Richards MCCS; Picdump + tjoening!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Richards MCCS; DIY LED-ringen (het vervolg)

06 apr 2015, 17:35

Gaaf die ringen. Die ga ik dus ook maken :)

100mm ring voor de buitenste en hoeveel voor de binnenste? En is 100mm de buitendiameter?

Ik ga eens zoeken voor een RGB variant ;)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2015, 13:17

Als ik alles klaar heb, zal ik even een mooie DIY maken met allerlei maten.
De maat van de binnenste ring is natuurlijk afhankelijk van de buitenring, betreft de passing.

Ik heb twee ringen van dezelfde makelij. Dus dezelfde maatvoering en stond aangegeven bij het product.
Hou er rekening mee dat alles anders dan wit/blauw strafbaar is :P Denk ik zeg t toch ff haha

Als ik vanaaf betijds thuis ben, zal ik t glas alvast demonteren van de goede lampen. Eens kijken of die ook zo makkelijk los komen :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 apr 2015, 14:07

Ik ga eerst maar eens op zoek naar een set gewone mistlampen. Die heb ik al wel, maar die zijn niet meer zo mooi (understatement).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2015, 20:40

Als de binnenkant nog maar goed is!

Ik heb net t glas van mn goede setje afgewipt en t glas was behoorlijk gekratert. Dus ben m maar gaan polijsten haha
Werkt super goed!
De weerhaakjes zijn er iig allemaal af en glas voelt weer super glad. Zit nog wel wat pitjes, maar het is iig weer helemaal helder.
Al is een 2e setje wel fijn als je gaat knutselen.. dat dan weer wel haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2015, 19:27

Goed, het LED-ring verhaal:

De postbode had waarschijnlijk haast oid, want binnen 2 weken was mijn pakketje er al!
Even een kleine opsomming:
Afbeelding
1. Een oude gebruikte lamp om mee te knutselen.
2. Het glas gedemonteerd met een schroevendraaier een beetje wrikken (voorzichtig).
3. Diameter bepalen van de unit. De rand is 100mm.
4. 100mm LED-ringen besteld, COB-LED in dit geval. Geen losse leds te zien, dus een mooie ring licht.

Afbeelding
1. Om de LED-ring passen te krijgen, moet er een stukje aan beide zijde weg gevijld worden.
2. Tadaaaa, hij past!
3. Zoals die eruit komt te zien incl. glas.
4. It's on fire!

Omdat de LED-ring helemaal aan de buitenzijde zit, zie je onder bepaalde hoeken niet de hele ring. Daarbij is de unit behoorlijk verzonken in de bumper.
Daarom heb ik gekozen om nóg een rind bij te bestellen. Een LED-ring die in de andere past, het lieft precies passend.

Afbeelding
1. De LED-ringen passen goed in elkaar. Het verschil is MINImaal.
2. Ik heb er nu verdomd veel van af moeten vijlen! Nondeju wat een werk!
3. Past goed met het glas erop.
4. Met als resultaat: een mooie uniforme ring licht! :))
Ik ben ondertussen alweer een stapje verder!
De nieuw set lampen is direct al bewerkt en het glas eraf gehaald. Bij de nieuwe set is het glas veel zachter en de kit flexibeler. Wat niet tot een succes leid.
Ik ben er een heel stuk langer mee bezig geweest nu!
Toen alles los was, met een schroevendraaier en een mesje lekker in het zonnetje met een biertje erbij de kit verwijderd. Duurt ff, maar moet toch gebeuren...

Ik heb de LED-ringen ondertussen ook eens aangesloten op de auto... faaaaaack wat een licht! heel veel meer dan de kleine accu die ik in huis heb staan :P Komt dus goed!

Afbeelding
1. De ringen zijn aan elkaar gesoldeerd. Hier al rekening gehouden met afstanden.
2. De lichtringen gesoldeerd op de oude fitting.
3. Aan de onderzijde een kleine inkeping gemaakt voor een verstevinging voor de binnenste ring. Lang gezocht naar een oplossing! Uiteindelijk gevonden in een oud pasje. Dun, maar sterk. Het hoeft alleen de binnenste ring vast te houden, dus draagt niet echt iets.
4. Tadaaaaa, de testfit! Alles is nu gelijmt. Alleen het glas moet niet dicht gekit worden.

