PW MINI Cooper wordt DS MINI Cooper S en nu weer MINI...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2007, 09:24

heel erg goed bezig maaij! erg mooi! wederom mijn complimenten.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2007, 11:06

ik dacht inderdaad ET37 of 38 :D
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2007, 20:02

Hoe is het geluid in de auto?
En hoor je het altijd of alleen bij flink gasgeven?
Is het net zo aanwezig als het fluiten van de R53 jcw?
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2007, 21:07

Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2007, 22:32

Kiwi_Kevin schreef:Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
jep weet ik, maar het fluiten is niet heel erg aanwezig omdat je dat boven bepaalde toerentallen begint te horen. Dus je zou kunnen rondrijden zonder het te horen, bijv. door rustig te rijden. Ik vroeg me af of dit met de dumpvalve ook zo was. Als je rustig rond rijd en dan even geen gas geeft, hoor je hem dan ook of hoor je hem als je bijv. naar 4500/5000 toeren knalt en dan gas los laat. Tijdens filerijden hoef ik hem niet te horen, maar als ik de snelweg op knal of bij een stoplichtsprintje is het wel leuk natuurlijk.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2007, 22:47

Super vet ding!! Bedenk wel dat je je auto voor de gek aan het houden bent met een dumpvalve, omdat je systeem een bepaalde hoeveelheid lucht berekent wat er in je auto gaat er daarom alles gaat afstellen ivm brandstof enz. Als je dan via een dumpvalve lucht gaat wegblazen dan gaat t natuurlijk een beetje ontregelt worden. Als je een recirculating valve plaatst dan wordt de lucht ergens anders in t systeem geplaatst dan is dit probleem weg.

Heeft de mini niet standaard op de R56 een recirculating valve, omdat zo'n ding je turbo bij opschakelen lekkerder op toeren houd ivm verminderde tegendruk enz.

Ben benieuwd wat jullie hier voor een info voor hebben.

Gr,

PP
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2007, 23:02

kaya schreef:
Kiwi_Kevin schreef:Je zou het alleen moeten horen bij het loslaten van het gas toch? Het fluiten van de JCW wordt door de compressor veroorzaakt dacht ik.. (geen BOV op JCW)
jep weet ik, maar het fluiten is niet heel erg aanwezig omdat je dat boven bepaalde toerentallen begint te horen. Dus je zou kunnen rondrijden zonder het te horen, bijv. door rustig te rijden. Ik vroeg me af of dit met de dumpvalve ook zo was. Als je rustig rond rijd en dan even geen gas geeft, hoor je hem dan ook of hoor je hem als je bijv. naar 4500/5000 toeren knalt en dan gas los laat. Tijdens filerijden hoef ik hem niet te horen, maar als ik de snelweg op knal of bij een stoplichtsprintje is het wel leuk natuurlijk.
De dump valve hoor je inderdaad alleen als je het gas loslaat. Het geluid is afhankelijk hoeveel gas je geeft.
Als je rustig zit te touren, hoor je de dump valve bijna niet. Helemaal niet als je muziek aan hebt staan.
Bij hoge toeren is het geluid wel erg aanwezig 8)
Ik heb vandaag een aantal clips opgenomen. Straks even kijken of er iets leuks tussenzit :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2007, 23:11

PPCS schreef:Super vet ding!! Bedenk wel dat je je auto voor de gek aan het houden bent met een dumpvalve, omdat je systeem een bepaalde hoeveelheid lucht berekent wat er in je auto gaat er daarom alles gaat afstellen ivm brandstof enz. Als je dan via een dumpvalve lucht gaat wegblazen dan gaat t natuurlijk een beetje ontregelt worden. Als je een recirculating valve plaatst dan wordt de lucht ergens anders in t systeem geplaatst dan is dit probleem weg.

Heeft de mini niet standaard op de R56 een recirculating valve, omdat zo'n ding je turbo bij opschakelen lekkerder op toeren houd ivm verminderde tegendruk enz.

Ben benieuwd wat jullie hier voor een info voor hebben.

Gr,

PP
Hoe dit precies werkt weet ik ook niet.
Wordt dit niet geregeld door de MAF sensor? De EU MINI heeft deze sonsor niet, de US MINI wel.
Dit kan volgens verschillende mensen (NAM forum) geen kwaad.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2007, 23:49

Even snel een clipje. Geluidskwaliteit is helaas wat minder, maar het gaat om het idee :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 06 jun 2007, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2007, 23:55

8)
coendek
Stoepsleutelaar

07 jun 2007, 00:00

damn... blaast wel lang af zeg :S

tijdens het rijden ook?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

07 jun 2007, 00:00

Dat heeft een hoge :-PP factor 8)

Greetz BigD
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jun 2007, 00:02

coendek schreef:damn... blaast wel lang af zeg :S

tijdens het rijden ook?
Tijdens het rijden volgens mij niet. Komt doordat je nu het gas helemaal loslaat.
Ik zal ook even een filmpje posten tijdens het rijden.
Laatst gewijzigd door Maaij op 07 jun 2007, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

07 jun 2007, 00:04

Maaij schreef:
coendek schreef:damn... blaast wel lang af zeg :S

tijdens het rijden ook?
Tijdens het rijden niet. Komt doordat je het gas helemaal loslaat.
Ik zal ook even een filmpje posten tijdens het rijden.

Ben erg benieuwd!! Ben altijd verliefd op dit soort geluid!! :D

Heerlijk..

ik zal eens kijken of ik geluid van mijn DV kan vinden... hoor je beetje verschil ;)

Coen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jun 2007, 00:06

coendek schreef: ik zal eens kijken of ik geluid van mijn DV kan vinden... hoor je beetje verschil ;)

Coen
Graag!
Ik ben zelf namelijk niet zo bekend met dump valves etc... :)

Terug naar “Show your ride”