Dit thema is ongetwijfeld op dit forum al lang en breed door Berthil gemeld denk ik zo.
Ik heb er echter wel een vraag over; Zijn er forumleden die warm lopen voor een eigen 4 wielaandrijvings versie van de Cooper S?
Natuurlijk komt er een nieuwe Cooper S aan, alleen daar zit geen compressor op. Volgens mij wordt de huidige Cooper S een classic.
Ik zou mijn Cooper S willen uitrusten met zo´n hypermodern Getrag systeem.
Normaal gesproken is zoiets volledig kansloos. In dit geval is de engineering al door Getrag gedaan. Het systeem zal waarschijnlijk erg duur zijn als er nog een set van gemaakt moet worden.
Stel nu dat we op dit forum 5 ´gekken´vinden die dit willen?
Mijn plan zou dan zijn om te kijken of we in Duitsland met de ontwikkelingsafdeling van Getrag tot een vergelijk kunnen komen.
Graag jullie mening.
Groet,
Bearcrow
Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?
- Bearcrow
- Leerling Mini lid
- Locatie: Vollenhove
- Mini S 255
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Duisburg
Bericht
@Bearcrow,
Ik probeer het tijden op het Nederlands.
Als ik het correct begreep, zou u een wieltransmissie in "S" willen helemaal blokkeren? Voor wat? Als u in uw auto is een transmissie met barrièreblok volledig voldoende dat. U ontvangt een dergelijke transmissie b.v. met HITEC, opnieuw met installatie voor 1800 
Ik probeer het tijden op het Nederlands.


Gr. Oliver
www.ollismini.de
www.ollismini.de
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar ik wacht toch maar tot de nieuwe variabele twin-turbo uitkomt met een hopelijk een Works opgrade tot min. 230 pk
.
En hopelijk is BMW/MINI of Works zo slim om dan 4-wielaandrijving aan te bieden. Verkocht!!!!
Als dat niet gebeurd zou ik het zelf proberen, zeker als Getrag zoiets zou aanbieden.
Overigens als je medestanders zoekt voor een groepsbuy: als je dit idee lanceert op het Duitse of Engelse forum zul je verbaast zijn hoeveel geintereseerde reacties je zult ontvangen. Daar zijn meerdere Mini's met 250-260 pk zie zeker 4-wielaandrijving zullen waarderen
.
Re: Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?
Ik heb zeker belangstelling voor 4-wielaandrijving en ja Getrag heeft als demonstratie een Mini al voorzien van 4-wielaandrijving.Bearcrow schreef:Dit thema is ongetwijfeld op dit forum al lang en breed door Berthil gemeld denk ik zo.
Ik heb er echter wel een vraag over; Zijn er forumleden die warm lopen voor een eigen 4 wielaandrijvings versie van de Cooper S?
Natuurlijk komt er een nieuwe Cooper S aan, alleen daar zit geen compressor op. Volgens mij wordt de huidige Cooper S een classic.
Ik zou mijn Cooper S willen uitrusten met zo´n hypermodern Getrag systeem.
Normaal gesproken is zoiets volledig kansloos. In dit geval is de engineering al door Getrag gedaan. Het systeem zal waarschijnlijk erg duur zijn als er nog een set van gemaakt moet worden.
Stel nu dat we op dit forum 5 ´gekken´vinden die dit willen?
Mijn plan zou dan zijn om te kijken of we in Duitsland met de ontwikkelingsafdeling van Getrag tot een vergelijk kunnen komen.
Graag jullie mening.
Groet,
Bearcrow
Maar ik wacht toch maar tot de nieuwe variabele twin-turbo uitkomt met een hopelijk een Works opgrade tot min. 230 pk

En hopelijk is BMW/MINI of Works zo slim om dan 4-wielaandrijving aan te bieden. Verkocht!!!!
Als dat niet gebeurd zou ik het zelf proberen, zeker als Getrag zoiets zou aanbieden.
Overigens als je medestanders zoekt voor een groepsbuy: als je dit idee lanceert op het Duitse of Engelse forum zul je verbaast zijn hoeveel geintereseerde reacties je zult ontvangen. Daar zijn meerdere Mini's met 250-260 pk zie zeker 4-wielaandrijving zullen waarderen

- Mini S 255
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Duisburg
Bericht
Dat zou zonder Zweife Geilheit in zakken zijn. Mini met 4 rad- aandrijvings. Ik denk nochtans dat zulke een transmissie het kostenkader zullen opblazen.
Gr. Oliver
www.ollismini.de
www.ollismini.de
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ich personlich würde 3000-4000 Euro für allrad bezahlen. Sicher wen man mehr als 220-230 ps hat (wie du
)
Dein Niederlandisch ist ganz entzuckendMini S 255 schreef:Dat zou zonder Zweife Geilheit in zakken zijn. Mini met 4 rad- aandrijvings. Ik denk nochtans dat zulke een transmissie het kostenkader zullen opblazen.

