Ik heb voor mijn circuitbmw dus maar een WA verzekering afgesloten voor het rijden van en naar het circuit. Probleem is dan wel dat je APK moet hebben/houden...
Een auto voor het circuit: apk/wegenbelasting/registratie
- Black Berliner
- 4 op een rij!

- Locatie: Bilthoven
Bericht
Handig zo'n buurman met trailer! Kan ik ook wel gebruiken
Ik heb voor mijn circuitbmw dus maar een WA verzekering afgesloten voor het rijden van en naar het circuit. Probleem is dan wel dat je APK moet hebben/houden...
Ik heb voor mijn circuitbmw dus maar een WA verzekering afgesloten voor het rijden van en naar het circuit. Probleem is dan wel dat je APK moet hebben/houden...
Laatst gewijzigd door Black Berliner op 13 jun 2007, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Op eigen terrein mag de auto zonder problemen rijden en geparkeerd worden, maar daarbuiten absoluut niet! Kost je een behoorlijke prent als je hem op een openbare parkeerplaats zet zonder kenteken.
Zo'n E30 kan je gewoon uit Duitsland halen en naar Nederland rijden op een ééndagskenteken (aanhanger kan ook, dan hoeft hij niet eens op naam te worden gezet en/of te worden verzekerd). Op een aanhanger moet hij dan naar het circuit.
Als je inderdaad geen aanhanger hebt of niet zeker weet dat je er een bepaalde dag een hebt, is het wel handig om hem te verzekeren en op naam te zetten. Krijg je ook wegenbelasting en dat soort dingen.
Dan is het uiteindelijk nog niet voordelig.
Krijg je er in principe gewoon een voertuig bij.
Het beste is zo'n werkend barrel uit Duitsland (o.i.d.) en hem op een aanhangertje zetten. Als je dan een keer de stenen in duikt of een vangrail raakt kan je hem ook nog mee naar huis nemen.
Zo'n E30 kan je gewoon uit Duitsland halen en naar Nederland rijden op een ééndagskenteken (aanhanger kan ook, dan hoeft hij niet eens op naam te worden gezet en/of te worden verzekerd). Op een aanhanger moet hij dan naar het circuit.
Als je inderdaad geen aanhanger hebt of niet zeker weet dat je er een bepaalde dag een hebt, is het wel handig om hem te verzekeren en op naam te zetten. Krijg je ook wegenbelasting en dat soort dingen.
Dan is het uiteindelijk nog niet voordelig.
Het beste is zo'n werkend barrel uit Duitsland (o.i.d.) en hem op een aanhangertje zetten. Als je dan een keer de stenen in duikt of een vangrail raakt kan je hem ook nog mee naar huis nemen.

- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
truetrue, maar gewoon lekker onafhankelijk zijn is ook wel relaxed 
de buurman zit in de auto's dus een aanhanger lenen is geen probleem, maar hij heeft hem ook heel vaak zelf nodig (voor zn hobby, mahari's
) dus dan zul je zien dat hij hem niet die ene dag in de week nodig heeft...
ik heb nu een e30 316i op het oog. ik weet het, zwaar ondergemotoriseerd, maar dat ding is zo superstrak en kost echt een droppie. een motorswitch heb ik altijd al eens willen doen, dus dat kan altijd nog. daarnaast denk ik dat een rwd bmw van 800kg met zo'n 120pk best leuk vermaak is voor één dag in de maand
je moet ergens beginnen he.
de buurman zit in de auto's dus een aanhanger lenen is geen probleem, maar hij heeft hem ook heel vaak zelf nodig (voor zn hobby, mahari's
ik heb nu een e30 316i op het oog. ik weet het, zwaar ondergemotoriseerd, maar dat ding is zo superstrak en kost echt een droppie. een motorswitch heb ik altijd al eens willen doen, dus dat kan altijd nog. daarnaast denk ik dat een rwd bmw van 800kg met zo'n 120pk best leuk vermaak is voor één dag in de maand
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Motorswitch lijkt me zeker leuk om eens een keer te doen, maar het nadeel is dat je (wanneer je hem op naam zet en op de openbare weg wilt rijden), hem opnieuw moet laten keuren bij de RDW. Als je dat niet doet en je krijgt een ongeluk, dan ben je niet verzekerd. Dan kan je hem net zo goed helemaal niet verzekeren.
Maar goed het is wel aan te raden dat soort "regeltjes" even van te voren door te nemen.
Ik zou je echt aanbevelen om voor een 325i te kijken. Ietsje duurder maar veel meer power, veel leuker, met name in de bochtjes voor het opdoen van driftervaring e.d. Is het beetje extra geld ABSOLUUT waard!!Sid schreef:ik heb nu een e30 316i op het oog. ik weet het, zwaar ondergemotoriseerd, maar dat ding is zo superstrak en kost echt een droppie. een motorswitch heb ik altijd al eens willen doen, dus dat kan altijd nog. daarnaast denk ik dat een rwd bmw van 800kg met zo'n 120pk best leuk vermaak is voor één dag in de maandje moet ergens beginnen he.
Motorswitch lijkt me zeker leuk om eens een keer te doen, maar het nadeel is dat je (wanneer je hem op naam zet en op de openbare weg wilt rijden), hem opnieuw moet laten keuren bij de RDW. Als je dat niet doet en je krijgt een ongeluk, dan ben je niet verzekerd. Dan kan je hem net zo goed helemaal niet verzekeren.

- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
daarom ben ik aan het kijken hoe en wat.
maar 350 euro voor een goede 316i of 1000 euro voor een 325i vind ik een heel groot verschil.
compressorkit voor de 316i kan ik gemonteerd en wel krijgen voor 900 euro, en dan heb je ook 160pk op de achterwielen
daarnaast is een 325i ook weer veel duurder in verzekering, wat ook weer meetelt.
ach we zien wel, als we maar lol hebben
maar 350 euro voor een goede 316i of 1000 euro voor een 325i vind ik een heel groot verschil.
compressorkit voor de 316i kan ik gemonteerd en wel krijgen voor 900 euro, en dan heb je ook 160pk op de achterwielen
daarnaast is een 325i ook weer veel duurder in verzekering, wat ook weer meetelt.
ach we zien wel, als we maar lol hebben
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Dat is inderdaad nogal een groot verschil. Nee dan is zo'n compressor voor dat extra geld natuurlijk veel leuker. Zeker als het verder niet meetelt met verzekering e.d. Ben benieuwd. Hou me op de hoogte man! 

- erik-de-perik
- Mod virus alert!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
ik loo hier ook al een tijd mee...trailer geen probleem, 325jes zat in duitsland (bij voorkeur de coupe versie), maar ik heb geen stalling.. (behalve op de openbare weg, maar das te duur)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Als je hem nou op de trailer op een openbare parkeerplaats zet is het geen enkel probleem.erik-de-perik schreef:ik loo hier ook al een tijd mee...trailer geen probleem, 325jes zat in duitsland (bij voorkeur de coupe versie), maar ik heb geen stalling.. (behalve op de openbare weg, maar das te duur)

- Black Berliner
- 4 op een rij!

- Locatie: Bilthoven
Bericht
Ik heb ook een heleboel auto's bekeken voor ik toch voor de 325i ging (veilige keuze). Met een 316i kan je ook veel fun hebben, alleen zit je wat sneller aan de grens. Maar voor 300 euro.. doen! Verkoop alle onderdelen die je niet nodig hebt, dan heb weer een deel van je investering er weer uit. Het zal je verbazen waar mensen op bieden op marktplaats
Een 318is is trouwens ook goed alternatief als je een iets betere pk/kg verhouding wil. Helaas wel wat zeldzamer...
Amen!Sid schreef:ach we zien wel, als we maar lol hebben
Ik heb ook een heleboel auto's bekeken voor ik toch voor de 325i ging (veilige keuze). Met een 316i kan je ook veel fun hebben, alleen zit je wat sneller aan de grens. Maar voor 300 euro.. doen! Verkoop alle onderdelen die je niet nodig hebt, dan heb weer een deel van je investering er weer uit. Het zal je verbazen waar mensen op bieden op marktplaats
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
precies, interieur eruit en verkopen, kuipjes erin en gaan
maar ik zou heel graag nog een keer ergens een turbo of compressor opsleutelen, dus dan is zo'n 316i wel leuk om beetje voor verrassingen te zorgen
reden is dat ik de mini nu echt te duur vind worden om af te trappen.
ik vind de rest belangijker: remmen, versnellingsbak, koppeling, onderstel... welk blok er dan inhangt is niet zo belangrijk, daar doen we wel wat leuks mee
318is is inderdaad heel leuk, maar zeldzaam...
@ black berliner: rij jij op de vrij-rijden dagen à 20 euro per 20 minuten?
maar ik zou heel graag nog een keer ergens een turbo of compressor opsleutelen, dus dan is zo'n 316i wel leuk om beetje voor verrassingen te zorgen
ik vind de rest belangijker: remmen, versnellingsbak, koppeling, onderstel... welk blok er dan inhangt is niet zo belangrijk, daar doen we wel wat leuks mee
@ black berliner: rij jij op de vrij-rijden dagen à 20 euro per 20 minuten?
- Black Berliner
- 4 op een rij!

- Locatie: Bilthoven
Bericht
Ik hoop aan het eind van het jaar (oktober) ook nog eens op Assen te kunnen oefenen. Misschien ga ik de auto verder prepareren om volgend jaar af en toe een race mee te doen met de BMW Ziengs Cup.
ja, sinds ik mijn licentie heb gehaald doe ik mee. De afgelopen 2 keer heb ik een aantal sessies gereden, eerst in de toer en later in de sport categorie. Echt super gaaf, alleen wel een beetje verslavend...Sid schreef:@ black berliner: rij jij op de vrij-rijden dagen à 20 euro per 20 minuten?
Ik hoop aan het eind van het jaar (oktober) ook nog eens op Assen te kunnen oefenen. Misschien ga ik de auto verder prepareren om volgend jaar af en toe een race mee te doen met de BMW Ziengs Cup.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Heb ik gelijk of niet! Laat je nu een 325 staan omdat het €650,- scheelt?! Sorry hoor, dat begrijp ik echt niet.. je wil een circuitauto voor de lol en dan neem je de lichtste motoruitvoering..
Een E30 is leuk omdat je die dwars kan gooien als je genoeg vermogen heb.. en dat gaat je echt niet lukken met een 316
Maar goed dat is mijn mening.. maar je moet het zelf weten
Maar ik vind het wel leuk dat je ook op het circuit komt rijden!
Maar goed dat is mijn mening.. maar je moet het zelf weten
Maar ik vind het wel leuk dat je ook op het circuit komt rijden!
Onze sponsors