Binnenkort de bumper er maar af halen voor een testfit.
Dan zal ik ook gelijk het glas erop kitten en dan kunnen ze gemonteerd worden. Ik zal eens kijken of ik het setje mee kan nemen naar de meeting in Arnhem dit weekend. :)(
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

14 apr 2015, 19:50

Respect Richard, gij bent een echte knutselaar met het bijbehorende geduld en het resultaat ziet er veelbelovend uit :-))
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini

14 apr 2015, 19:51

Cool! Ben benieuwd hoe het er in uitziet als het op/aan/in de auto zit. Wel erg gaaf zo!
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2015, 19:54

Geduld? :lachuh

M'n ouders, die hebben pas geduld!
Hun huis ligt helemaal op de kop omdat overal spullen van de MINI door t huis liggen :mrgreen: hahaha

Als t zondag een beetje mooi weer is, dan zou ik de boel al wel eens kunnen gaan passen!
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2015, 20:17

BMX schreef:Geduld? :lachuh

M'n ouders, die hebben pas geduld!
Hun huis ligt helemaal op de kop omdat overal spullen van de MINI door t huis liggen :mrgreen: hahaha

Als t zondag een beetje mooi weer is, dan zou ik de boel al wel eens kunnen gaan passen!
En hier is niets van gelogen :lol: :lol:
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2015, 19:55

Ik heb ook minder nieuws... gelukkig is de oplossing er zaterdag al. Dan alleen nog ff een momentje zien te vinden om de oplossing de boel te laten oplossen...

Mijn kleppendekselpakking lekt.. behoorlijk. Het is echt heel goed nat.
Daarnaast als ik op t gas ga, dan stottert / houdt die in. Dan is het net of die wel wil, maar niet kan. Het geluid is ook best vaag. Vaak gaat die gepaard met zwarte rook uit de uitlaat.
Afgelopen week had ik zoveel rook, daar is een gemiddelde diesel jaloers op!
Dit duid op misfire, denk ik.. dus ik ga voor andere bougies. Die zijn er ookal zaterdag. Misschien als ik tijdens de meeting bij RA eens lief kijk.. dat ik ze er al in kan zetten? :) Desnoods gelijk de kleppendekselpakking ook :mrgreen:

Gister samen met Bart en Andor even wat uitlaatfilmpjes gemaakt. Deze moeten nog even op de PC worden gezet en bekeken/verwerkt worden. Gaat goed komen!
Wat een verschil trouwens tussen mijn clubman en die van Bart!
Niet alleen het geluid, maar ook de powerband! We hebben elkaars auto eens gereden, zodat je ook eens je eigen herrie kan horen :mrgreen:
Filmpjes komen er aan! Hoop ze zo nog ff te kunnen fixen! 8)
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

16 apr 2015, 20:21

Wat is dan het grootste verschil tussen Bart en de jouwe? Qua motorische mods toch zowat gelijk? Welke heeft een grotere powerband?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2015, 20:56

louisvdd76 schreef:Wat is dan het grootste verschil tussen Bart en de jouwe? Qua motorische mods toch zowat gelijk? Welke heeft een grotere powerband?
Qua mods zitten we idd bijna helemaal gelijk.
Ik heb het idee dat de powerband van de N18 wat breder, maar rustiger is.
De N14 (of iig die van mij) is wat agressiever.
Eigenlijk kan je zeggen dat de N18 soepeler is. Daarbij kan je m lekker laten knallen... bij die N14 gaat die meteen yoyo-en op het gas, wat zeer irritant is! Kan ook een bougie-dingetje zijn... we gaan het meemaken ;)

Het geluidsverschil zal m vooral in de installatie zitten van de uitlaat :X Die van mij zit niet helemaal lekker en trilt een beetje tegen het blok aan. Wat volgens Andor en Bart weer een duister geluid geeft haha.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2015, 22:19

**Video onderweg!**
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Richards MCCS; Uitlaatgeluid P18

16 apr 2015, 22:57

:icon_top:
Afbeelding
Atakan
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer: