Kimi100 stelt zich voor

Stel je hier even voor.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Kimi100 stelt zich voor

22 nov 2011, 18:53

Hallo MINI fans!

Ik ben Ward en ben 17 jaar. Zoals jullie waarschijnlijk al aan de leeftijd hebben gezien ben ik helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs :cry:, maar als het goed is gaat die er van de zomer wel komen!

Mijn ouders zijn dan van plan om een gebruikte MINI te kopen waar ik dan ook in mag rijden (hij is dus niet van mij en dit gaat met eventuele mod's wat lastiger worden!). Voor dagelijks vervoer hebben we nu namelijk een Renault Espace en dat is niet echt makkelijk om mee te rijden als eerste auto en een beetje te kunnen oefenen.

Ik heb me voor dit forum aangemeld om wat meer te weten te komen over de verschillende modellen, wat is bijvoorbeeld handiger, een R53 of R56? Wat zijn de voor en nadelen van beide? Hopelijk kom ik hier op dit forum meer over te weten (ik heb de afgelopen weken al aardig wat informatie verzameld :mrgreen: ) en is het dan makkelijker om een keuze te maken. Daarnaast is het natuurlijk ook erg leuk met mensen te praten die dezelfde hobby delen!

Waar we als gezin al uit zijn is dat het in ieder geval een MINI hatchback moet worden, mijn moeder wil per se een rode dus dat staat waarschijnlijk ook al vast, maar voor de rest zijn de keuzes nog open.

Voor degene die het nog willen weten waarom mijn Forum naam kimi100 is: Dit is omdat ik grote fan van Kimi Räikkönen ben/was (doorhalen wat van toepassing is) en ik eigenlijk overal deze naam gebruik. Is wel zo handig!

Ik zal jullie in de toekomst wel tegenkomen op het forum denk ik!
Ward
Laatst gewijzigd door Ward op 25 nov 2011, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MiniBen
4 op een rij!
4 op een rij!

22 nov 2011, 19:28

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=24253
Check even dit topic ;)

Hier gaat het ook om een discussie tussen R53 en R56, heel duidelijk vind ik :)

Ikzelf rijd met een R56, dus geen slecht woord daarover he :klap ;)

Succes met wachten en veel MINI-plezier in de toekomst, dat zal niet ontbreken ;)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 19:42

Welkom, Ward! :)(

Zo heb ik het in eerste instantie ook aangepakt: gewoon zorgen dat je ouders een MINI kopen. :) Inmiddels heb ik mijn eigen MINI, maar heb 5 jaar lang heel veel lol gehad van mijn moeders MINI. :lol:

Over de keuze tussen R50/53 en R56 is inderdaad al aardig wat geschreven en hierover verschillen de meningen behoorlijk. De R50/53 is wat speelser, de R56 is wat volwassener en eigenlijk in alle opzichten de modernere auto (je kan wel zien dat ze in die zes jaar niet stil hebben gezeten bij MINI). Zelf ben ik nog steeds heel tevreden met mijn R50 uit 2005 met 150k op de teller. De keuze hangt natuurlijk ook een beetje af van het budget.

Succes ermee, ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Afbeelding
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 19:53

Welkom en succes met de keuze.

Lastig :mrgreen:
R53 MCS HB / Pepper White
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 nov 2011, 20:19

Welkom hier, goed of fout bestaat niet bij Mini, maar er zijn verschillen :D . Ik heb een R50, R53 en R56 gehad en nu weer een R53. Succes met kiezen, informatie an je hier iig genoeg vinden. Groet, Huib
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 20:30

@Ivo: ja dat is nu voor mij de enige mogelijkheid om in een MINI te rijden dus ik heb er geen problemen mee! :D
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 nov 2011, 21:28

welkom Ward / Kimi.
Hopelijk komt de mini er snel!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 21:38

Welkom hier op het forum en succes met de keuze!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 22:00

Welkom!

Veel plezier op het forum, en succes met de keuze ;)

Vragen, oplossingen, tips etc ga je zeker vinden op het forum hier :)

Groet,

Mark
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 22:03

Marcel Always Open schreef:welkom Ward / Kimi.
Hopelijk komt de mini er snel!
Ja dat hoop ik ook! Alleen het duurt sowieso nog tot na de zomer volgend jaar. Ik moet namelijk wel eerst me rijbewijs nog 'effe' halen. Ik hoop in Februari te beginnen met lessen dan ongeveer een half jaar rijden tot me verjaardag en dan kan ik afrijden. En daarna komt er een mini :mrgreen:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 22:13

Was het niet zo dat je vanaf nu al met je 17e kan beginnen met je rijbewijs??

(ik weet het fijne van die regeling niet exact hoor trouwens)
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2011, 22:56

mini cabrio schreef:Was het niet zo dat je vanaf nu al met je 17e kan beginnen met je rijbewijs??

(ik weet het fijne van die regeling niet exact hoor trouwens)
Daar heb je deel wel gelijk in ja. Het is een beetje ingewikkeld, maar aangezien ik wel graag me rijbewijs wil heb ik me er een beetje in verdiept. Je mag als je na 1 november 2011 17 wordt meedoen aan een nieuwe test. Je mag dan al rijlessen nemen en ook al afrijden op je 17e , alleen tot je 18e mag je alleen rijden met iemand er naast die minstens 10 jaar z'n rijbewijs heeft.

Ik ben op 1 augustus 17 geworden en daarom val ik niet in de proef :( En mag ik pas op mijn 18e afrijden. Wel zijn de regels ook voor mij iets veranderd en daarom mag je nu al op je 17e starten met lessen (dus ook degene die al eerder 17 zijn geworden). Ik zou daarom in theorie ook nu al kunnen beginnen, alleen dat heeft niet zo veel zin, want ik moet toch nog wachten voordat ik kan afrijden.

T blijft een beetje ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat je er iets van snapt :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2011, 08:44

Ah oke, thnx voor je uitleg... ;)

:oops: Ik voel me echt oud nu (net 20 :P ) maar 2 jaar geleden waren die regels in mijn ogen nog een stuk eenvoudiger allemaal :lol:

Maar als ik het goed begrijp zou je dus bijvoorbeeld wel een aantal maanden voordat je 18 word kunnen beginnen met lessen, zodat je als je 18 ben vrij snel kan gaan afrijden, en je rijbewijs heb?
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2011, 08:59

mini cabrio schreef:Ah oke, thnx voor je uitleg... ;)

:oops: Ik voel me echt oud nu (net 20 :P ) maar 2 jaar geleden waren die regels in mijn ogen nog een stuk eenvoudiger allemaal :lol:

Maar als ik het goed begrijp zou je dus bijvoorbeeld wel een aantal maanden voordat je 18 word kunnen beginnen met lessen, zodat je als je 18 ben vrij snel kan gaan afrijden, en je rijbewijs heb?
Ja klopt! En dat is ook wat ik van plan ben te gaan doen :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2011, 09:03

:icon_top: Succes dan maar ;) :)

Terug naar “Who are U?”