Cooper S probleempjes
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Cooper S probleempjes
Ik heb 2 tengels staal gehaald voor €7,14 nu nog schuin afslijpen en gaten boren. Laten we zeggen dat ik voor €10 mn tool heb gemaakt.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
CRS Zijn ook mijn initialen :-)
nepnerd schreef:Welkom
Off-topic maar benieuwd hoe je op CRSMINICOOPERS als forumnaam komt.
CRS zijn mijn initialen en heb ik als sticker op dak a la GP style (ff inzoomen op foto)
CRS Zijn ook mijn initialen :-)
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Vriend van me is plaatwerker en gaat het vd week voor me maken.Vinny85 schreef:Ik heb 2 tengels staal gehaald voor €7,14 nu nog schuin afslijpen en gaten boren. Laten we zeggen dat ik voor €10 mn tool heb gemaakt.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Afgelopen week heb ik alle onderdelen besteld / gekocht:
- Nieuwe bougies (NGK BKR6EQUP)
- Nieuwe bobine
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe V-riem
- ZGAN supercharger
- Keerringen, pakkingen e.d.
- Nieuw interieurfilter (vorige eigenaar heeft gerookt, ondanks een ozon behandeling ruik ik het nog wat, dus dit is geen overbodige luxe).
Zojuist de bougies, bougiekabels en bobine vast vervangen. Nog niet alle onderdelen zijn binnen, maar ik heb de 28e een dagje gepland om de rest te gaan fixen. Kunnen we daarna écht gaan genieten van de Mini!
In januari wil ik er ook een tourrally mee gaan rijden, dus wel een lekker gevoel als alles straks gefixed is.
- Nieuwe bougies (NGK BKR6EQUP)
- Nieuwe bobine
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe V-riem
- ZGAN supercharger
- Keerringen, pakkingen e.d.
- Nieuw interieurfilter (vorige eigenaar heeft gerookt, ondanks een ozon behandeling ruik ik het nog wat, dus dit is geen overbodige luxe).
Zojuist de bougies, bougiekabels en bobine vast vervangen. Nog niet alle onderdelen zijn binnen, maar ik heb de 28e een dagje gepland om de rest te gaan fixen. Kunnen we daarna écht gaan genieten van de Mini!
In januari wil ik er ook een tourrally mee gaan rijden, dus wel een lekker gevoel als alles straks gefixed is.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Nee. Ik hou de auto technisch helemaal standaard.
Als we meer power willen, nemen we de S8 wel :-) Bij de Mini is het vooral de wegligging die belangrijk is, vind ik.
Als we meer power willen, nemen we de S8 wel :-) Bij de Mini is het vooral de wegligging die belangrijk is, vind ik.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Vandaag de Mini onder handen genomen. Het volgende is vervangen:
- Supercharger (nieuwe met zwarte schoepen)
- Waterpomp (als je dan toch bezig bent...)
- V-riem (idem)
- Thermostaat
- Keerring BDP sensor
Bougies en kabels en bobine had ik vorige week al vervangen.
Eigenlijk ging alles verrassend goed. De youtube handleidingen zijn érg handig!
Toch helaas nog 2 probleempjes:
- Verwarming wordt helaas nog steeds niet warm. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
- Na een stukje te hebben gereden en wanneer de motor een beetje op temperatuur is, schiet meteen de ventilator vol aan en houdt eigenlijk niet meer op tot je de auto een paar minuten uit hebt staan. Ik vermoed dat er een sensor niet goed is aangesloten, of kapot is. Wat kan het zijn?
edit: ik zie dat het reservoir van KVS toch nog wat laag staat. Ik zal het morgen nog wat bijvullen. Dacht voldoende te hebben bijgevuld nadat we alles los hebben gehad, maar ging blijkbaar meer uit dan gedacht. Als dat het niet oplost, meld ik me weer.
De oude supercharger had aan 1 kant geen olie meer. Nog geen schade, dus ben op tijd geweest. De andere zijde had nog wel voldoende olie.
- Supercharger (nieuwe met zwarte schoepen)
- Waterpomp (als je dan toch bezig bent...)
- V-riem (idem)
- Thermostaat
- Keerring BDP sensor
Bougies en kabels en bobine had ik vorige week al vervangen.
Eigenlijk ging alles verrassend goed. De youtube handleidingen zijn érg handig!

Toch helaas nog 2 probleempjes:

- Verwarming wordt helaas nog steeds niet warm. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
- Na een stukje te hebben gereden en wanneer de motor een beetje op temperatuur is, schiet meteen de ventilator vol aan en houdt eigenlijk niet meer op tot je de auto een paar minuten uit hebt staan. Ik vermoed dat er een sensor niet goed is aangesloten, of kapot is. Wat kan het zijn?
edit: ik zie dat het reservoir van KVS toch nog wat laag staat. Ik zal het morgen nog wat bijvullen. Dacht voldoende te hebben bijgevuld nadat we alles los hebben gehad, maar ging blijkbaar meer uit dan gedacht. Als dat het niet oplost, meld ik me weer.
De oude supercharger had aan 1 kant geen olie meer. Nog geen schade, dus ben op tijd geweest. De andere zijde had nog wel voldoende olie.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Koelvloeistof is nu op niveau, probleempje met de ventilator die aan blijft is verholpen, maar warm wordt hij nog steeds niet.
Iemand tips? Waar kan ik nu nog naar kijken?
Iemand tips? Waar kan ik nu nog naar kijken?
- Vinny85
- Be Mini
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
@MartijnGizmo: zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip.
Klopt. Binnen in de auto blijft het ijskoud. Vooral nu erg lastig.Vinny85 schreef:Je bedoelt dat het binnen in de auto niet warm word?
@MartijnGizmo: zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip.
- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Is dat trouwens ook te testen, of hij verstopt zit?
Het is nogal een prijzig onderdeel om zo maar te vervangen.
Het is nogal een prijzig onderdeel om zo maar te vervangen.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Die kachelradiator kan je zelf vervangen. Zit naast je gaspedaal rechts.
Zie hier, onderaan beginnen met lezen: viewtopic.php?f=3&t=32033&hilit=kachel&start=1815
Kachelradiator hier te bestellen: https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 13716.html
Zie hier, onderaan beginnen met lezen: viewtopic.php?f=3&t=32033&hilit=kachel&start=1815
Kachelradiator hier te bestellen: https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 13716.html

- CRSMINICOOPERS
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanks. Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.
En ik bestel 'm hier, scheelt toch een paar tientjes :-) http://www.mijnautoonderdelen.nl/mini/c ... lradiateur
En ik bestel 'm hier, scheelt toch een paar tientjes :-) http://www.mijnautoonderdelen.nl/mini/c ... lradiateur
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors