Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 okt 2020, 14:21

Ja Maik zoals jij bezig bent om het zó ontzettend netjes te maken, ga je je storen aan het kleur verschil.
Je hebt nu (bijna) alle stickers weer op orde, dus zou ik de RPA sticker ook vervangen. :icon_top:
Succes verder met je JCW lijstje, bijna klaar man. :D
Groeten René
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2020, 23:49

Lekker bezig, ziet er egt steeds strakker uit zo! :icon_top:
Ik zou de RPA sticker ook vervangen om het plaatje compleet te maken zonder verschil in kleur!
MaikR53 schreef: - JCW spoiler (51710392168) van deze twijfel ik of hij er ooit zal komen want ik weet niet of ik deze nu echt mooi vind
En als hij er niet op gaat komen kan je hem altijd in de schuur of op zolder bewaren om toch het hele JCW pakket compleet te hebben?! Maar daar is hij misschien wat duur voor... :wink:
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

04 okt 2020, 07:29

Maik, heb er gewoon geen woorden voor :D Zo gaaf om te zien hoeveel oog voor detail je hebt. Zal dit stukje ook aan mijn vriendin laten lezen, kan ik eindelijk zeggen dat het met mij wel mee valt ;-) Mooi wensenlijstje!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

04 okt 2020, 14:38

René 7 schreef:
03 okt 2020, 14:21
Je hebt nu (bijna) alle stickers weer op orde, dus zou ik de RPA sticker ook vervangen.
Succes verder met je JCW lijstje, bijna klaar man. :D
Ga ik inderdaad maar doen! Maar klaar, wat is dat? op een of andere manier vind ik altijd wel weer iets om te doen.

Buur schreef: Ik zou de RPA sticker ook vervangen om het plaatje compleet te maken zonder verschil in kleur!
MaikR53 schreef: - JCW spoiler (51710392168) van deze twijfel ik of hij er ooit zal komen want ik weet niet of ik deze nu echt mooi vind
En als hij er niet op gaat komen kan je hem altijd in de schuur of op zolder bewaren om toch het hele JCW pakket compleet te hebben?! Maar daar is hij misschien wat duur voor... :wink:
Stickertje ga ik inderdaad maar vervangen en wat betreft die spoiler. Die gedacht had ik inderdaad ook al, prijzen van die spoilers vallen mij nog enigszins mee een nette gaat zo voor rond de €250.

mbvandenberg schreef: Maik, heb er gewoon geen woorden voor :D Zo gaaf om te zien hoeveel oog voor detail je hebt. Zal dit stukje ook aan mijn vriendin laten lezen, kan ik eindelijk zeggen dat het met mij wel mee valt ;-) Mooi wensenlijstje!
Haha erg leuk om te horen! Nu ik trouwens een foto van jouw MINI zie, kom jij wel eens in wijk aan zee (ongeveer een weekje of 2 geleden)?
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

Maik's R53 JCW Checkmate

04 okt 2020, 18:53

Klopt helemaal Maik. Mijn vriendin heeft een abonnement bij die strandtent bij de laatste opgang, dus we komen daar regelmatig :-) Jij dus ook? Misschien leuk eens af te spreken om elkaars auto te bekijken?

Groeten Maurice

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

04 okt 2020, 19:36

mbvandenberg schreef:
Klopt helemaal Maik. Mijn vriendin heeft een abonnement bij die strandtent bij de laatste opgang, dus we komen daar regelmatig :-) Jij dus ook?
Ja zeker, wel voornamelijk op de mooie dagen!

mbvandenberg schreef:
Misschien leuk eens af te spreken om elkaars auto te bekijken?
Goed idee!
MaikR53
Be Mini
Be Mini

07 okt 2020, 18:04

MaikR53 schreef:
03 okt 2020, 14:04
Aankomende 3 mods staan ook al op de planning namelijk:
1. iets met PU
2. iets met verlichting
3. iets met een retrofit
Als beloofd, wat betreft mods:
Punt 1. Ik zag onlangs dat Powerflex een nieuw product had voor de MINI en gezien ik goeie ervaringen heb met de Powerflex spullen in het onderstel wilde ik deze ook wel eens proberen. Dit is een schijf die boven op de Facelift motorsteun word geplaatst, tussen het aluminium en rubber deel van de originele motorsteun. Ervaringen volgen later, met dit kl*te weer slaapt de MINI binnen.
Afbeelding

