R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!

Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

09 mei 2007, 17:39

Leuke waardes 8)! Moet wel echt een kanon zijn met dat vermogen en koppel.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 mei 2007, 17:41

Als mijn uitlaat en luchtfilter vervangen zijn dan ga ik er ook over nadenken om langs Beek te gaan :)
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 mei 2007, 20:40

Maaij schreef:Als mijn uitlaat en luchtfilter vervangen zijn dan ga ik er ook over nadenken om langs Beek te gaan :)
Over nadenken..... Als de wiedeweerga naar Den Haag. Voor jou helemaal een goed vergelijk om vanuit Limburg met een 'standaard' auto deze kant op te komen en dan met 15% extra vermogen 250km terugrijden! Wat een traktatie :mrgreen: !
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 mei 2007, 21:14

Zo dat valt niet tegen. Is goed ingereden dan! :mrgreen: Ik ben wel benieuwd wat de mijne zou doen op de bank. Hoewel ik moet zeggen dat er meer dan genoeg pk's en koppel in het bakkie zitten. Zeker vandaag met de regen is het net als de vorige niet zo'n fijne auto. Je hoeft maar een beetje te hard door een bocht te gaan en je glijdt alweer.

In de eerste 3 versnellingen vol wielspin. Kan je nagaan als je dan 214 pk loslaat op een regenachtig wegdek. :shock: Nee hoor voor een voorwielaangedreven auto vind ik hem genoeg power hebben.


Trouwens mooie waardes! Waar blijft die grafiek?! :wink:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 22:14

Zijde voetje kaj :wink: Ik heb nergens last van..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 mei 2007, 22:38

Hans schreef:Zijde voetje kaj :wink: Ik heb nergens last van..
Waarom wist ik nou weer dat ik van jou zo'n opmerking kon verwachten? Je word voorspelbaar Hans! :wink:

Ik ga er voorlopig niks aan doen, ben hem nog lang niet beu. Bovendien hoef ik ook niet per see de snelste MINI met de meeste pk's :wink:

Voor mij nog een verlaging en andere uitlaat en dan vind ik het weer prima voorlopig. Daarna misschien nog eens een mooi setje 18 inch.... en..... en..... :roll:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 22:47

Man, wat denk je met 310nm in een mini.. dan kan je misschien je vader met zijn M5 wel achter je laten :wink: let wel op.. misschien :mrgreen:
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

09 mei 2007, 22:53

Goed. En dan nu de ervaring.
Het was erg nat onderweg, maar het verschil is fors. De mini trekt nu echt zoals ik wil, wat je vroeger bij de jcw had in de hoge toeren, heb je nu onderin nog meer, de druk in de stoel. Hij rijdt gewoon soepeler, absoluut niet nerveus.
Ja, ik heb de verzekering genomen.
Nu wachten op droog weer en tijd om hem echt vol te testen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 22:57

En de stopwatch mee :wink: Gaaf! Veel plezier ermee :D
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

09 mei 2007, 23:20

Mijn volgende auto wordt ook een lotus ofzo. Dan hoef ik me niet echt meer zorgen te maken dat ik het niet meer kan bijhouden.


iDD
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

10 mei 2007, 00:00

iDarkDesign schreef:Mijn volgende auto wordt ook een lotus ofzo. Dan hoef ik me niet echt meer zorgen te maken dat ik het niet meer kan bijhouden.


iDD
idem...

mooie elise ofzo :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

10 mei 2007, 00:14

Hoe zit het met de verzekering? Hoeveel kost het en hoe lang is de garantie? Wil ik ook :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

10 mei 2007, 01:21

Lotus, heel licht en mooi, maar er gaat ook veel kapot.

Het probleem met de R56 tunen blijkt kennelijk de cilinderwand. Deze is door de compacte bouw dun en niet zo goed bestand tegen hogere temperaturen, er komen scheurtjes in of gaat helemaal kapot. Dat is tenminste wat ik lees, de praktijk zal het uitwijzen.

De Mini is er niet alleen in, de Porsche 996 heeft er ook last van. Als de temperatuur al 50 graden boven de standaard temperatuur komt knalt gewoon over de hele rij de cilinderwand kapot. Porsche ervaringen van een Duitse tuner die ook Mini's tuned op het Duitse forum.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

10 mei 2007, 08:52

Ik blijf het toch vreemd vinden dat de Mini's zo veel problemen houden (zo te lezen ook in de R56) met tractie in het nat.

Dat is iets wat mij heel erg opvalt sinds ik in mijn GTI rij. Zelfs met 270pk op de voorwielen VEEL minder wielspin dan met de Mini.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

10 mei 2007, 09:10

Berthil schreef:Het probleem met de R56 tunen blijkt kennelijk de cilinderwand. Deze is door de compacte bouw dun en niet zo goed bestand tegen hogere temperaturen, er komen scheurtjes in of gaat helemaal kapot. Dat is tenminste wat ik lees, de praktijk zal het uitwijzen.

De Mini is er niet alleen in, de Porsche 996 heeft er ook last van. Als de temperatuur al 50 graden boven de standaard temperatuur komt knalt gewoon over de hele rij de cilinderwand kapot. Porsche ervaringen van een Duitse tuner die ook Mini's tuned op het Duitse forum.
:shock:
Bluddy hell !!!

Dat materiaal moet dan al af fabriek al tot (net onder) de limit zijn belast.

:?

Afblijven dus.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”