Versnellingsbak

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

Versnellingsbak

21 mar 2006, 20:04

ben vandaag bij de dealer geweest voor een onderhoudsbeurtje. Is alleen wel boven water gekomen dat mijn versnellingsbak overleden is en dat deze compleet vernieuwd moet worden. is helaas net een maand buiten de garantie (half jaar volledig technische garantie)

dat wordt dus een duur grapje... :'(

dealer heeft wel met BMW Nederland gebeld over een coulanceregeling, krijg wel 50% van de materiaalkosten. dus dat is wel netjes geregeld.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mar 2006, 20:12

Hoe kan dat nu ineens dat moet je toch gemerkt hebben dan?

:(

Wel een heel duur grapje!Hoe oud is ie als ik vragen mag?
Vind wel dat Mini met iets beters moet gaan komen met die bakken komt wel heel veel voor lees ik zo nu en dan :(
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 mar 2006, 21:12

Tsjonge, dat is balen. Een maand buiten de garantie is extra zuur. De versnellingsbak is een bekend probleem, een coulanceregeling lijkt me dus inderdaad wel op zijn plaats. Ik zou er nog wat meer dan 50% proberen uit te slepen, hoeveel km heb jij er in dit half jaar meegereden dat deze nu opeens helemaal kapot is?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 mar 2006, 21:16

@dinky-toy: ik hoop het beste voor je!

Echter was je MINI geen MINInext toch? Ik heb eens van je begrepen dat je 'm niet bij een BMW/MINI-dealer hebt gekocht. Ben benieuwd, maar vindt het in dit opzicht wel netjes dan dat ze 50% vergoeden. Andere kant moet je er vanuit gaan dat een auto langer meegaat. Ik hoorde van een monteur dat BMW over het algemeen niet moeilijk doet.
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

21 mar 2006, 23:07

Mini Poeper schreef:@dinky-toy: ik hoop het beste voor je!

Echter was je MINI geen MINInext toch? Ik heb eens van je begrepen dat je 'm niet bij een BMW/MINI-dealer hebt gekocht.
Maakt in dit geval niet uit, BMW = BMW. De coulanceregeling komt namelijk van BMW Nederland af.

@ New Mini, ik had dit probleem al eerder. Daar ben ik toen mee terug geweest en het enige wat ze er toen aan gedaan hebben is aan de bovenkant bij de pook wat wd-40 of iets dergelijks gesprayd en het stroefgaan van het schakelen gewijt aan het koude weer (en deze constatering was WEL in de garantie!!)

Nu val ik dus net buiten de garantieperiode, dus het is even afwachten voor wie de kosten zijn, maar Renova geeft mij iig wel het advies om dit probleem aan te kaarten bij de gene waar ik de auto gekocht heb. Er is trouwens ook een officeel rapport bij renova binnengekomen van BMW Nederland dus alles staat zwart op wit (is helaas alleen voor intern gebruik anders had ik een mooie stok achter de deur)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 mar 2006, 01:07

dinky-toy schreef:

Echter was je MINI geen MINInext toch? Ik heb eens van je begrepen dat je 'm niet bij een BMW/MINI-dealer hebt gekocht.
Maakt in dit geval niet uit, BMW = BMW. De coulanceregeling komt namelijk van BMW Nederland af.
Volgens mij zeg ik dit in de zinnen daarop volgend. :?
Ik wilde er alleen mee zeggen dat het van-kastje-naar-de-muur-verhaal minder/korter zou zijn als je een MINInext had gehad. Echter zei ik al eerder dat je er van uit moet gaan een deugdelijk product te hebben gekocht en dat BMW over het algemeen niet moeilijk doet. Zo weet ik dat er eens een BMW team is komen kijken bij een dealer naar een M5 van bijna 10 jaar oud waarvan de motor in de soep was gelopen. Bij BMW vinden deze bij normaal gebruik langer mee moet gaan.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 mar 2006, 12:36

@Dinky-toy: Klote man. Een dure reparatie en het gooit ook nog 's je Oxford-avontuur in de war. Jammer. Ik hoop dat het allemaal goed opgelost wordt.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2006, 17:38

dinky-toy schreef:

@ New Mini, ik had dit probleem al eerder. Daar ben ik toen mee terug geweest en het enige wat ze er toen aan gedaan hebben is aan de bovenkant bij de pook wat wd-40 of iets dergelijks gesprayd en het stroefgaan van het schakelen gewijt aan het koude weer (en deze constatering was WEL in de garantie!!)

