Kan ik eindelijk het rubber op het stuurhuis vervangen door een exemplaar van Powerflex wat er 2 jaar ligt
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Gadverdamme... Laten we hopen dat het iig geen voorbode is voor wat er komen gaat 
Succes met de reparatie, dat je maar snel weer mag gaan genieten!
Succes met de reparatie, dat je maar snel weer mag gaan genieten!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
De bak voor de derde keer open gehaald.
De Quaife sper is overleden, waarom weet ik niet.

De tandwielen in de rode cirkel steken te ver naar buiten, het binnenwerk laat zich ook niet meer met de hand draaien. De sper heeft daardoor zo zwaar gelopen dat de tandwielen zijn afgebroken. Het magneet in de bak heeft goed zijn gedaan, ik zie geen schade aan de rest van de versnellingsbak.
Ik vond al dat ik erg hoge inlaatlucht-temperaturen had en ook het volle vermogen was er niet. Naar nu blijkt dus omdat de sper heel zwaar gelopen heeft.
Er komt nu een Drexler sper in. Twee keer de prijs van een Quaife maar schijnt ook erg goed te zijn.
Quaife bied 'life-time warranty'. Ik heb alleen geen bon, destijds via M7 racing aangekocht en gemonteerd. Mocht Quaife nog wat doen dan leg ik hem opzij voor de Cabrio waar geen sper in zit.
De Quaife sper is overleden, waarom weet ik niet.

De tandwielen in de rode cirkel steken te ver naar buiten, het binnenwerk laat zich ook niet meer met de hand draaien. De sper heeft daardoor zo zwaar gelopen dat de tandwielen zijn afgebroken. Het magneet in de bak heeft goed zijn gedaan, ik zie geen schade aan de rest van de versnellingsbak.
Ik vond al dat ik erg hoge inlaatlucht-temperaturen had en ook het volle vermogen was er niet. Naar nu blijkt dus omdat de sper heel zwaar gelopen heeft.
Er komt nu een Drexler sper in. Twee keer de prijs van een Quaife maar schijnt ook erg goed te zijn.
Quaife bied 'life-time warranty'. Ik heb alleen geen bon, destijds via M7 racing aangekocht en gemonteerd. Mocht Quaife nog wat doen dan leg ik hem opzij voor de Cabrio waar geen sper in zit.
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Ga je het sper uit elkaar halen om te kijken wat de oorzaak was? Of meteen terug sturen zodra je iets gehoord hebt?
Toch weer jammer dit. Wann kan je weer rijden?
Toch weer jammer dit. Wann kan je weer rijden?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Blijkbaar zat volgens Martijn het verschil in twee types Aston Martin dat er bij de ene zo'n stuurhuisrubber in zat en bij de andere niet.. Het is wel een klotewerkje om te vervangen, tenzij je het subframe laat zakken. Dan is het een fluitje van een cent.
Geen idee.. Ik had nog nooit van Drexler gehoord. Alleen dat er in Engeland en Amerika als het over LSD's gaat en men vraagt naar de beste heel hard OS Giken wordt geroepen. Maar dan praat je ook over een sper van 1800 dollar ex verzenden en import kosten. Toch wel een fikse prijs
Geen idee.. Ik had nog nooit van Drexler gehoord. Alleen dat er in Engeland en Amerika als het over LSD's gaat en men vraagt naar de beste heel hard OS Giken wordt geroepen. Maar dan praat je ook over een sper van 1800 dollar ex verzenden en import kosten. Toch wel een fikse prijs
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik geloof dat een Drexler ook zo'n 2k doet. En daar zijn dealers voor in de buurt. Ook niet onbelangrijk.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik heb momenteel twee sperren thuis liggen.
De Drexler van 1900 Euro en een nieuwe soort sper (Tran-X) via Lohen van 500 Euro, die met instelbare hoek en agressiviteit. Als je al kijkt naar materiaalgebruik en afwerking is er al een verschil.
De Drexler heeft zich al 100% bewezen op de Ring, ook na vele ronden. Dat is goed voor een lamellensper want die slijten. De R56 met een tijd onder de 8 min. heeft ook een Drexler sper.
Met de Tran-X word het gokken. Bovendien moet men om de Tran-X te laten passen alu uit de bak frezen.
Ik ben er niet kapot van om alu uit een nieuwe bak te gaan frezen met het risico de bak weer open te moeten maken omdat de sper niet doet wat ik wil of omdat deze na 100 Ringronden versleten is.
Ondanks het grote prijsverschil ga ik denk ik toch de Drexler monteren.
De Drexler van 1900 Euro en een nieuwe soort sper (Tran-X) via Lohen van 500 Euro, die met instelbare hoek en agressiviteit. Als je al kijkt naar materiaalgebruik en afwerking is er al een verschil.
De Drexler heeft zich al 100% bewezen op de Ring, ook na vele ronden. Dat is goed voor een lamellensper want die slijten. De R56 met een tijd onder de 8 min. heeft ook een Drexler sper.
Met de Tran-X word het gokken. Bovendien moet men om de Tran-X te laten passen alu uit de bak frezen.
Ik ben er niet kapot van om alu uit een nieuwe bak te gaan frezen met het risico de bak weer open te moeten maken omdat de sper niet doet wat ik wil of omdat deze na 100 Ringronden versleten is.
Ondanks het grote prijsverschil ga ik denk ik toch de Drexler monteren.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

Bericht
OS Giken maakt een platensper waarvan de preload en vertraging goed te fine-tunen zijn, waardoor je de voordelen van een platen- en torsensper combineert, zonder de nadelen van torsen (slijtage bij preload, geen sper zonder weerstand (kerbstones)).
Bij de Aston Martin V8 Vantage S is dat (tov de non-S), al weet ik natuurlijk niet hoe dragend het rubber daar is etc...Daveke-Orranje schreef:Blijkbaar zat volgens Martijn het verschil in twee types Aston Martin dat er bij de ene zo'n stuurhuisrubber in zat en bij de andere niet.. Het is wel een klotewerkje om te vervangen, tenzij je het subframe laat zakken. Dan is het een fluitje van een cent.
Drexler is zo'n beetje de standaard voor Duitse racers geloof ik, maken absoluut fantastisch spul. Heeft als voordeel dattie erg snel en direct reageert, wat wel voor een listigere auto en meer bijgeluiden kan zorgen. Maar dat lijkt me geen probleem voor deze toepassing.Geen idee.. Ik had nog nooit van Drexler gehoord. Alleen dat er in Engeland en Amerika als het over LSD's gaat en men vraagt naar de beste heel hard OS Giken wordt geroepen. Maar dan praat je ook over een sper van 1800 dollar ex verzenden en import kosten. Toch wel een fikse prijs
OS Giken maakt een platensper waarvan de preload en vertraging goed te fine-tunen zijn, waardoor je de voordelen van een platen- en torsensper combineert, zonder de nadelen van torsen (slijtage bij preload, geen sper zonder weerstand (kerbstones)).
Onze sponsors