Puntje 2, de vorige eigenaar heeft ooit LED's in het interieur geplaatst met de kleur 6000k nogal blauwig dus.. Persoonlijk vind ik dat niet passen bij de MINI dus dacht ik bestel de originele set MINI LED Retrofit kit, wat blijkt MINI bied niet alle lampjes aan voor de R53 en half werk doen we niet aan. Dus uiteindelijk de LEDjes besteld bij retrofitlab, had daarmee ook goede ervaringen met de bmw. Het is nu de kleur 4300k geworden, wel mooi wit maar een iets warmere tint. Op onderstaande foto is het verschil mooi te zien:
Afbeelding

Punt 3, Ik ga het originele Alarm retrofitten. Leuke retrofit om te doen en de piepjes bij openen en sluiten zijn ook wel leuk. Alle onderdelen zijn ondertussen binnen. Nu nog even de tijd vinden om alle extra kabeltjes te maken en netjes in de originele kabelboom bij te voegen.
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

Maik's R53 JCW Checkmate

07 okt 2020, 23:35

Wat een man naar mijn hart ben je toch! :D het oog voor detail, t/m de kleur van de lampjes aan toe, heerlijk! Heb het zelf ook aan de gehad bij het bepalen van de ‘juiste’ ledjes voor de stadslampjes voor en kentekenverlichting achter. Je ziet net iets te veel oude polo’s rondrijden waarbij het lijkt of de kentekenverlichting de achterruitlampen zijn...Uiteindelijk zelf voor 4500K gegaan. Wel wit licht mr niet dat xenon blauw erdoor heen :)

Ben heel benieuwd wat je van de Powerflex steun gaat merken. En wat een gave retrofit dat alarm! Bij mijn Clubman (2de generatie) heb ik het uitgezocht maar daar moet je wel echt heel veel aanpakken. Vond ik zelf de moeite niet waard. Kan niet wachten op je volgende post!

Groeten Maurice

Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

11 okt 2020, 23:23

Ik heb de SuperPro bus voor die motorsteun ook mn lijst staan. Hoor graag wat je ervan vindt. Volgens mij gaat de motorsteun op deze manier ook langer mee, maar dat weet ik niet zeker.

Blauw licht vind ik echt verschrikkelijk in de cabine, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar warm wit. Dat mooie witte licht laat ik lekker naar voren schijnen ;)
MaikR53
Be Mini
Be Mini

12 okt 2020, 17:48

nd-photo.nl schreef:
Ik heb de SuperPro bus voor die motorsteun ook mn lijst staan. Hoor graag wat je ervan vindt. Volgens mij gaat de motorsteun op deze manier ook langer mee, maar dat weet ik niet zeker.
Zal waarschijnlijk nog wel even duren voor ik met een uitgebreide review kom, de MINI is echt voor het mooie weer en de rit die ik gepland had staan is vanwege alle corona perikelen gecanceld.
nd-photo.nl schreef:
Blauw licht vind ik echt verschrikkelijk in de cabine, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar warm wit. Dat mooie witte licht laat ik lekker naar voren schijnen ;)
Ja ik deel deze mening, dit is een mooie warm witte kleur maar toch de frisse uitstraling van LED
MaikR53
Be Mini
Be Mini

12 okt 2020, 17:51

Met enige regelmaat lees en hoor ik nog wel eens dat Checkmate JCW's redelijk uniek zijn. Zodoende een mail gestuurd aan MINI Duitsland en vandaag antwoord gekregen.
In totaal zijn er 196.612 Checkmates geproduceerd (dit zijn zowel Cooper als Cooper Sjes) hervan zijn 301 stuks Factory JCW's.

Veranderd niks aan de auto maar wel leuk om te weten dat mijn MINI 1 van 301 is.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

12 okt 2020, 17:54

Ja idd, dat soort stats zijn wel leuk om te weten :)
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

12 okt 2020, 18:02

Dat is weer eens wat anders dan 1 van de 2000 gp’s
Afbeelding
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 okt 2020, 15:07

Dat is leuk om te weten, had niet verwacht dat er egt serieus op zulke mails gereageerd zou worden..! Had je meer geluk dan ik >:(
MaikR53
Be Mini
Be Mini

14 okt 2020, 17:29

Buur schreef:
14 okt 2020, 15:07
Dat is leuk om te weten, had niet verwacht dat er egt serieus op zulke mails gereageerd zou worden..! Had je meer geluk dan ik >:(
Tot nu toe elke keer super netjes te woord gestaan!
Moet wel zeggen ik stuur een mail in het duits aan mini duitsland misschien dat dat een verschil maakt.
Werd na mijn vraag over de productie aantallen zelfs gebeld door BMW Ag dat ze het zo leuk vonden etc en als ik nog eens vragen had kon ik hen bellen.
Heb een rechtstreeks nummer van BMW Ag Munchen gekregen.

Terug naar “Show your ride”