Nu val ik dus net buiten de garantieperiode, dus het is even afwachten voor wie de kosten zijn, maar Renova geeft mij iig wel het advies om dit probleem aan te kaarten bij de gene waar ik de auto gekocht heb. Er is trouwens ook een officeel rapport bij renova binnengekomen van BMW Nederland dus alles staat zwart op wit (is helaas alleen voor intern gebruik anders had ik een mooie stok achter de deur)

Nou dan heb je altijd wat om op terug te vallen lijkt me staat zwart op wit zou het gewoon proberen nee heb je ja kan je krijgen! :wink:

Sterkte ermee
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

22 mar 2006, 22:04

vandaag nog even een en ander met de dealer doorgesproken. Geldigheid van de coulanceregeling is 3 weken en advies gekregen om de koppeling ook mee te pakken, dan is het namelijk maar een keer arbeidskosten. Erg netjes opgelost van de dealer :D ~

en voor de Oxford gangers; Veel plezier en volgende keer beter zullen we maar zeggen.

P.S. Hotel is zonder problemen geanuleerd en van Norfolkline heb ik een mail terug gehad dat mijn ticket nog tot eind december 2006 geldig is dus dat is ook heel mooi opgelost!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2006, 22:47

Dinky-toy schreef:Vandaag nog even een en ander met de dealer doorgesproken. Geldigheid van de coulanceregeling is 3 weken en advies gekregen om de koppeling ook mee te pakken, dan is het namelijk maar een keer arbeidskosten. Erg netjes opgelost van de dealer.
Dat is zeker netjes opgelost! Gelukkig!!
Dinky-toy schreef:en voor de Oxford gangers; Veel plezier en volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Dat gaat zeker lukken. Echt jammer dat je niet meekunt, maar de volgend keer beter!! 8)
Dinky-toy schreef:P.S. Hotel is zonder problemen geanuleerd en van Norfolkline heb ik een mail terug gehad dat mijn ticket nog tot eind december 2006 geldig is dus dat is ook heel mooi opgelost!
Dan kun je eind dit jaar waarschijnlijk je retourticket voor Norfolkline gebruiken om alsnog naar Oxford te gaan. Prettig geregeld allemaal!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Jivecar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: versnellingsbak

24 mar 2006, 09:37

Ik heb dus ook een nieuwe versnellingsbak gekregen. Geen coulance, er zat 88.000 km op de teller en ongeveer 3 jaar oud.

6.000 km later weer een nieuwe versnellingsbak.....

Ik weet niet wat het is met MINI en versnellingsbakken, ik geloof dat het algemeen bekend is met het 2002/2003 model van MINI.
Yvon
Wingman
Contacteer:

24 mar 2006, 13:45

Dat wordt dus nog een visit aan Oxford voor december 2006 :mrgreen:
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: versnellingsbak

24 mar 2006, 14:05

Jivecar schreef:Ik heb dus ook een nieuwe versnellingsbak gekregen. Geen coulance, er zat 88.000 km op de teller en ongeveer 3 jaar oud.

6.000 km later weer een nieuwe versnellingsbak.....

Ik weet niet wat het is met MINI en versnellingsbakken, ik geloof dat het algemeen bekend is met het 2002/2003 model van MINI.

Klinkt allemaal niet best met die versnellingsbakken heb er al meer gehoord! :(

Ik loop zelf ook naar de dealer omdat ik iets hoor in de bak als het de bak is dus dat moet ik nog even afwachten en de mijne is van 2004 dus..... :(

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”