Ich personlich würde 3000-4000 Euro für allrad bezahlen. Sicher wen man mehr als 220-230 ps hat (wie du

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Hier wat meer over de Twinster van Getrag voor wie er wat meer over wil weten.
(Und hier in Deutsch
)
Dit is zo duur dat een 'groepsinkoop' geen zin heeft. Als BMW verstandig is nemen ze dit in productie op de nieuwe JCW
Een sper op de voorwielen doet ook al erg veel goeds. Als ik (ooit) boven de 250 pk kom neem ik wel een aftermarket sper.
(Und hier in Deutsch

Dit is zo duur dat een 'groepsinkoop' geen zin heeft. Als BMW verstandig is nemen ze dit in productie op de nieuwe JCW

Een sper op de voorwielen doet ook al erg veel goeds. Als ik (ooit) boven de 250 pk kom neem ik wel een aftermarket sper.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar voor diegene (zoals ik met met Works) die 210 pk of meer hebben, heb je ondanks LSD, bij een wat forsere rijstijl
nog vrij veel wielspin.
Indien de nieuwe Works met (denk ik) min. 220-230 pk uitkomt heb ik dat extra geld voor 4-wielaandrijving graag voorover.
Voor de standaard S (170 pk) zal 4-wielaandrijving niet direkt nodig zijn. Alleen voorwielaandrijving zal hiervoor in de meeste gevallen wel voldoende zijn.MINIJCW schreef:Ik ben allemaal niet zo technisch, maar wat is het voordeel wat je krijgt als je een 4 wiel aandrijving plaatst? Ok betere grip, maar als dat alles is dan ga ik geen duizende euros uitgeven voor 2 extra aangedreven wieltjes
Maar voor diegene (zoals ik met met Works) die 210 pk of meer hebben, heb je ondanks LSD, bij een wat forsere rijstijl

Indien de nieuwe Works met (denk ik) min. 220-230 pk uitkomt heb ik dat extra geld voor 4-wielaandrijving graag voorover.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Meer grip heeft meerdere facetten.
Dat je geen wielspin hebt kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt niet genoeg vermogen om je wielen uberhaupt te laten spinnen. Plankgas, en geen wielspin te bekennen. Dan zijn we nu klaar
2. Je hebt genoeg vermogen om je wielen te laten spinnen, maar je bent zelf handig genoeg met het rechter voetje om het zaakje in toom te houden, of je DSC helpt je een handje. (En ik geloof niet dat jij als je met je S JCW plankgas geeft bij het stoplicht geen spoortje wielspin hebt
) Hoe dan ook heb je dus wel vermogen, maar je kunt het niet op de straat krijgen, dus heb je er niks aan.
Zou het in geval 2 niet aardig zijn om het vermogen dat je "over" hebt toch op straat te krijgen? En laat je nou net nog twee wielen onder die auto hebben zitten
Enter AWD. Bijvoorbeeld, een veelgehoord bezwaar van de Alfa 147 GTA is dat deze zijn 250 pk (3.0 V6!) slecht op straat krijgt en dat AWD een goede toevoeging voor die auto zou zijn. Je motor kan nog zoveel vermogen hebben, maar als de aangedreven wielen onvoldoende grip hebben om al dat vermogen ook op straat te krijgen heb je er 0,niks aan.
Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is, dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller (want die zou wel eens lang genoeg kunnen zijn om wel met het WRC mee te mogen doen
Dat je geen wielspin hebt kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt niet genoeg vermogen om je wielen uberhaupt te laten spinnen. Plankgas, en geen wielspin te bekennen. Dan zijn we nu klaar

2. Je hebt genoeg vermogen om je wielen te laten spinnen, maar je bent zelf handig genoeg met het rechter voetje om het zaakje in toom te houden, of je DSC helpt je een handje. (En ik geloof niet dat jij als je met je S JCW plankgas geeft bij het stoplicht geen spoortje wielspin hebt

