PW MINI Cooper wordt DS MINI Cooper S en nu weer MINI...
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
- kaya
- Mod virus alert!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
jep weet ik, maar het fluiten is niet heel erg aanwezig omdat je dat boven bepaalde toerentallen begint te horen. Dus je zou kunnen rondrijden zonder het te horen, bijv. door rustig te rijden. Ik vroeg me af of dit met de dumpvalve ook zo was. Als je rustig rond rijd en dan even geen gas geeft, hoor je hem dan ook of hoor je hem als je bijv. naar 4500/5000 toeren knalt en dan gas los laat. Tijdens filerijden hoef ik hem niet te horen, maar als ik de snelweg op knal of bij een stoplichtsprintje is het wel leuk natuurlijk.Kiwi_Kevin schreef:Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Super vet ding!! Bedenk wel dat je je auto voor de gek aan het houden bent met een dumpvalve, omdat je systeem een bepaalde hoeveelheid lucht berekent wat er in je auto gaat er daarom alles gaat afstellen ivm brandstof enz. Als je dan via een dumpvalve lucht gaat wegblazen dan gaat t natuurlijk een beetje ontregelt worden. Als je een recirculating valve plaatst dan wordt de lucht ergens anders in t systeem geplaatst dan is dit probleem weg.
Heeft de mini niet standaard op de R56 een recirculating valve, omdat zo'n ding je turbo bij opschakelen lekkerder op toeren houd ivm verminderde tegendruk enz.
Ben benieuwd wat jullie hier voor een info voor hebben.
Gr,
PP
Heeft de mini niet standaard op de R56 een recirculating valve, omdat zo'n ding je turbo bij opschakelen lekkerder op toeren houd ivm verminderde tegendruk enz.
Ben benieuwd wat jullie hier voor een info voor hebben.
Gr,
PP
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Als je rustig zit te touren, hoor je de dump valve bijna niet. Helemaal niet als je muziek aan hebt staan.
Bij hoge toeren is het geluid wel erg aanwezig
Ik heb vandaag een aantal clips opgenomen. Straks even kijken of er iets leuks tussenzit
De dump valve hoor je inderdaad alleen als je het gas loslaat. Het geluid is afhankelijk hoeveel gas je geeft.kaya schreef:jep weet ik, maar het fluiten is niet heel erg aanwezig omdat je dat boven bepaalde toerentallen begint te horen. Dus je zou kunnen rondrijden zonder het te horen, bijv. door rustig te rijden. Ik vroeg me af of dit met de dumpvalve ook zo was. Als je rustig rond rijd en dan even geen gas geeft, hoor je hem dan ook of hoor je hem als je bijv. naar 4500/5000 toeren knalt en dan gas los laat. Tijdens filerijden hoef ik hem niet te horen, maar als ik de snelweg op knal of bij een stoplichtsprintje is het wel leuk natuurlijk.Kiwi_Kevin schreef:Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
Als je rustig zit te touren, hoor je de dump valve bijna niet. Helemaal niet als je muziek aan hebt staan.
Bij hoge toeren is het geluid wel erg aanwezig

Ik heb vandaag een aantal clips opgenomen. Straks even kijken of er iets leuks tussenzit

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Wordt dit niet geregeld door de MAF sensor? De EU MINI heeft deze sonsor niet, de US MINI wel.
Dit kan volgens verschillende mensen (NAM forum) geen kwaad.
Hoe dit precies werkt weet ik ook niet.PPCS schreef:Super vet ding!! Bedenk wel dat je je auto voor de gek aan het houden bent met een dumpvalve, omdat je systeem een bepaalde hoeveelheid lucht berekent wat er in je auto gaat er daarom alles gaat afstellen ivm brandstof enz. Als je dan via een dumpvalve lucht gaat wegblazen dan gaat t natuurlijk een beetje ontregelt worden. Als je een recirculating valve plaatst dan wordt de lucht ergens anders in t systeem geplaatst dan is dit probleem weg.
Heeft de mini niet standaard op de R56 een recirculating valve, omdat zo'n ding je turbo bij opschakelen lekkerder op toeren houd ivm verminderde tegendruk enz.
Ben benieuwd wat jullie hier voor een info voor hebben.
Gr,
PP
Wordt dit niet geregeld door de MAF sensor? De EU MINI heeft deze sonsor niet, de US MINI wel.
Dit kan volgens verschillende mensen (NAM forum) geen kwaad.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Ben erg benieuwd!! Ben altijd verliefd op dit soort geluid!!
Heerlijk..
ik zal eens kijken of ik geluid van mijn DV kan vinden... hoor je beetje verschil
Coen
Maaij schreef:Tijdens het rijden niet. Komt doordat je het gas helemaal loslaat.coendek schreef:damn... blaast wel lang af zeg :S
tijdens het rijden ook?
Ik zal ook even een filmpje posten tijdens het rijden.
Ben erg benieuwd!! Ben altijd verliefd op dit soort geluid!!

Heerlijk..
ik zal eens kijken of ik geluid van mijn DV kan vinden... hoor je beetje verschil

Coen
Onze sponsors