hallo joel,
welkom!
ik zou zeggen type MINI kopen in de zoekhulp en u vind oa:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
en nog vele andere topics die je heel snel verder kunnen helpen.
wat zeker de moeite waard is is de te koop zijnde MINI's van het forum eens te bekijken. Dit zijn in de regel MINI's waar met veel liefde door de liefhebber in gereden is.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewforum.php?f=81
succes!
Mini kwaaltjes, waar op letten bijaankoop
- Vicious
- Leerling Mini lid
Bericht
Alright. Ik heb dit bestaande topic maar even als uitgangspunt genomen voor mijn eigen aanschaf vragen.
The facts:
-Op zoek naar een MINI Cooper S (John Works is eventueel meegenomen);
-Bouwjaar: vanaf 2002 t/m 2010;
-Kilometerstand: liefst onder de 100.000;
-Carrosserie kleur: zwart, inclusief spiegels, dak en bumpers;
-Verdere accessoires kan per model bekeken worden;
-Liefst dealer onderhouden en met geldige APK, 6mnd BOVAG garantie etc.
-Budget: 12.500-15.000 euro afhankelijk van (on)mogelijkheden
De vragen die ik nog heb:
1. Als ik modellen vergelijk via internet (denk aan Gaspedaal.nl) kom ik in de betreffende prijscategorie van alles tegen. Vooral het feit dat kilometerstanden in relatie tot prijzen enorm verschillen verbaasd me.
Voorbeeld: Aanbieder X: kilometerstand: circa 65.000. Prijs: 12.500
Aanbieder Y: kilometerstand: circa 105.000. Prijs: 14.500
Wat is nu, gemiddeld genomen, een goede verhouding tussen prijs/bouwjaar en kilometerstand (toch wel de drie hoofdindicatoren) bij een Mini Cooper S?
2. Ik kom Mini Cooper S modellen tegen waarbij er detail verschillen opduiken die ik niet kan plaatsen. Zo zit de tekst 'Cooper S' op de achterkant er soms helemaal op, en soms alleen een 'S' aanduiding. Ook zijn er adverteerders die een Cooper S aanbieden met 1 uitlaat aan de rechterkant? Cooper S heeft ze toch dubbel en centraal zitten? Hoe zit dat precies?
3. Er ligt een BMW blok onder, maar hoeveel km's kan zo'n Cooper S nu maximaal maken? Hebben we het dan over 250.000 ofzo?
4. Heeft de standaard audio installatie van een Cooper S de mogelijkheid om een USB stick met MP3 aan te sluiten of is hiervoor extra tuning noodzakelijk?
5. Wat zijn jullie algemene ervaringen afgelopen winter met welke Mini Cooper dan ook?
De nieuwe Mini's staan bekend om hun prima wegligging, maar ging die vlieger toen ook nog op?
The facts:
-Op zoek naar een MINI Cooper S (John Works is eventueel meegenomen);
-Bouwjaar: vanaf 2002 t/m 2010;
-Kilometerstand: liefst onder de 100.000;
-Carrosserie kleur: zwart, inclusief spiegels, dak en bumpers;
-Verdere accessoires kan per model bekeken worden;
-Liefst dealer onderhouden en met geldige APK, 6mnd BOVAG garantie etc.
-Budget: 12.500-15.000 euro afhankelijk van (on)mogelijkheden
De vragen die ik nog heb:
1. Als ik modellen vergelijk via internet (denk aan Gaspedaal.nl) kom ik in de betreffende prijscategorie van alles tegen. Vooral het feit dat kilometerstanden in relatie tot prijzen enorm verschillen verbaasd me.
Voorbeeld: Aanbieder X: kilometerstand: circa 65.000. Prijs: 12.500
Aanbieder Y: kilometerstand: circa 105.000. Prijs: 14.500
Wat is nu, gemiddeld genomen, een goede verhouding tussen prijs/bouwjaar en kilometerstand (toch wel de drie hoofdindicatoren) bij een Mini Cooper S?
2. Ik kom Mini Cooper S modellen tegen waarbij er detail verschillen opduiken die ik niet kan plaatsen. Zo zit de tekst 'Cooper S' op de achterkant er soms helemaal op, en soms alleen een 'S' aanduiding. Ook zijn er adverteerders die een Cooper S aanbieden met 1 uitlaat aan de rechterkant? Cooper S heeft ze toch dubbel en centraal zitten? Hoe zit dat precies?
3. Er ligt een BMW blok onder, maar hoeveel km's kan zo'n Cooper S nu maximaal maken? Hebben we het dan over 250.000 ofzo?
4. Heeft de standaard audio installatie van een Cooper S de mogelijkheid om een USB stick met MP3 aan te sluiten of is hiervoor extra tuning noodzakelijk?
5. Wat zijn jullie algemene ervaringen afgelopen winter met welke Mini Cooper dan ook?