Zou het in geval 2 niet aardig zijn om het vermogen dat je "over" hebt toch op straat te krijgen? En laat je nou net nog twee wielen onder die auto hebben zitten

Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is, dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller (want die zou wel eens lang genoeg kunnen zijn om wel met het WRC mee te mogen doen

Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- Bearcrow
- Leerling Mini lid
- Locatie: Vollenhove
Bericht
Cooper S JCW AWD wordt een Classic
Quote;
Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller Unquote
Eelke, ik denk dat je wel gelijk hebt met je opmerking dat er weinig kans is om zoiets ´los´ te krijgen van Getrag AG. Ik begrijp eigenlijk niet dat Mike Cooper zich nog niet bij Getrag heeft gemeld. Dit is toch wel iets dat past in de geest van zijn bedrijf.
Toch geloof ik niet zo in de R56 als concept. Het feit dat de compressor is opgeofferd is doodzonde. Daarnaast is dankzij EU normen is de neus niet zo stoer meer. De nieuwe lampen vind ik ook minder. Al met al ben ik bang dat model 2007 een dikke vermindering tov van nu is.
Mocht iemand er in slagen een Getrag AWD system in de ´S´ gemonteerd te krijgen dan kun je eigenlijk wel spreken van een model met verzamelaarswaarde. Die investering gaat er naast het rijplezier ook op termijn wel uitkomen.
Ik denk dat ik toch maar een poging ga wagen.
Groet,
Bearcrow
Wat betreft het voorstel uit de eerste post van deze thread: lijkt me niet haalbaar. Dat Getrag een test-prototype heeft wil niet zeggen dat het ook een verkoopbaar produkt is. En als "the powers that be" besloten hebben dat doorontwikkeling (voor het huidige model) niet de moeite waard is dan gaat een "group buy" op een aantal forums daar ook niet veel aan veranderen, denk ik. Wat me een stuk realistischer lijkt is dat het ontwikkelde systeem doorontwikkeld gaat worden voor de R56 (Mini3). Kijk niet verbaasd als we dat het eerste zien op de nieuwe traveller Unquote
Eelke, ik denk dat je wel gelijk hebt met je opmerking dat er weinig kans is om zoiets ´los´ te krijgen van Getrag AG. Ik begrijp eigenlijk niet dat Mike Cooper zich nog niet bij Getrag heeft gemeld. Dit is toch wel iets dat past in de geest van zijn bedrijf.
Toch geloof ik niet zo in de R56 als concept. Het feit dat de compressor is opgeofferd is doodzonde. Daarnaast is dankzij EU normen is de neus niet zo stoer meer. De nieuwe lampen vind ik ook minder. Al met al ben ik bang dat model 2007 een dikke vermindering tov van nu is.
Mocht iemand er in slagen een Getrag AWD system in de ´S´ gemonteerd te krijgen dan kun je eigenlijk wel spreken van een model met verzamelaarswaarde. Die investering gaat er naast het rijplezier ook op termijn wel uitkomen.
Ik denk dat ik toch maar een poging ga wagen.
Groet,
Bearcrow
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
wel in FUN
Re: Cooper S JCW AWD wordt een Classic
Investeren in auto's rendeert niet in geldBearcrow schreef:kun je eigenlijk wel spreken van een model met verzamelaarswaarde. Die investering gaat er naast het rijplezier ook op termijn wel uitkomen.


- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Wat betreft de R56 heb ik even een nieuw topic aangemaakt (was er nog niet - voor zover ik kon vinden - , en hier een beetje off-topic): http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=696
Re: Cooper S JCW AWD wordt een Classic
Wat ik nog vergat te zeggen, het is natuurlijk ook nog maar zeer de vraag of het haalbaar is om dat AWD-systeem als after-market modificatie aan te bieden. Origineel in de fabriek erop bouwen is een ander verhaal dan een ombouw-kit.Bearcrow schreef:Eelke, ik denk dat je wel gelijk hebt met je opmerking dat er weinig kans is om zoiets ´los´ te krijgen van Getrag AG. Ik begrijp eigenlijk niet dat Mike Cooper zich nog niet bij Getrag heeft gemeld. Dit is toch wel iets dat past in de geest van zijn bedrijf.
Wat betreft de R56 heb ik even een nieuw topic aangemaakt (was er nog niet - voor zover ik kon vinden - , en hier een beetje off-topic): http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=696
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Onze sponsors