Gisteren begonnen met de restauratie van de JCW Paceman, en zoals alle begin altijd ff opstarten is, zit ik gelijk met een vraag. Bij allebei de schommel armen achter zaten de bouten van de shokdempers muurvast, en bij het los draaien is alle draad uit de schommel armen weg gevreten. Ook knapte de bout voor ik die er volledig uit had. Iemand een suggestie over hoe dit op te knappen, of misschien iemand nog twee schommel armen links en rechts over?
Hoor het graag, want lijkt mij een euvel waarbij staal in alumimium geschroefd zit.
Maar nu komt het schuren en spuiten, ik doe eerst de achter kant, en van de zomer de voorkant, want dan gaat de motor eruit. Alle remmen moeten gereviseerd en gestraald en gespoten.
Paceman JCW restauratie
- dutchwesp
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Re: Paceman JCW restauratie
zo dat is een serieuze klus zeg! goed bezig...
hou 'm in de gaten, leuk project! succes
Gr.Jimi
hou 'm in de gaten, leuk project! succes

Gr.Jimi
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Succes met de restauratie! De Paceman blijft een aparte verschijning. Destijds in (2012) mocht ik op uitnodiging van MINI naar Mallorca om de Paceman aan de tand te voelen. Hier het verslag voor de NewMINIclub, helaas is tijdens de website verhuizing het beeldmateriaal verloren gegaan.
viewtopic.php?t=28731
viewtopic.php?t=28731
- JCWPaceman
- Leerling Mini lid
Bericht
Goedemorgen
Berthil, bedankt voor het verslag, het is inderdaad een heerlijk karretje om mee te rijden, hij is eigenlijk van mijn vrouw, maar daar ik in Amsterdam woon en zelf de BMW X4 M40I GO2 rijdt, pak ik deze liever om in de stad te rijden.
Het idee is omdat alles eronder vandaan gaat, het een en ander een kleurtje te geven, zoals ophangingen en de aluminium onderdelen, eerst had ik het idee om dit allemaal rood te maken, daar dit uiteraard goed past bij de JCW uitvoering, maar dit word misschien wel erg veel contrast, dus heb ik het idee om alles kwa onderstel in Estoril Blue metallic te doen, dus eigenlijk de M rem kleuren van BMW, en dan dus ook de remklauwen etc. Denken jullie dat dit een goed idee is, of word dan de JCW kleuren te kort gedaan??
Hoor graag wat jullie daar van vinden.
Heb gelukkig ook via Schmiedman nog een set gebruikte schommel armen kunnen vinden, welke volgende week wel aan zullen komen.
Jammer dat de Ekris korting niet meer werkt, want het telt gauw op als je alle nieuwe bouten moeren, plugjes en dopjes besteld, maar het moet maar even.
Word vervolgd.
Berthil, bedankt voor het verslag, het is inderdaad een heerlijk karretje om mee te rijden, hij is eigenlijk van mijn vrouw, maar daar ik in Amsterdam woon en zelf de BMW X4 M40I GO2 rijdt, pak ik deze liever om in de stad te rijden.
Het idee is omdat alles eronder vandaan gaat, het een en ander een kleurtje te geven, zoals ophangingen en de aluminium onderdelen, eerst had ik het idee om dit allemaal rood te maken, daar dit uiteraard goed past bij de JCW uitvoering, maar dit word misschien wel erg veel contrast, dus heb ik het idee om alles kwa onderstel in Estoril Blue metallic te doen, dus eigenlijk de M rem kleuren van BMW, en dan dus ook de remklauwen etc. Denken jullie dat dit een goed idee is, of word dan de JCW kleuren te kort gedaan??
Hoor graag wat jullie daar van vinden.
Heb gelukkig ook via Schmiedman nog een set gebruikte schommel armen kunnen vinden, welke volgende week wel aan zullen komen.
Jammer dat de Ekris korting niet meer werkt, want het telt gauw op als je alle nieuwe bouten moeren, plugjes en dopjes besteld, maar het moet maar even.
Word vervolgd.
- JCWPaceman
- Leerling Mini lid
Bericht
De afgelopen twee weken niet veel nieuws te melden, daar het voornamelijk schuren, stralen, schuren en nog eens schuren was. Wel alle onderdelen binnen gekomen, en nu begint er eindelijk wat kleur in het geheel te komen.
Ook de gebruikte schommelassen waren aangekomen, welke ik gestraald heb in de straal kast, omdat ze in het zwart worden gespoten.
Zie foto's van afgelopen twee weken.
Ook zit de kont weer in elkaar, welke schade had door een vrachtwagen die er tegenaan was gereden, wel nu het grijze deel ook in kleur van de auto gespoten, zoals alle grijze onderdelen van het JCW pakket in kleur van de auto zullen worden gespoten.
Technische vraag, er zijn zoveel verschillende onderdeel nummers voor de rem zadels achter, maar zijn deze niet gewoon allemaal hetzelfde met de 38mm zuiger, had ze beiden gereviseerd, maar toen ik de slang wilde vervangen liep de draad vast in het aluminium, en zal vervangen moeten worden.
Word vervolgd, graag hoor ik ook hoe jullie de blauwe kleur vinden, in plaats van rood.
Ook de gebruikte schommelassen waren aangekomen, welke ik gestraald heb in de straal kast, omdat ze in het zwart worden gespoten.
Zie foto's van afgelopen twee weken.
Ook zit de kont weer in elkaar, welke schade had door een vrachtwagen die er tegenaan was gereden, wel nu het grijze deel ook in kleur van de auto gespoten, zoals alle grijze onderdelen van het JCW pakket in kleur van de auto zullen worden gespoten.
Technische vraag, er zijn zoveel verschillende onderdeel nummers voor de rem zadels achter, maar zijn deze niet gewoon allemaal hetzelfde met de 38mm zuiger, had ze beiden gereviseerd, maar toen ik de slang wilde vervangen liep de draad vast in het aluminium, en zal vervangen moeten worden.
Word vervolgd, graag hoor ik ook hoe jullie de blauwe kleur vinden, in plaats van rood.
Onze sponsors