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
1- lastig te zeggen.. sorry Het gaat vooral om de staat van de auto.. en wat de gek ervoor geeft 
2- als het onduidelijk is kun je onder de motorkap de intercooler zien zitten of de gleuf in de motorkap. In principe heeft een S altijd uitlaat in het midden.. maar HEEL soms zijn er wel eens gekken die hem naar rechts wilt hebben
3-250.000km met een mini motor is zeker te doen bij goed onderhoud
4-andere radio is voor USB aansluiting wenselijk.. OEM radio heeft OF niks, OF wisselaar, OF aux aansluiting.
5-ook in de winter.. met de juiste banden gaat dat heerlijk

2- als het onduidelijk is kun je onder de motorkap de intercooler zien zitten of de gleuf in de motorkap. In principe heeft een S altijd uitlaat in het midden.. maar HEEL soms zijn er wel eens gekken die hem naar rechts wilt hebben

3-250.000km met een mini motor is zeker te doen bij goed onderhoud
4-andere radio is voor USB aansluiting wenselijk.. OEM radio heeft OF niks, OF wisselaar, OF aux aansluiting.
5-ook in de winter.. met de juiste banden gaat dat heerlijk

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is geen BMW blok maar een Chrysler Triton blok uit Brazilië.
Lekker ouderwets gietijzeren onderblok maar met alu kop.
De prijzen die je vindt varieren natuurlijk omdat iedereen een ander idee heeft van wat zijn Mini waard is en het verschil in opties.
De duurste zou een Works met Harman Kardon, Aero pakket, zonnedak, navigatie, DSC en zichtbaarheids pakket (verwarmde voorruit e.d.) moeten zijn. De goedkoopste zonder dat allemaal.
Lekker ouderwets gietijzeren onderblok maar met alu kop.
De prijzen die je vindt varieren natuurlijk omdat iedereen een ander idee heeft van wat zijn Mini waard is en het verschil in opties.
De duurste zou een Works met Harman Kardon, Aero pakket, zonnedak, navigatie, DSC en zichtbaarheids pakket (verwarmde voorruit e.d.) moeten zijn. De goedkoopste zonder dat allemaal.
- Vicious
- Leerling Mini lid
Bericht
Ok, dank. Mag ik jullie mening over bijgaand exemplaar?
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
- JorisD
- Be Mini
Bericht
Als je het mij vraagt kun je voor dat geld wel aan meer komen. Ik heb mijn S een jaar geleden voor vergelijkbaar geld gekocht, maar dan wel met 50k, Harman Kardon, navigatie, automatische airco en volledig leer en dat heeft deze zo te zien niet...
Maar net waar je voorkeuren naar uitgaan inderdaad.
Wellicht handig om te weten als je dat belangrijk vindt...klasse 3 alarm herken je aan het rode glaasje op de rechter pinker (of hoe dat ook heet).
Als je een mooi exemplaar ziet kun je met het serienummer en een belletje of mailtje naar BMW/Mini zo een overzicht krijgen van de opties en de in NL geldende nieuwprijs.
Succes!
Maar net waar je voorkeuren naar uitgaan inderdaad.
Wellicht handig om te weten als je dat belangrijk vindt...klasse 3 alarm herken je aan het rode glaasje op de rechter pinker (of hoe dat ook heet).
Als je een mooi exemplaar ziet kun je met het serienummer en een belletje of mailtje naar BMW/Mini zo een overzicht krijgen van de opties en de in NL geldende nieuwprijs.
Succes!
- Jan456
- Nieuw Lid
Bericht
....versnellingsbak, thermostaat, stuurbekrachtiging...
Hallo,
Als nieuwbakken lid stelde ik de vraag of er minpuntjes aan een Mini zijn.....en waar je zoal op moet letter. Werd netjes doorverwezen naar deze link, met dank!
Dat roept meteen een aantal vragen op..... zo lees ik dat;
1) de stuurbekrachtigingspomp van vroege modeljaren voor problemen kan zorgen. Wat houdt dat zo al in? Lekkage? Is er een prijsindicatie voor een repair?
2) de versnellingsbak van de vroege modeljaren niet het sterkste punt is. Wat houdt dat zo al in, tandwielgeluid, synchromesh, of? En...inderdaad, wat zijn ongeveer de repairkosten
3) je vat 'm al....die thermostaat, is dat een lekkage probleem? En wat is ongeveer de repairprijs?
Hoop dat iemand me opnieuw ten dienste is met een antwoord! bedankt, gegroet, Jan
Als nieuwbakken lid stelde ik de vraag of er minpuntjes aan een Mini zijn.....en waar je zoal op moet letter. Werd netjes doorverwezen naar deze link, met dank!
Dat roept meteen een aantal vragen op..... zo lees ik dat;
1) de stuurbekrachtigingspomp van vroege modeljaren voor problemen kan zorgen. Wat houdt dat zo al in? Lekkage? Is er een prijsindicatie voor een repair?
2) de versnellingsbak van de vroege modeljaren niet het sterkste punt is. Wat houdt dat zo al in, tandwielgeluid, synchromesh, of? En...inderdaad, wat zijn ongeveer de repairkosten
3) je vat 'm al....die thermostaat, is dat een lekkage probleem? En wat is ongeveer de repairprijs?
Hoop dat iemand me opnieuw ten dienste is met een antwoord! bedankt, gegroet, Jan
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hai Jan
Elk van die drie vragen heeft inmiddels een eigen topic waarin ingegaan wordt op de details, en de prijzen.
Ik zou willen voorstellen om de details daar te bespreken en dit topic in zn algemeenheid te richten op welke soort problemen er kunnen optreden (en niet alle bijbehorende details
)
Lek (thermostaathuis)
Stuurbekrachtiging valt uit
Versnellingsbak
Versnellingsbak topic
en link 2 en link 3
Elk van die drie vragen heeft inmiddels een eigen topic waarin ingegaan wordt op de details, en de prijzen.
Ik zou willen voorstellen om de details daar te bespreken en dit topic in zn algemeenheid te richten op welke soort problemen er kunnen optreden (en niet alle bijbehorende details

Lek (thermostaathuis)
Stuurbekrachtiging valt uit
Versnellingsbak
Versnellingsbak topic
en link 2 en link 3
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors