Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?

25 mar 2006, 11:29

Dit thema is ongetwijfeld op dit forum al lang en breed door Berthil gemeld denk ik zo.

Ik heb er echter wel een vraag over; Zijn er forumleden die warm lopen voor een eigen 4 wielaandrijvings versie van de Cooper S?

Natuurlijk komt er een nieuwe Cooper S aan, alleen daar zit geen compressor op. Volgens mij wordt de huidige Cooper S een classic.
Ik zou mijn Cooper S willen uitrusten met zo´n hypermodern Getrag systeem.

Normaal gesproken is zoiets volledig kansloos. In dit geval is de engineering al door Getrag gedaan. Het systeem zal waarschijnlijk erg duur zijn als er nog een set van gemaakt moet worden.

Stel nu dat we op dit forum 5 ´gekken´vinden die dit willen?
Mijn plan zou dan zijn om te kijken of we in Duitsland met de ontwikkelingsafdeling van Getrag tot een vergelijk kunnen komen.

Graag jullie mening.

Groet,

Bearcrow
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Mini S 255
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

25 mar 2006, 13:39

@Bearcrow,
Ik probeer het tijden op het Nederlands. :lol: Als ik het correct begreep, zou u een wieltransmissie in "S" willen helemaal blokkeren? Voor wat? Als u in uw auto is een transmissie met barrièreblok volledig voldoende dat. U ontvangt een dergelijke transmissie b.v. met HITEC, opnieuw met installatie voor 1800 :shock:
Gr. Oliver
www.ollismini.de
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?

25 mar 2006, 17:51

Bearcrow schreef:Dit thema is ongetwijfeld op dit forum al lang en breed door Berthil gemeld denk ik zo.

Ik heb er echter wel een vraag over; Zijn er forumleden die warm lopen voor een eigen 4 wielaandrijvings versie van de Cooper S?

Natuurlijk komt er een nieuwe Cooper S aan, alleen daar zit geen compressor op. Volgens mij wordt de huidige Cooper S een classic.
Ik zou mijn Cooper S willen uitrusten met zo´n hypermodern Getrag systeem.

Normaal gesproken is zoiets volledig kansloos. In dit geval is de engineering al door Getrag gedaan. Het systeem zal waarschijnlijk erg duur zijn als er nog een set van gemaakt moet worden.

Stel nu dat we op dit forum 5 ´gekken´vinden die dit willen?
Mijn plan zou dan zijn om te kijken of we in Duitsland met de ontwikkelingsafdeling van Getrag tot een vergelijk kunnen komen.

Graag jullie mening.

Groet,

Bearcrow
Ik heb zeker belangstelling voor 4-wielaandrijving en ja Getrag heeft als demonstratie een Mini al voorzien van 4-wielaandrijving.

Maar ik wacht toch maar tot de nieuwe variabele twin-turbo uitkomt met een hopelijk een Works opgrade tot min. 230 pk :mrgreen: .
En hopelijk is BMW/MINI of Works zo slim om dan 4-wielaandrijving aan te bieden. Verkocht!!!!

Als dat niet gebeurd zou ik het zelf proberen, zeker als Getrag zoiets zou aanbieden.
Overigens als je medestanders zoekt voor een groepsbuy: als je dit idee lanceert op het Duitse of Engelse forum zul je verbaast zijn hoeveel geintereseerde reacties je zult ontvangen. Daar zijn meerdere Mini's met 250-260 pk zie zeker 4-wielaandrijving zullen waarderen :mrgreen: .
Mini S 255
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

25 mar 2006, 19:11

Dat zou zonder Zweife Geilheit in zakken zijn. Mini met 4 rad- aandrijvings. Ik denk nochtans dat zulke een transmissie het kostenkader zullen opblazen.
Gr. Oliver
www.ollismini.de
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2006, 20:44

Mini S 255 schreef:Dat zou zonder Zweife Geilheit in zakken zijn. Mini met 4 rad- aandrijvings. Ik denk nochtans dat zulke een transmissie het kostenkader zullen opblazen.
Dein Niederlandisch ist ganz entzuckend :wink:

Ich personlich würde 3000-4000 Euro für allrad bezahlen. Sicher wen man mehr als 220-230 ps hat (wie du :wink: )
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 mar 2006, 00:58

Hier wat meer over de Twinster van Getrag voor wie er wat meer over wil weten.

(Und hier in Deutsch :) )

Dit is zo duur dat een 'groepsinkoop' geen zin heeft. Als BMW verstandig is nemen ze dit in productie op de nieuwe JCW :)
Een sper op de voorwielen doet ook al erg veel goeds. Als ik (ooit) boven de 250 pk kom neem ik wel een aftermarket sper.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2006, 12:03

Ik ben allemaal niet zo technisch, maar wat is het voordeel wat je krijgt als je een 4 wiel aandrijving plaatst? Ok betere grip, maar als dat alles is dan ga ik geen duizende euros uitgeven voor 2 extra aangedreven wieltjes
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2006, 13:12

MINIJCW schreef:Ik ben allemaal niet zo technisch, maar wat is het voordeel wat je krijgt als je een 4 wiel aandrijving plaatst? Ok betere grip, maar als dat alles is dan ga ik geen duizende euros uitgeven voor 2 extra aangedreven wieltjes
Voor de standaard S (170 pk) zal 4-wielaandrijving niet direkt nodig zijn. Alleen voorwielaandrijving zal hiervoor in de meeste gevallen wel voldoende zijn.
Maar voor diegene (zoals ik met met Works) die 210 pk of meer hebben, heb je ondanks LSD, bij een wat forsere rijstijl :mrgreen: nog vrij veel wielspin.

Indien de nieuwe Works met (denk ik) min. 220-230 pk uitkomt heb ik dat extra geld voor 4-wielaandrijving graag voorover.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2006, 13:28

Ik heb zelf ook de works 210pk. :wink:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2006, 14:11

MINIJCW schreef:Ik heb zelf ook de works 210pk. :wink:
en nooit geen wielspin :wink: , whow :shock:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2006, 14:14

jawel, maar met droog wegdek valt het wel mee. Voor de winter had ik winterbanden en dat hielp erg veel. Zowat geen wielspin.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

27 mar 2006, 13:47

Meer grip heeft meerdere facetten.

Dat je geen wielspin hebt kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt niet genoeg vermogen om je wielen uberhaupt te laten spinnen. Plankgas, en geen wielspin te bekennen. Dan zijn we nu klaar :)
2. Je hebt genoeg vermogen om je wielen te laten spinnen, maar je bent zelf handig genoeg met het rechter voetje om het zaakje in toom te houden, of je DSC helpt je een handje. (En ik geloof niet dat jij als je met je S JCW plankgas geeft bij het stoplicht geen spoortje wielspin hebt ;)) Hoe dan ook heb je dus wel vermogen, maar je kunt het niet op de straat krijgen, dus heb je er niks aan.

Zou het in geval 2 niet aardig zijn om het vermogen dat je "over" hebt toch op straat te krijgen? En laat je nou net nog twee wielen onder die auto hebben zitten :) Enter AWD. Bijvoorbeeld, een veelgehoord bezwaar van de Alfa 147 GTA is dat deze zijn 250 pk (3.0 V6!) slecht op straat krijgt en dat AWD een goede toevoeging voor die auto zou zijn. Je motor kan nog zoveel vermogen hebben, maar als de aangedreven wielen onvoldoende grip hebben om al dat vermogen ook op straat te krijgen heb je er 0,niks aan.

Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is, dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller (want die zou wel eens lang genoeg kunnen zijn om wel met het WRC mee te mogen doen :))
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Cooper S JCW AWD wordt een Classic

27 mar 2006, 23:49

Quote;
Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller Unquote

Eelke, ik denk dat je wel gelijk hebt met je opmerking dat er weinig kans is om zoiets ´los´ te krijgen van Getrag AG. Ik begrijp eigenlijk niet dat Mike Cooper zich nog niet bij Getrag heeft gemeld. Dit is toch wel iets dat past in de geest van zijn bedrijf.

Toch geloof ik niet zo in de R56 als concept. Het feit dat de compressor is opgeofferd is doodzonde. Daarnaast is dankzij EU normen is de neus niet zo stoer meer. De nieuwe lampen vind ik ook minder. Al met al ben ik bang dat model 2007 een dikke vermindering tov van nu is.

Mocht iemand er in slagen een Getrag AWD system in de ´S´ gemonteerd te krijgen dan kun je eigenlijk wel spreken van een model met verzamelaarswaarde. Die investering gaat er naast het rijplezier ook op termijn wel uitkomen.

Ik denk dat ik toch maar een poging ga wagen.

Groet,

Bearcrow
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper S JCW AWD wordt een Classic

28 mar 2006, 00:15

Bearcrow schreef:kun je eigenlijk wel spreken van een model met verzamelaarswaarde. Die investering gaat er naast het rijplezier ook op termijn wel uitkomen.
Investeren in auto's rendeert niet in geld :wink: wel in FUN :mrgreen:
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

Re: Cooper S JCW AWD wordt een Classic

28 mar 2006, 09:34

Bearcrow schreef:Eelke, ik denk dat je wel gelijk hebt met je opmerking dat er weinig kans is om zoiets ´los´ te krijgen van Getrag AG. Ik begrijp eigenlijk niet dat Mike Cooper zich nog niet bij Getrag heeft gemeld. Dit is toch wel iets dat past in de geest van zijn bedrijf.
Wat ik nog vergat te zeggen, het is natuurlijk ook nog maar zeer de vraag of het haalbaar is om dat AWD-systeem als after-market modificatie aan te bieden. Origineel in de fabriek erop bouwen is een ander verhaal dan een ombouw-kit.

Wat betreft de R56 heb ik even een nieuw topic aangemaakt (was er nog niet - voor zover ik kon vinden - , en hier een beetje off-topic): http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=696
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”