MINI met de meeste pk's
Voor mij nog een verlaging en andere uitlaat en dan vind ik het weer prima voorlopig. Daarna misschien nog eens een mooi setje 18 inch.... en..... en.....
Waarom wist ik nou weer dat ik van jou zo'n opmerking kon verwachten? Je word voorspelbaar Hans!Hans schreef:Zijde voetje kajIk heb nergens last van..

Ik ga er voorlopig niks aan doen, ben hem nog lang niet beu. Bovendien hoef ik ook niet per see de snelste MINI met de meeste pk's

Voor mij nog een verlaging en andere uitlaat en dan vind ik het weer prima voorlopig. Daarna misschien nog eens een mooi setje 18 inch.... en..... en.....

- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
Bericht
Goed. En dan nu de ervaring.
Het was erg nat onderweg, maar het verschil is fors. De mini trekt nu echt zoals ik wil, wat je vroeger bij de jcw had in de hoge toeren, heb je nu onderin nog meer, de druk in de stoel. Hij rijdt gewoon soepeler, absoluut niet nerveus.
Ja, ik heb de verzekering genomen.
Nu wachten op droog weer en tijd om hem echt vol te testen.
Het was erg nat onderweg, maar het verschil is fors. De mini trekt nu echt zoals ik wil, wat je vroeger bij de jcw had in de hoge toeren, heb je nu onderin nog meer, de druk in de stoel. Hij rijdt gewoon soepeler, absoluut niet nerveus.
Ja, ik heb de verzekering genomen.
Nu wachten op droog weer en tijd om hem echt vol te testen.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Mijn volgende auto wordt ook een lotus ofzo. Dan hoef ik me niet echt meer zorgen te maken dat ik het niet meer kan bijhouden.
iDD
iDD
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lotus, heel licht en mooi, maar er gaat ook veel kapot.
Het probleem met de R56 tunen blijkt kennelijk de cilinderwand. Deze is door de compacte bouw dun en niet zo goed bestand tegen hogere temperaturen, er komen scheurtjes in of gaat helemaal kapot. Dat is tenminste wat ik lees, de praktijk zal het uitwijzen.
De Mini is er niet alleen in, de Porsche 996 heeft er ook last van. Als de temperatuur al 50 graden boven de standaard temperatuur komt knalt gewoon over de hele rij de cilinderwand kapot. Porsche ervaringen van een Duitse tuner die ook Mini's tuned op het Duitse forum.
Het probleem met de R56 tunen blijkt kennelijk de cilinderwand. Deze is door de compacte bouw dun en niet zo goed bestand tegen hogere temperaturen, er komen scheurtjes in of gaat helemaal kapot. Dat is tenminste wat ik lees, de praktijk zal het uitwijzen.
De Mini is er niet alleen in, de Porsche 996 heeft er ook last van. Als de temperatuur al 50 graden boven de standaard temperatuur komt knalt gewoon over de hele rij de cilinderwand kapot. Porsche ervaringen van een Duitse tuner die ook Mini's tuned op het Duitse forum.
- k33z
- Mod virus alert!
Bericht
Ik blijf het toch vreemd vinden dat de Mini's zo veel problemen houden (zo te lezen ook in de R56) met tractie in het nat.
Dat is iets wat mij heel erg opvalt sinds ik in mijn GTI rij. Zelfs met 270pk op de voorwielen VEEL minder wielspin dan met de Mini.
Dat is iets wat mij heel erg opvalt sinds ik in mijn GTI rij. Zelfs met 270pk op de voorwielen VEEL minder wielspin dan met de Mini.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bluddy hell !!!
Dat materiaal moet dan al af fabriek al tot (net onder) de limit zijn belast.
Afblijven dus.
Berthil schreef:Het probleem met de R56 tunen blijkt kennelijk de cilinderwand. Deze is door de compacte bouw dun en niet zo goed bestand tegen hogere temperaturen, er komen scheurtjes in of gaat helemaal kapot. Dat is tenminste wat ik lees, de praktijk zal het uitwijzen.

Bluddy hell !!!
Dat materiaal moet dan al af fabriek al tot (net onder) de limit zijn belast.

Afblijven dus.
Onze sponsors